28/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΑΤΖΕΝΤΑ

      Pin It

Αφιέρωμα στη Μίρκα Γεμεντζάκη

 

Υπήρξε σκηνοθέτις, αλλά και μία από τις σπουδαιότερες δασκάλες στο ελληνικό θέατρο. Εννέα μήνες μετά τον θάνατο της Μίρκας Γεμεντζάκη, το θέατρο «Φούρνος» (Μαυρομιχάλη 168, τηλ.: 210-6460748) διοργανώνει διήμερο αφιέρωμα με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

 

* Απόψε: 20.00: Προβολή σπάνιου υλικού της σουηδικής τηλεόρασης από αφιέρωμα στη Μίρκα Γεμεντζάκη. 20.15: Για το έργο της θα μιλήσουν οι: Δήμος Αβδελιώδης (σκηνοθέτης), Σπύρος Βραχωρίτης (σκηνοθέτης), Κώστας Γεωργουσόπουλος (κριτικός θεάτρου, μεταφραστής) και Varinka Boseman Behrakis (λογοθεραπεύτρια). 21.30: Η τελευταία παράσταση της Μίρκας Γεμεντζάκη, «Τρωάδες» του Ευριπίδη, σε μετάφραση Γιάννη Τσαρούχη. Με τους: Σοφία Τσινάρη, Νάνα Παπαδάκη, Φωτεινή Καπελλάκη, Βαγγέλη Παπαδάκη, Κατερίνα Παπαγεωργίου, Μαρία Χελιδώνη, Αδαμαντία Βλάμη.

 

* Αύριο: Παραστάσεις της Μίρκας Γεμεντζάκη πάνω σε διηγήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. 20.00: «Θαλασσινοί έρωτες», παράσταση βασισμένη στα διηγήματα «Ερωτας στα χιόνια», «Ονειρο στο κύμα» και «Ερως – Ηρως». Με τους: Μαρία Καστάνη, Ελένη Μακρή, Νάνα Παπαδάκη. Πιάνο: Νάντια Παπανδρέου, σε μουσική Μαριέττας Φαφούτη. 21.30: «Φεύγουσα Κόρη», παράσταση βασισμένη στο διήγημα «Μια ψυχή», με τη Ρηνιώ Κυριαζή. Κλαρίνο: Μανούσος Πλουμίδης. Στο διάλειμμα θα προβάλλονται στο φουαγέ μαγνητοσκοπημένα αποσπάσματα της «Φόνισσας» σαν ορατόριο στα πρότυπα του Μπαχ, από την παράσταση στο «Παλλάς» το 1991.

 

………………………………………………………………………

 

Rimini Protokoll στο Μείζονος Ελληνισμού

 

Οι RIMINI PROTOKOLL επιστρέφουν με μια συναρπαστική παράσταση. Το «Situation Rooms» παρουσιάζεται στο Ιδρυμα Μείζονος Ελληνισμού και αφορά 20 ανθρώπους από όλο τον κόσμο, οι ζωές των οποίων έχουν διαμορφωθεί από τη χρήση όπλων. Το σκηνικό αποτελείται από έναν τεράστιο χώρο με αυτόνομα δωμάτια. Με τις προσωπικές αφηγήσεις των «κατοίκων» τους, οι εικόνες αρχίζουν να κινούνται και οι θεατές παρακολουθούν τις μεμονωμένες πορείες τους μέσα από τις ατομικές τους κάμερες και τα ακουστικά τους. Κατοικούν κι αυτοί στο ίδιο κτίριο και για 90 λεπτά ακολουθούν την προσωπική οπτική των πρωταγωνιστών. Ωρες παραστάσεων: 14.00, 16.00, 18.00, 20.00, 22.00, 24. 00 (προσέλευση αυστηρά τουλάχιστον 15 λεπτά πριν από την έναρξη). Χώρος: Κτίριο 56, Είσοδος Γ. Μέχρι τις 3 Μαΐου.

 

* Εν τω μεταξύ, σήμερα στο Ινστιτούτο Γκέτε (Ομήρου 14–16, τηλ. 210-3661000) θα παρουσιαστεί στις 19.00 σε πρώτη προβολή το φιλμ «Ο Προμηθέας στην Αθήνα» (φωτογρ.), της περίφημης παράστασης των Rimini Protokoll στο Ελληνικό Φεστιβάλ 2010. Σκηνοθεσία: Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη/Haos Film. Στις 21.00 ακολουθεί διάλεξη του Ντάνιελ Βέτζελ, εκ των συνδημιουργών της ομάδας, ο οποίος σκιαγραφεί τη δουλειά τους με βιντεο-αποσπάσματα από το έργο τους. Είσοδος ελεύθερη.

 

…………………………………………..

 

Ολη μέρα στο… Μέγαρο

 

Με αφορμή την «Αντιγόνη» του Ζαν Ανούιγ από την Comédie Française, η σκηνοθέτις, ηθοποιός αλλά και γενική διευθύντρια της Comédie Française από το 2006, η Mιριέλ Μαγιέτ-Χολτζ (φωτογρ.) έρχεται στην Ελλάδα. Σήμερα το πρωί (11.30) στο Μέγαρο Μουσικής (Βασιλίσσης Σοφίας και Κόκκαλη – τηλ.: 2107282333) θα μιλήσει για το γαλλικό θέατρο, την Comédie Française και την «Αντιγόνη», που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Μαρκ Πακέν. Είσοδος ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας (η διανομή αρχίζει στις 10.00 π.μ.). Η συζήτηση θα γίνει στα γαλλικά με ταυτόχρονη μετάφραση.

 

* «Η ιστορία στο μυθιστόρημα: από το μνημειωμένο παρελθόν στην πολιτική πραγματικότητα του παρόντος» είναι το θέμα της συζήτησης σήμερα στις 19.00, στο πλαίσιο του Megaron Plus και του ηλεκτρονικού περιοδικού «Ο Αναγνώστης». Θα μιλήσουν: Αλέξης Πανσέληνος (συγγραφέας), Θωμάς Σκάσσης (συγγραφέας), Ελενα Χουζούρη (συγγραφέας-δημοσιογράφος). Συντονίζει ο κριτικός λογοτεχνίας Βαγγέλης Χατζηβασιλείου.

 

* Στις 21.15 το «Χειμωνιάτικο παραμύθι» (φωτογρ.) σε απευθείας μετάδοση από το Royal Opera House του Λονδίνου στο Μέγαρο Μουσικής. Το σεξπιρικό έργο σε χορογραφία Christopher Wheeldon, μουσική Joby Talbot, Bob Crowley αφηγείται μια ιστορία ζήλιας, εγκατάλειψης ενός μικρού παιδιού και ενός έρωτα που μοιάζει ανέλπιδος. Ομως, μέσα από τις τύψεις και τη μετάνοια έρχεται ένα τέλος συγχώρεσης και συμφιλίωσης. Μια δυνατή ιστορία που παρέχει στον Wheeldon εξαιρετικό υλικό για μπαλέτο, με μια πλοκή που επιτρέπει την αποτύπωση έντονων συναισθημάτων.

 

Scroll to top