23/03/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Διαχείριση αποχής

Πώς θα κινηθεί ο ΣΥΡΙΖΑ για να αντιμετωπίσει τη μη προσέλευση ψηφοφόρων στον δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών και στις ευρωεκλογές.
      Pin It

Πώς θα κινηθεί ο ΣΥΡΙΖΑ για να αντιμετωπίσει τη μη προσέλευση ψηφοφόρων στον δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών και στις ευρωεκλογές

 

Του Φώτη Παπούλια

 

Σε πονοκέφαλο εξελίσσεται για τον ΣΥΡΙΖΑ το ζήτημα της αποχής στον δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών και συνακόλουθα στις ευρωεκλογές.

 

Από τον τρόπο με τον οποίο θα διαχειριστεί συνολικά το ζήτημα, αφού σε αυτό εμπλέκεται και το θέμα των ετεροδημοτών, θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό, όχι η πρωτιά, η οποία θεωρείται δεδομένη ακόμα και με τις δυσμενέστερες για το κόμμα δημοσκοπήσεις, αλλά κυρίως το εύρος της διαφοράς από τη Ν.Δ. Γιατί αυτή πρωτίστως θα σηματοδοτήσει και τις ευρύτερες πολιτικές εξελίξεις, με πρώτη εκείνη της προσφυγής σε πρόωρες εκλογές.

 

«Αν δεν θέλουμε η αποχή να εξελιχθεί σε νέο σταυρικό ζήτημα για την Αριστερά, τότε οφείλουμε να θέσουμε ευθέως το τι διακυβεύεται στις εκλογές» ισχυρίζονται στελέχη του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τα οποία μελετούν τις προσφορότερες δυνατές τακτικές.

 

Με δεδομένο ότι η κυβέρνηση με διάφορα κοινοβουλευτικά «τρικ» επιχειρεί να υποβαθμίσει τις ευρωεκλογές, στην Κουμουνδούρου εστιάζουν σε δύο βασικούς άξονες, γνωρίζοντας καλά ότι ιστορικά οι ευρωεκλογές προκαλούν μικρό ενδιαφέρον:

 

Πρώτος άξονας: να πεισθεί το εκλογικό σώμα ότι «στις ευρωεκλογές, σε μια Ευρώπη που γερμανοκρατείται και η Ελλάδα πληρώνει τη γερμανική αλαζονεία, οι πολίτες οφείλουν να καταδικάσουν αυτή την πολιτική», επισημαίνουν στελέχη του κόμματος.

 

Δεύτερος άξονας: να αποδομήσουν την κυβερνητική ρητορεία περί πλεονασμάτων και «τέλους του Μνημονίου», όχι μόνον αναδεικνύοντας αυτές καθ’ εαυτές τις αντιφάσεις της πολιτικής της, αλλά κυρίως «καθιστώντας σαφές και χωρίς αστερίσκους το πρόγραμμα του κόμματος».

 

Στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ εκτιμούν ότι «θα δεχθούν ανοίκειες επιθέσεις», αλλά, όπως τονίζουν, «το πρόβλημα το έχει η κυβέρνηση και οι όποιες επιθέσεις εναντίον μας μπορεί να γυρίσουν μπούμερανγκ».

 

Οι δύο λογικές

 

Στη διαπίστωση αυτή αναπτύσσονται δύο λογικές. Η πρώτη επιθυμεί να «πολώσει» το κλίμα, όμως προκύπτει το ερώτημα «αν συμφέρει η πόλωση», και τούτο γιατί «αν σε κλίμα πόλωσης η διαφορά είναι μικρή, δύσκολα διαχειρίζεσαι το αποτέλεσμα» και η δεύτερη θέτει τον προβληματισμό «με ποιον τρόπο πολώνεις το κλίμα, όταν σε αυτό θα πρέπει να ακολουθήσει και ο Σαμαράς».

 

Από την άλλη πλευρά, εκτιμάται ότι με τα χαμηλά ποσοστά που αποτυπώνονται στις δημοσκοπήσεις «το κλίμα δύσκολα πολώνεται, ενώ υπάρχει ο κίνδυνος να εισπράξουμε αρνητικά μηνύματα από την κοινωνία, που θέλει να της παρουσιάζουμε λύσεις και όχι επανάληψη φθαρμένων πρακτικών».

 

Τα στελέχη της Κουμουνδούρου λοιπόν φαίνεται να καταλήγουν:

 

● Πρώτον, στην πλήρη ενεργοποίηση του Αλ. Τσίπρα. Ο πρόεδρος του κόμματος ξεκινάει ένα ελληνικό οδοιπορικό (πρώτος σταθμός χθες τα Ιωάννινα) παίρνοντας επάνω του το βάρος της προεκλογικής εκστρατείας, αφού η επικοινωνιακή του δεινότητα με το ακροατήριο είναι ένα από τα όπλα του. Ταυτόχρονα θα δίνει το σήμα ενός «πολιτικού κύματος το οποίο θα υπερβαίνει τα ελληνικά σύνορα και θα συναντά τους ευρωπαϊκούς λαούς».

 

● Δεύτερον, οι οργανώσεις του κόμματος αναλαμβάνουν να κινητοποιήσουν όλες τους τις δυνάμεις, ώστε να μη χαθεί «καμία κρίσιμη και χρήσιμη ψήφος».

 

● Τρίτον, να «χτυπηθεί» το κλίμα εφησυχασμού που φαίνεται να επικρατεί στον «κόσμο μας» με δεδομένη την πρωτιά.

 

Στο σκηνικό αυτό εμπλέκεται και το ζήτημα των ετεροδημοτών. Η Κυριακή 25 Μαΐου μπορεί να αποτελέσει δυσάρεστη έκπληξη από την άποψη της συμμετοχής, αφού ένα ποσοστό ετεροδημοτών ενδέχεται να μη μετακινηθεί εκ νέου προς την περιφέρεια, στερώντας κρίσιμο ποσοστό από τον ΣΥΡΙΖΑ.

 

Την προσοχή των στελεχών του κόμματος δεν διαφεύγει το γεγονός ότι τη μεθεπομένη των εκλογών ξεκινούν οι πανελλαδικές εξετάσεις, άρα γονείς μαθητών δύσκολα μετακινούνται, ενώ και οι αυξήσεις στα διόδια λειτουργούν επιβαρυντικά για «πολλαπλές μετακινήσεις».

 

Για τον σκοπό αυτό, και με δεδομένο ότι τα οικονομικά του κόμματος δεν είναι «ανθηρά», αναζητούνται έξυπνες και οικονομικές λύσεις. Τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά μηνύματα, εμφανίσεις υποψηφίων σε τοπικά μέσα ενημέρωσης, ενώ ενδέχεται να επιχειρηθεί και μια «εκστρατεία της χαράς», παρά την οικονομική στενότητα, όπως να ναυλωθούν μέσα μαζικής μεταφοράς για τη μετακίνηση ψηφοφόρων κυρίως τη δεύτερη Κυριακή.

 

Scroll to top