28/03/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μια σεζόν με ανατροπές

Κερδίζουν όλοι σε τηλεμερίδιο εκτός από δύο: το MEGA και τη Δημόσια Τηλεόραση που είναι ουσιαστικά τα μόνα κανάλια που καταγράφονται στους χαμένους αυτής της τηλεοπτικής περιόδου.
      Pin It

Κερδίζουν όλοι σε τηλεμερίδιο εκτός από δύο: το MEGA και τη Δημόσια Τηλεόραση που είναι ουσιαστικά τα μόνα κανάλια που καταγράφονται στους χαμένους αυτής της τηλεοπτικής περιόδου

 

Του Σωτήρη Μανιάτη

 

Εχοντας πλέον διανύσει περισσότερο από τα μισά της φετινής τηλεοπτικής περιόδου και ρίχνοντας μια ματιά στις καταγραφές φαίνεται ξεκάθαρα ότι πρόκειται για μία σεζόν με ανατροπές. Αν και τα τούρκικα «σαπούνια» δεν φαίνεται να μειώνονται αισθητά από τη μικρή μας οθόνη, ειδικά ορισμένα κανάλια έχουν αρχίσει δειλά δειλά να ρίχνουν στη μάχη της τηλεθέασης ελληνικά σίριαλ ενώ ετοιμάζουν και άλλα. Και όλα αυτά παρότι οι οικονομικές συνθήκες παραμένουν αντίξοες και ορισμένοι τηλεοπτικοί σταθμοί παραμένουν υπερχρεωμένοι.

 

Ρίχνοντας μια ματιά στα ποσοστά των καναλιών για το χρονικό διάστημα από 25 Οκτωβρίου 2013 έως και τις 25 Μαρτίου 2014, σύμφωνα πάντα με τις καταγραφές της Nielsen Audience Measurement, φαίνεται ξεκάθαρα ότι υπάρχουν ανακατατάξεις. Αυτός που δείχνει να βρίσκεται διαρκώς σε άνοδο είναι βέβαια ο ΑΝΤ1, που καταφέρνει πλέον να οδηγεί την «κούρσα». Σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, το κανάλι του Αμαρουσίου παρουσιάζει αύξηση στο μερίδιό του που αγγίζει τις 2,5 ποσοστιαίες μονάδες. Το τηλεμερίδιό του για το συγκεκριμένο διάστημα φτάνει κατά μέσον όρο το 19,4%, αφήνοντας έτσι στη δεύτερη θέση το MEGA με 18,4%. Το κανάλι μάλιστα της Μεσογείων σε σύγκριση με πέρσι φαίνεται ότι έχει απολέσει κάτι παραπάνω από δύο ποσοστιαίες μονάδες.

 

Ενδιαφέροντα στοιχεία όμως παρουσιάζουν και άλλοι τηλεοπτικοί σταθμοί. Ο ALPHA, που ξανάβαλε στις μηχανές του ελληνική σειρά (το «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα», το οποίο αποδεικνύεται και πολύ καλή κωμωδία), έχει κερδίσει από το αντίστοιχο περσινό διάστημα δυόμισι ποσοστιαίες μονάδες και φτάνει πλέον το 16,4%. Εχει καπαρώσει ξεκάθαρα την τρίτη θέση δημιουργώντας μάλιστα και αρκετά μεγάλη απόσταση από τον τηλεοπτικό σταθμό που έπεται. Και που δεν είναι άλλος από το STAR, το οποίο όμως κι αυτό παρουσιάζει άνοδο από πέρσι κατά μία ποσοστιαία μονάδα φτάνοντας το 11,1%. Το κανάλι της Κηφισίας άλλαξε το προφίλ του κεντρικού του δελτίου ειδήσεων, ενώ πρόσθεσε στη μηχανή του πρόσωπα όπως ο Νίκος Χατζηνικολάου, που εκτός από σχολιασμό στο δελτίο παρουσιάζει και την εκπομπή του «Στον ενικό», η Μάρα Ζαχαρέα, που ανέλαβε την παρουσίαση του δελτίου, κ.ά. Σταθερός έως και ελαφρά ανοδικός (+0,2%) εμφανίζεται και ο ΣΚΑΪ, που ακολουθεί με τηλεμερίδιο που αγγίζει το 8,9%.

 

Στους μεγάλους χαμένους βέβαια είναι η Δημόσια Τηλεόραση, που μπορεί σύμφωνα με τις μετρήσεις να έχει καταφέρει πλέον να καταγράφει ένα μερίδιο που φτάνει το 5%, αλλά υπολείπεται τόσο από το τηλεμερίδιο που πετύχαινε μόνη της (έστω και χωρίς φρέσκο πρόγραμμα τα τελευταία χρόνια) η ΝΕΤ (6,6% στην περσινή από τις χειρότερες σεζόν της). Αν μάλιστα κανείς υπολογίσει συνολικά τα μερίδια που συγκέντρωναν το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρσι τα τρία κανάλια της ΕΡΤ (ΕΤ1, ΝΕΤ, ΕΤ3), οι χαμένοι τηλεθεατές είναι πολλοί περισσότεροι καθώς το συνολικό τους μερίδιο άγγιζε σχεδόν το 13%. Δηλαδή, οκτώ χαμένες ποσοστιαίες μονάδες, τις οποίες τώρα καλείται να ανακτήσει ο νέος δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας, η ΝΕΡΙΤ, η οποία βέβαια ακόμη αντιμετωπίζει προβλήματα για την έναρξή της. Μερίδιο 2% καταγραφεί και στα πρώτα του βήματα το «Ε TV» (πρώην 902 TV), η αγοραπωλησία του οποίου δημιούργησε σειρά ερωτημάτων, πολλά εκ των οποίων παραμένουν αναπάντητα…

 

[email protected]

 

Scroll to top