Με 915 εκατ. ευρώ σε βάθος… δεκαετίας καταλήγει, όπως όλα δείχνουν, τη Δευτέρα στα χέρια του Λάτση το «καλύτερο οικόπεδο της Ευρώπης», το Ελληνικό
Της Χαράς Τζαναβάρα
Με «προκαταβολή» μόλις 250-300 εκατ. ευρώ το «φιλέτο» των 6.200 στρεμμάτων στο Ελληνικό καταλήγει -εκτός απροόπτου- στη Lamda Development του ομίλου Λάτση, που άλλωστε ήταν και ο μοναδικός όμιλος που μετείχε στην τελική φάση του διαγωνισμού. Το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε χθες ότι υπέβαλε βελτιωμένη κατά 25% οικονομική προσφορά και οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν μέσα στις επόμενες ημέρες σε συνεδρίαση της διοίκησης και αφού έχει εξεταστεί η εισήγηση του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων. Εκτιμάται ότι η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί ώς τη Δευτέρα.
Σε δόσεις
Η βελτιωμένη προσφορά για την απόκτηση του 100% των μετοχών τής «Ελληνικόν Α.Ε.» ανέρχεται σε 915 εκατ. ευρώ, αλλά προφανώς αφορούν το συνολικό τίμημα που θα καταβληθεί σε βάθος δεκαετίας. Η συμφωνία προβλέπει ότι το 33% θα δοθεί με την υπογραφή της συμφωνίας και το υπόλοιπο σε ετήσιες δόσεις, όχι ισόποσες. Η αρχική προσφορά του ομίλου ήταν 440 εκατ. ευρώ σε σημερινές τιμές και 600 εκατ. σε βάθος δεκαετίας. Χθες από αρμόδιες πηγές έγινε γνωστή και η τιμή που είχε δοθεί από τον ανεξάρτητο αποτιμητή, την American Appraisal, η οποία την υπολόγιζε σε 565 εκατ. ευρώ σε τρέχουσες τιμές και σε 800 εκατ. στο τέλος της δεκαετίας. Ως το τέλος της εβδομάδας αναμένονται και οι χωριστές εισηγήσεις των οικονομικών συμβούλων, που είναι η Τράπεζα Πειραιώς και η CitiGroup, καθώς και η τοποθέτηση του ειδικευμένου συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ, Happol Consulating.
Ερωτήματα προκαλεί πάντως το κόστος των υποδομών που αναλαμβάνει η εταιρεία. Από τη χθεσινή ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ προκύπτει ότι θα διαμορφωθεί στα 1,25 δισ. ευρώ, στο μισό σε σχέση με αυτά που είχε υπολογίσει η μελέτη της ομάδας ειδικών του Πολυτεχνείου. «Αναλαμβάνουν όλα τα έργα υποδομής», διευκρίνισε χθες στην «Εφ.Συν.» άριστα ενημερωμένη πηγή, που αποκάλυψε ότι ένα μεγάλο κονδύλι θα απαιτηθεί για την εξυγίανση του εδάφους που έχει «δηλητηριαστεί» από υγρά απόβλητα των παλιότερων αεροπορικών δραστηριοτήτων. Εμμέσως συνάγεται ότι δεν θα γίνει «βύθιση», αλλά μετατόπιση της λεωφόρου Ποσειδώνος προς τα βόρεια, έργο που θα αυξήσει από 960 σε 1.200-1.500 τα πολύτιμα στρέμματα της παραλιακής ζώνης.
Υπό όρους
Μέσα από αυτό το «πάντρεμα» σημερινών και μελλοντικών εσόδων του Δημοσίου, αλλά και το κόστος των έργων υποδομής, το συνολικό ύψος της επένδυσης υπολογίζεται από το ΤΑΙΠΕΔ σε 5,7 δισ. ευρώ. Δεν συνυπολογίζονται τα έσοδα από την προβλεπόμενη συμμετοχή του Δημοσίου στα μελλοντικά κέρδη με ποσοστό 30%, που θα εισπραχθούν όμως μόνο, όταν η σωρευτική αποδοτικότητα της επένδυσης (IRR) ξεπεράσει το 15%.