24/03/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αντιδράσεις και από τους ακτοπλόους

Ζητούν να αποσυρθεί το άρθρο 25 για το «πλοίο ασφαλείας» και να τροποποιηθεί το άρθρο 12 για τα ημερόπλοια. «Υπάρχουν εταιρείες οι οποίες αδυνατούν να εκτελέσουν τα δρομολόγια που έχουν αναλάβει», λέει ο Μ. Βαρβιτσιώτης.
      Pin It

Ζητούν να αποσυρθεί το άρθρο 25 για το «πλοίο ασφαλείας» και να τροποποιηθεί το άρθρο 12 για τα ημερόπλοια. «Υπάρχουν εταιρείες οι οποίες αδυνατούν να εκτελέσουν τα δρομολόγια που έχουν αναλάβει», λέει ο Μ. Βαρβιτσιώτης

 

Της Χρ. Παπασταθοπούλου

 

Την κάθετη αντίθεσή τους για δύο άρθρα του νομοσχεδίου «τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» που έχει κατατεθεί στη Βουλή και οδεύει προς ψήφιση διατυπώνουν οι ακτοπλόοι. Τα άρθρα 25 και 12 είναι αυτά που προκαλούν την αντίδραση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και ζητά για μεν το πρώτο την απόσυρσή του «ως ευθέως αντισυνταγματικού», για δε το δεύτερο την τροποποίησή του.

 

Ο ΣΕΕΝ κατέθεσε ήδη γραπτό υπόμνημα προς την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στο οποίο εκθέτει αναλυτικά τις απόψεις του για τα συγκεκριμένα άρθρα. Ειδικότερα το άρθρο 25, παράγραφος 4, δρομολογεί το «πλοίο ασφαλείας», καθώς, όπως αναφέρεται, με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας και έπειτα από εισήγηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), το οποίο συγκαλείται εκτάκτως, όταν προκύπτει επείγουσα κοινωνική ανάγκη ή ανάγκη που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία καθορίζεται πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας από πλοία τα οποία είναι ήδη δρομολογημένα, ενώ σημειώνεται ότι άρνηση του πλοιάρχου ή του πληρώματος συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα.

 

Αντισυνταγματική

 

Οι ακτοπλόοι τονίζουν ότι η διάταξη αυτή «καταστρατηγεί κάθε έννοια συνταγματικά κατοχυρωμένων ελευθεριών των εταιρειών και παραβιάζει τις αρχές της οικονομικής και επιχειρηματικής ελευθερίας».

 

Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση έχει προκαλέσει και την κάθετη αντίδραση των ναυτεργατών, καθώς υποστηρίζουν ότι καταργεί το δικαίωμα της απεργίας και με την εφαρμογή του οι ναυτικοί θα βρίσκονται μόνιμα σε κατάσταση πολιτικής επιστράτευσης. Το άρθρο 12 δίνει τη δυνατότητα στα ημερόπλοια να εκτελούν ακτοπλοϊκά δρομολόγια, γεγονός που βρίσκει αντίθετο τον ΣΕΕΝ, καθώς, όπως επισημαίνει, αυτό γίνεται υπό συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε σχέση με τα δρομολογημένα ακτοπλοϊκά πλοία, τα οποία είναι επιβαρημένα με πλήθος υποχρεώσεων.

 

Να σημειωθεί ότι ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σε δηλώσεις του έχει υποστηρίξει ότι με το «πλοίο ασφαλείας» δεν έχουν σκοπό να φτιάξουν έναν απεργοσπαστικό μηχανισμό, ότι σέβεται απόλυτα το δικαίωμα της απεργίας, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι διατεθειμένος να αφήσει τα νησιά χωρίς καύσιμα, φάρμακα ή τους επαγγελματίες χωρίς να μπορούν να μεταφέρουν τα προϊόντα τους. Εχει αναφέρει δε ότι ένας άλλος λόγος που νομοθετήθηκε το συγκεκριμένο άρθρο είναι η κατάσταση που βρίσκεται σήμερα η ακτοπλοΐα, καθώς υπάρχουν εταιρείες οι οποίες αδυνατούν να εκτελέσουν τα δρομολόγια τα οποία έχουν αναλάβει και χρειάζεται να μπορούν να επιβάλουν σε κάποιο πλοίο να εξυπηρετήσει κάποιες γραμμές.

 

[email protected]

 

Scroll to top