Του Σωτήρη Μανιάτη
«Στεγνή» ουσιαστικά από πλευράς περιεχομένου εί- ναι τελικά και αυτή η τηλεοπτική σεζόν που μετράει πλέον αντίστροφα. Τα περισσότερα κανάλια ακολούθησαν τη μέθοδο των περικοπών. Την… πεπατημένη δηλαδή της τελευταίας τετραετίας. Από τη στιγμή που η οικονομική κρίση όχι μόνο μας χτύπησε την πόρτα, αλλά και «στρογγυλοκάθισε» για τα καλά, τα κανάλια περισσότερο «κόβουν» κι ελάχιστα «μπαλώνουν»…
Αυτή την περίοδο πάντως ειδικά ορισμένοι τηλεοπτικοί σταθμοί παρά τις δυσκολίες και τα ισχνά οικονομικά άρχισαν, έστω και δειλά, να παρουσιάζουν κάποιες νέες παραγωγές τόσο στο επίπεδο των τηλεπαιχνιδιών και εκπομπών όσο και σε εκείνο των ελληνικών σειρών που είναι βέβαια μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Τα τουρκικά «σαπούνια» βεβαίως βεβαίως δεν έχουν λείψει από το κυρίως μενού. Απουσιάζουν όμως πλήρως από τις 10 πρώτες προτιμήσεις των τηλεθεατών.
Μια ματιά στις καταγραφές της Nielsen Audience Measurement για το χρονικό διάστημα από 25 Οκτωβρίου 2013 έως και 25 Μαρτίου 2014 δείχνει ότι τους τηλεθεατές προσέλκυσαν περισσότερο η μπάλα, τα ελληνικά σίριαλ, κάποια τάλεντ σόου και φυσικά το «ακριβοθώρητο» πλέον «Τσαντίρι» του Λάκη Λαζόπουλου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τους περισσότερους τηλεθεατές (2.911.000) κατά μέσον όρο καθήλωσε μπροστά στις μικρές τους οθόνες το δεύτερο ημίχρονο της κρίσιμης αναμέτρησης της εθνικής μας ομάδας ποδοσφαίρου εκτός έδρας με τη Ρουμανία που έδειχνε απευθείας το ΜEGA. Στην τρίτη θέση μάλιστα του Τop-10 βρίσκεται το δεύτερο ημίχρονο της προηγούμενης αναμέτρησης (λίγες μέρες νωρίτερα) της Εθνικής μας με τη Ρουμανία, αλλά εντός έδρας αυτή τη φορά, που προσέλκυσε το ενδιαφέρον 2.247.000 τηλε-φιλάθλων. Μετάδοση που επίσης κάλυψε απευθείας το MEGA. Κι όμως, το κανάλι της Μεσογείων, λόγω των άσχημων οικονομικών του δεν «χτύπησε» τις επόμενες αναμετρήσεις του αντιπροσωπευτικού μας συγκροτήματος, με τα στελέχη του προφανώς να θεωρούν ότι δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα τέτοιες μεταδόσεις.
To MEGA από τις 10 πρώτες θέσεις κατέχει με προγράμματά του τις πέντε, από δύο έχουν ALPHA και ΑΝΤ1, ενώ μία έχει καταλάβει και η Δημόσια Τηλεόραση. Κι αυτή με ποδοσφαιρική αναμέτρηση, αλλά για το Τσάμπιονς Λιγκ ανάμεσα στον Ολυμπιακό και τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ εκτός έδρας. Το δεύτερο ημίχρονο της άτυχης για τον Ολυμπιακό αναμέτρησης (έχασε με 3-0 και αποκλείστηκε από τη διοργάνωση) παρακολούθησαν κατά μέσον όρο 1.779.000 τηλεθεατές.
Το πιο δυνατό πρόγραμμα του ALPHA είναι βέβαια το «Αλ τσαντίρι νιουζ» του Λάκη Λαζόπουλου που στην πρεμιέρα του, από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, καθήλωσε μπροστά στις μικρές τους οθόνες 2.052.000 τηλεθεατές και βρέθηκε στην τέταρτη θέση του πίνακα. Το άλλο πρόγραμμα του ίδιου καναλιού που βρήκε θέση (τη 10η) είναι η ελληνική σειρά «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» που προσελκύει το ενδιαφέρον 1.752.000 τηλεθεατών. Μια άλλη σειρά, το «Κάτω Παρτάλι» του MEGA, βρίσκεται στη δεύτερη θέση του πίνακα καθώς το παρακολουθούν 2.643.000 άτομα.
Για τον ΑΝΤ1 πάλι, το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (25/10/13-25/3/14), ως τα δύο πιο δυνατά χαρτιά του καταγράφονται το «Dancing with the stars» (έκτη θέση και 1.885.000 τηλεθεατές κατά μέσον όρο) και το «The Voice» (έβδομη θέση και 1.801.000).