Pin It

Το πληροφορήθηκα χθες το πρωί από άνθρωπο σοβαρό: ο Σωτήρης Χατζάκης κάλεσε τον θίασο του «Ετσι είναι, αν έτσι νομίζετε» και, ούτε λίγο ούτε πολύ, ανακοίνωσε σε ηθοποιούς και σκηνοθέτη ότι η αναγγελία για την πρόωρη διακοπή της παράστασης, που τόσο θόρυβο προκάλεσε, ήταν στημένη. Ενα επικοινωνιακό κόλπο, που στόχευε στο να ακουστεί η παράσταση ώστε να προσέλθει κόσμος!

 

Ομολογώ ότι δεν ήθελα να πιστέψω μια τέτοια εκδοχή στην υπόθεση, που κάνει όλες τις πιραντελικές εκδοχές στο «Ετσι είναι, αν έτσι νομίζετε» να ωχριούν μπροστά της. Σκέφτηκα ότι κάποιος κάτι παράκουσε, κάπως μεταφέρθηκε μεγεθυσμένο για να προστεθεί μέσα στην αντάρα που δέρνει το Εθνικό Θέατρο. Ακόμα και τώρα, που όλοι μιλούν για ένα πραγματικό γεγονός, δυσκολεύομαι να αποδεχτώ ότι η διοίκηση του Εθνικού Θεάτρου ξετινάζει στο πέρασμά της όχι μόνο ήθη (εξευτελίζει τους καλλιτέχνες οδηγώντας τους σε επιστολές διαμαρτυρίας και δημόσιες καταγγελίες) αλλά και την κοινότατη λογική.

 

Αν δεχτούμε το σουρεαλιστικό σενάριο ότι, πράγματι, οι υπεύθυνοι επικοινωνίας είχαν αυτή τη… δαιμονικά ασύλληπτη ιδέα για το… καλό του ταμείου της παράστασης -πάντα το ταμείο η πρώτη έγνοια τους-, πώς το αποκαλύπτουν εκ των υστέρων ως υπέροχη και πειστική απάντηση απέναντι στο χάος που δημιουργήθηκε; Και πώς περιμένουν τώρα ότι και αυτό το αδιανόητο δεν θα διαρρεύσει και δεν θα κριθεί όπως του αξίζει; Πώς δεν τους περνάει από το μυαλό ότι τέτοια κακόγουστα «έργα», βασισμένα σε παιδαριώδεις «αυτοσχεδιασμούς», δεν θα ξεχυθούν ορμητικά έξω από την πόρτα της Αγίου Κωνσταντίνου;

 

Κι αν πράγματι ισχύει ότι η διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου επικαλέστηκε «επικοινωνιακό τρικ» για να δικαιολογήσει την περιπέτεια της παράστασης του Δημ. Καραντζά, πώς επιρρίπτει την ευθύνη, εμμέσως πλην σαφώς, στους δημοσιογράφους στο δελτίο Τύπου που έστειλε σχετικά με τη συνέχιση των παραστάσεων, υπογραμμίζοντας ότι «η μοναδική έγκυρη πηγή για τις ενάρξεις και τις λήξεις των παραστάσεων είναι το Τμήμα Προβολής και Επικοινωνίας»; Μήπως πρόκειται για το ίδιο Τμήμα Επικοινωνίας που εκπόνησε το «κόλπο γκρόσο», που θα απογείωνε την παράσταση; Αυτό που απογειώνεται στο Εθνικό Θέατρο, δυστυχώς, είναι η αβάσταχτη φαιδρότητα.

 

Εφη Μαρίνου

 

Scroll to top