Pin It

51Δύο υπουργοί και άλλοι τόσοι υφυπουργοί παρατάχθηκαν χθες μπροστά στις κάμερες για να παρουσιάσουν το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που έπειτα από «θα» μιας δεκαετίας φαίνεται πως μπαίνει στη φάση της υλοποίησης. Θα εφαρμοστεί στα τέλη του 2015, διαβεβαίωσαν οι υπουργοί Μεταφορών και Ανάπτυξης, αλλά στο ενημερωτικό υλικό, που δόθηκε μετά τη συνέντευξη στους δημοσιογράφους, αναφέρεται ότι το νέο σύστημα θα εφαρμοστεί από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2016. Στόχος του νέου συστήματος είναι η πάταξη της λαθρεπιβίβασης, η οποία σήμερα ανεπίσημα υπολογίζεται σε 20% στο σύνολο των 1,5 εκατ. μετακινήσεων που γίνονται κατά μέσο όρο την ημέρα με τις συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. «Εχουν γίνει βήματα», είπε ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης, που παραδέχτηκε ότι γίνεται προσπάθεια να διατηρηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών στο Λεκανοπέδιο και να στηριχτεί το δίκτυο, κυρίως στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ.

 

Εχει ενδιαφέρον η οικονομική πλευρά του εγχειρήματος, που θα υλοποιηθεί με σύμβαση ΣΔΙΤ, όπως ανακοίνωσε ο Κωστής Χατζηδάκης. Προσωρινός ανάδοχος στον διαγωνισμό του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), με προϋπολογισμό 94 εκατ. ευρώ, αναδείχτηκε η κοινοπραξία «ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή» και η νοτιοκορεάτικη LG, που έδωσαν έκπτωση 18%. Το Δημόσιο έχει εξασφαλίσει από το ΕΣΠΑ 28 εκατ. ευρώ, που θα καταβληθούν μετά την υπογραφή της σύμβασης, και θα αποπληρώσει το υπόλοιπο ποσό στους αναδόχους του έργου με ετήσιες δόσεις την επόμενη δεκαετία. Παρ’ όλα αυτά δεν έλειψαν οι κορόνες για «ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία», λόγω κορεατικής τράπεζας που θα δανειοδοτήσει το υπόλοιπο της επένδυσης. Οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης ενημέρωσαν επίσης ότι η LG διαχειρίζεται ανάλογο συγκοινωνιακό σύστημα στη Σεούλ, που διαθέτει 9.500 λεωφορεία και μετρό με 390 σταθμούς.

 

Ο επικεφαλής του ΟΑΣΑ Γρηγόρης Δημητριάδης ενημέρωσε ότι τα ηλεκτρονικά εισιτήρια θα έχουν τη μορφή πιστωτικής κάρτας και θα «φορτώνονται» μονάδες σε διάφορα σημεία, μεταξύ των οποίων και οι τράπεζες. Οι δύο υπουργοί υποσχέθηκαν αόριστα δικαιότερο σύστημα διαμόρφωσης των τιμών στα εισιτήρια. Τόνισαν ότι το σύστημα είναι ακόμη υπό μελέτη, αλλά διαβεβαίωσαν ότι θα μειωθεί το αντίτιμο για μικρές διαδρομές (2-3 στάσεις), ενώ ήταν εμφανές ότι έρχονται αυξήσεις στις μεγαλύτερες. Το Λεκανοπέδιο προβλέπεται να χωριστεί σε δύο ή τρεις ζώνες, με βάση τον μικρό και τον λεγόμενο ολυμπιακό δακτύλιο. Σε καθέναν από αυτούς θα υπάρχει ξεχωριστή τιμή εισιτηρίου, ενώ άλλο τιμολόγιο θα θεσπιστεί για τις περιοχές που βρίσκονται εκτός των ορίων τους (π.χ. Κηφισιά, Πεντέλη, Γλυφάδα κ.λπ.).

 

Παράλληλα «τρέχει» ο διαγωνισμός για τις «έξυπνες» στάσεις, στις οποίες οι επιβάτες θα πληροφορούνται σε πραγματικό χρόνο την ώρα άφιξης του λεωφορείου που τους ενδιαφέρει. Ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης προανήγγειλε επέκταση των λεωφορειολωρίδων, καθώς και αλλαγές για να μένουν ανοιχτές για τα μέσα μεταφοράς. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα γενικευτεί το σύστημα contra flow (αντίθετης ροής) σε σχέση με την υπόλοιπη κυκλοφορία.

 

Χαρά Τζαναβάρα

 

Scroll to top