30/03/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Και οι ευρωεκλογές θέλουν το YouTube τους

Το Ευρωκοινοβούλιο, στην τελευταία ευθεία των εκλογών, ποντάρει και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
      Pin It

Το Ευρωκοινοβούλιο, στην τελευταία ευθεία των εκλογών, ποντάρει και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

 

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη

 

Στις προηγούμενες Ευρωεκλογές, το 2009, είχε γίνει μια μεγάλη προσπάθεια από το Ευρωκοινοβούλιο να διεξαχθεί η προεκλογική καμπάνια χρησιμοποιώντας και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ηταν η πρώτη φορά που η επίσημη καμπάνια των ευρωεκλογών συμπεριελάμβανε το Διαδίκτυο. Εκτός των δικτυακών τόπων του Κοινοβουλίου, που περιέλαβαν ειδικά αφιερώματα για τις ευρωεκλογές, δημιουργήθηκαν ιστοσελίδες σε πολλές ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

 

Συνολικά χρησιμοποιήθηκαν οκτώ ηλεκτρονικές πλατφόρμες για την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τη σημασία των ευρωεκλογών και τον ρόλο που το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διαδραματίζει στην καθημερινή ζωή στην Κοινότητα. Πέρα από τον κλασικό δικτυακό τόπο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το ειδικό τμήμα που δημιουργήθηκε για τις ευρωεκλογές (www.ekloges2009.eu), το διαδικτυακό τηλεοπτικό κανάλι του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (europarltv) και τις ιστοσελίδες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, δημιουργήθηκαν στο YouTube το Flickr, το Facebook, το MySpace και το Twitter. Η δημιουργία προφίλ σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως τα προηγούμενα στοχεύει κυρίως σε νεαρούς ψηφοφόρους, χρήστες των μέσων αυτών, όπως δηλώνεται και στον ιστότοπο του οργάνου.

 

Το «ειδικό» τμήμα ήταν μια πλατφόρμα το URL της οποίας προσαρμόστηκε στη γλώσσα κάθε χώρας-μέλους. Για παράδειγμα, ο επισκέπτης από την Ελλάδα πληκτρολογούσε www.ekloges2009.eu, ο επισκέπτης από την Ιταλία www.elezioni2009.eu, ενώ από τη Σουηδία www.val2009.eu. Η πλατφόρμα περιελάμβανε τις νεότερες ανακοινώσεις, την επικοινωνιακή εκστρατεία, τα μέσα αυτής, όπως ακόμα και ιστορικά στοιχεία για τις εκλογές στο παρελθόν, καθώς και πληροφορίες για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

 

Είχα ζητήσει τότε από μια φοιτήτριά μου, για την πτυχιακή της, να παρακολουθήσει την καμπάνια και να κάνει μια κριτική θεώρηση. Δεν φαντάζεστε την έκπληξή μου όταν στο 100σέλιδο πόνημά της ανακάλυψα απίθανα πράγματα που ούτε κι εγώ, ως «βαρύς» χρήστης του Διαδικτύου, είχα δει ποτέ. Για παράδειγμα, είχαν φτιάξει choice box, «κουτιά» σε μέγεθος δωματίου που περιλάμβαναν οπτικοακουστικά μέσα, στα οποία οι πολίτες μπορούσαν να εκφράσουν τις επιλογές τους σε διάφορα θέματα, να θέσουν ερωτήσεις και να μαγνητοφωνήσουν τα μηνύματά τους. Ορισμένα από αυτά τα μηνύματα προβλήθηκαν στο τηλεοπτικό κανάλι του Κοινοβουλίου (europarltv), το YouTube και σε εξωτερικές οθόνες στις Βρυξέλλες. Τα είδε κανείς; Οχι! Κι όμως υπήρχαν!

 

Δεν ξέρω αν θυμάστε και τα τηλεοπτικά σποτ. Στην ελληνική/κυπριακή εκδοχή συμμετείχαν ο ηθοποιός Ρένος Χαραλαμπίδης και η παρουσιάστρια Ρίκα Βαγιάννη. Το σποτ έδειχνε ανθρώπους σε ένα φανταστικό τηλεοπτικό στούντιο να εκφωνούν ειδήσεις που θα ήθελαν να ακούσουν. Ο βασικός του ισχυρισμός ήταν ότι, παρά τον αναληθή χαρακτήρα των ειδήσεων αυτών, οι πολίτες μπορούν να επηρεάσουν τις μελλοντικές ειδήσεις προσερχόμενοι στις κάλπες. Εγώ δεν το θυμάμαι, πάντως.

 

Για τις επικείμενες ευρωεκλογές, οι σελίδες είναι πολύ πιο πλούσιες. Ας πάρουμε για παράδειγμα το YouTube. Υπάρχει πλέον κανάλι του Ευρωκοινοβουλίου, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Μπαρόζο ειδικότερα, του Βαν Ρομπάι, καθώς και όλων των πολιτικών ομάδων. Και ο κόσμος τα επισκέπτεται. Μόνο την τηλεοπτική διαφήμιση στην ελληνική γλώσσα, η οποία προτρέπει τους πολίτες να ψηφίσουν, την έχουν μέχρι σήμερα δει πάνω από 400.000 χρήστες. Για θεσμικό βίντεο, είναι υψηλός αριθμός.

 

Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν, λοιπόν, ότι η διαδικτυακή καμπάνια δεν θα πάει εντελώς άπατη αυτή τη φορά. Τα εργαλεία είναι πιο συγκεκριμένα, με κορυφαία το Facebook, το Twitter και το YouTube, ενώ ο κόσμος είχε τον χρόνο να τα γνωρίσει. Η σελίδα στο Facebook, για παράδειγμα, έχει ήδη 1,3 εκατ. likes και δεν ξεκινάει από το μηδέν ή σχεδόν από το μηδέν, όπως πριν από πέντε χρόνια.

 

Το αν θα είναι επιτυχημένη, όμως, ή όχι είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία.

 

[email protected]

 

…………………………………………………………………………………………………………………………….

 

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ

 

Τον διεθνή διαγωνισμό FameLab 2014 διοργανώνει το British Council, σε συνεργασία με το HUB Science, για όγδοη συνεχή χρονιά. Στόχος του διαγωνισμού είναι η ανάδειξη νέων ταλέντων στην επικοινωνία της επιστήμης. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή έως τις 31 Μαρτίου. Ο διαγωνισμός επιδιώκει να ενθαρρύνει νέους επιστήμονες να έχουν πάθος για την επιστήμη και την τεχνολογία και να μοιραστούν τον ενθουσιασμό τους με το ευρύ κοινό μέσα από έναν πρωτότυπο τρόπο. Οι υποψήφιοι πρέπει να είναι άνω των 18 ετών και να σπουδάζουν ή να εργάζονται στον χώρο της επιστήμης και της τεχνολογίας. Οι παρουσιάσεις τους θα κριθούν με βάση το περιεχόμενο, τη σαφήνεια και τη χαρισματικότητα και θα πρέπει να είναι επιστημονικά τεκμηριωμένες, ενδιαφέρουσες και κατανοητές στο ευρύ κοινό.

 

Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις. Αρχικά, θα γίνουν δύο προκριματικοί γύροι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, απ’ όπου θα προκύψουν δέκα φιναλίστ. Στην Αθήνα, ο προκριματικός θα γίνει τη Δευτέρα 7 Απριλίου, στις 18.00, στο ΗUB Events, και στη Θεσσαλονίκη, την Τρίτη 8 Απριλίου, στις 18.00, στα γραφεία του British Council. Ο μεγάλος τελικός θα γίνει το Σάββατο 3 Μαΐου, στην Τεχνόπολη, στην Αθήνα.

 

Ο νικητής του τελικού θα μεταβεί στο Cheltenham Festival στη Βρετανία, όπου μεταξύ 3 και 8 Ιουνίου 2014 θα συμμετάσχει, μαζί με τους νικητές των άλλων χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, στο International Famelab 2014. Επιπλέον, οι δέκα φιναλίστ που θα επιλεγούν στον προκριματικό γύρο θα παρακολουθήσουν δωρεάν ένα διήμερο Masterclass στην Επικοινωνία της Επιστήμης το Σάββατο 12 και 13 Απριλίου 2014 στα γραφεία του British Council στην Αθήνα.

 

Η ιδέα που κρύβεται πίσω από τον διαγωνισμό είναι να βγει η επιστήμη από την τάξη, να γίνει διασκεδαστική, να ενθαρρύνει τους νέους να έχουν πάθος για την επιστήμη και την τεχνολογία και να μοιραστούν τον ενθουσιασμό τους με το ευρύ κοινό.

 

Το FameLab ξεκίνησε το 2005 στη Βρετανία από το Φεστιβάλ Επιστήμης στο Τσέλτενχαμ (Cheltenham Science Festival) και γρήγορα καθιερώθηκε ως υποδειγματικό μοντέλο για τον επιτυχή εντοπισμό, την εκπαίδευση και καθοδήγηση επιστημόνων και μηχανικών.

 

Σε συνεργασία με το British Council, ο παγκόσμιος διαγωνισμός FameLab International έχει δει ήδη πάνω από 5.000 νέους επιστήμονες και μηχανικούς που συμμετέχουν σε πάνω από 23 διαφορετικές χώρες, από το Χονγκ Κονγκ ώς τη Νότια Αφρική και από τις ΗΠΑ ώς την Αίγυπτο. Στις ΗΠΑ, η ΝΑSΑ είναι συνεργάτης στο FameLab. Η Ελλάδα συμμετέχει στον διαγωνισμό από το 2007.

 

Πληροφορίες http://www.britishcouncil.gr/events/famelab-2014

 

………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

e-ΕΙΔΗΣΕΙΣ

 

*Με αφορμή τη συμπλήρωση οκτώ χρόνων λειτουργίας, το Twitter σάς δίνει τη δυνατότητα να θυμηθείτε το πρώτο σας tweet. Απλώς πηγαίνετε στη σελίδα first-tweets.com και συμπληρώστε το username σας. Εκτός από το προσωπικό σας πρώτο tweet όμως, μπορείτε να ανακαλύψετε και τα πρώτα tweet άλλων χρηστών χρησιμοποιώντας το username τους. Μην ψάξετε το δικό μου, σας το έχω έτοιμο:

 

*Ελληνικά «μιλάει» πλέον το Pinterest, ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης στο οποίο ο χρήστης «καρφιτσώνει» τις φωτογραφίες που του αρέσουν και τις οποίες έχει βρει δημοσιευμένες στο Δίκτυο. Το Pinterest κερδίζει όλο και περισσότερους φίλους, και όχι μόνο στη χώρα μας, γιατί είναι εύκολο στη χρήση, καθόλου φλύαρο και επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως προσωπικό αρχείο φωτογραφιών. Στα ελληνικά μεταφράστηκαν και οι εφαρμογές για κινητό. www.pinterest.com

 

*Ο ιστότοπος με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό, στη διεύθυνση antibullying.eu, είναι προϊόν της συνεργασίας της εταιρείας Wedia με «To Χαμόγελο του Παιδιού. Σε αυτόν συμμετέχουν 17 εταίροι από 12 κράτη-μέλη της Ε.Ε. και χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Daphne III. Στον ιστότοπο υπάρχει περιεχόμενο σε 6 διαφορετικές γλώσσες και ενεργή ψηφιακή βιβλιοθήκη με διαθέσιμα στοιχεία πνευματικών δικαιωμάτων, καθώς και μια πολυγλωσσική online φόρμα συμμετοχής για την καθιέρωση της Πανευρωπαϊκής Ημέρας κατά του σχολικού εκφοβισμού, η οποία μέσα σε ένα μήνα έχει ήδη συγκεντρώσει περισσότερες από 3.700 υπογραφές.

 

 

 

Scroll to top