Αμεσα μέτρα ανάπτυξης του αεροδρομίου στο Ηράκλειο Κρήτης, που θεωρείται το πιο κορεσμένο κατά την τουριστική περίοδο, ζήτησε ο αντιπρόεδρος του ομίλου της Aegean Ευτ. Βασιλάκης, που διατύπωσε ερωτήματα για τις σχεδιαζόμενες νέες εγκαταστάσεις στο Καστέλι. Εξέφρασε, επίσης, φόβους για αύξηση των τελών μέσα από την ιδιωτικοποίηση των μεγάλων περιφερειακών αεροδρομίων. Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση των πρώτων στοιχείων του ομίλου μετά την εξαγορά της Olympic Air, έδωσε αναλυτικά στοιχεία για το αεροδρόμιο στο Ηράκλειο, το οποίο τον περασμένο Αύγουστο εξυπηρέτησε 1,05 εκατ. επιβάτες, ενώ μόνο στη γραμμή προς Μόσχα γίνονταν 11 πτήσεις σε καθημερινή βάση. Με αυτά τα δεδομένα τόνισε ότι χρειάζεται να γίνουν επενδύσεις με κονδύλια που προέρχονται από τα κέρδη της λειτουργίας των σημερινών εγκαταστάσεων και μπορούν να αποσβεστούν μέσα σε ένα χρόνο. Υπέδειξε τις παλιές στρατιωτικές εγκαταστάσεις που υπάρχουν μέσα και δίπλα στο αεροδρόμιο, καθώς και γειτονικά ακίνητα του Δημοσίου ή των δήμων. «Είναι έργα που πρέπει να γίνουν, είτε προχωρήσει είτε όχι το Καστέλι», κατέληξε.
Τάχθηκε υπέρ της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, αλλά έθεσε ορισμένες προϋποθέσεις. «Οι όποιες αυξήσεις στα τέλη να επιβληθούν μετά την ολοκλήρωση των έργων», είπε και πρόσθεσε ότι χρειάζεται να εξασφαλιστούν έσοδα για τα υπόλοιπα 25 μικρότερα αεροδρόμια που θα παραμείνουν στο Δημόσιο, δίνοντας έμφαση στις άγονες αεροπορικές γραμμές. Το μεγαλύτερο μέρος της ομιλίας του αφορούσε το πρόγραμμα της εταιρείας για τη νέα τουριστική περίοδο. Θα διατεθούν συνολικά 13 εκατ. θέσεις, που είναι 1,15 εκατ. περισσότερες σε σχέση με το 2013 και 6,6 εκατ. αφορούν δρομολόγια εξωτερικού.
Νέα αεροσκάφη
Ο στόλος ενισχύεται με πέντε νέα αεροσκάφη τύπου Airbus, ενώ αυξάνονται κατά 17 οι προορισμοί εξωτερικού, που φτάνουν πλέον τους 87 και καλύπτουν 32 χώρες. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στις γραμμές προς Ρωσία, όπου θα διατεθούν 615.000 θέσεις, 15% περισσότερες σε σχέση με πέρυσι. Ο Ευτ. Βασιλάκης ήταν ιδιαίτερα προσεκτικός στις αναφορές του για την παρουσία της Ryanair στην ελληνική αεροπορική αγορά. Στις ερωτήσεις δημοσιογράφων τόνισε ότι είναι υπέρ του ανταγωνισμού και της ανοιχτής αγοράς, αλλά ανέφερε με έμφαση ότι η χώρα μας χρειάζεται μια ελληνική εταιρεία και πρόσθεσε ότι η Aegean στήριξε την οικονομία και έκανε επενδύσεις στην περίοδο της κρίσης.
Χαρά Τζαναβάρα