Pin It

Ο φετινός κύκλος ωριαίων, κυριακάτικων μουσικών εκδηλώσεων στο φουαγιέ της ΕΛΣ έχει ήδη προσφέρει ουκ ολίγα απολαυστικά απογεύματα σε μεγάλου εύρους ακροατήρια. Στο πλαίσιο αυτό, στις 27/4/2014, ο βιολιστής Αντώνης Σουσάμογλου, η βιολίστα Χαρά Σειρά, ο τσελίστας Αγγελος Λιακάκης και ο πιανίστας Στέφανος Θωμόπουλος, μέλη του συνόλου μουσικής δωματίου «Kyklos», έπαιξαν δύο έργα από τον πυρήνα του κλασικού ρεπερτορίου: το «Κουαρτέτο για πιάνο, αρ. 1» του Μότσαρτ και το «Κουαρτέτο για πιάνο, έργο 47» του Σούμαν. Στις αναγνώσεις τους, ποιότητες και έμφαση έκφρασης, βάρος ήχου και διατύπωση μουσικού συντακτικού διαφοροποιήθηκαν συνειδητά και ευδιάκριτα ανάλογα με το ύφος εκάστου έργου: πιο ανάλαφρα, κομψά και στιλιζαρισμένα στον Μότσαρτ, πιο ρευστά, ατμοσφαιρικά και διαποτισμένα από υψηλής θερμοκρασίας συναισθήματα στον Σούμαν. Υπερασπιζόμενοι το περιπετειώδες πνεύμα του συνόλου τους, οι τέσσερις μουσικοί έπαιξαν ενδιάμεσα το πνευματώδες, αναγνωρίσιμα μεσοπολεμικό «Σκέρτσο για τέσσερα όργανα» (1936-1939/40) του Νίκου Σκαλκώτα.

 

Την προηγουμένη το απόγευμα (26/4/2014), στη μικρή αίθουσα εκδηλώσεων της Μουσικής Βιβλιοθήκης «Λίλιαν Βουδούρη», παρακολουθήσαμε μια όμοια απολαυστική και συναρπαστική συναυλία μουσικής δωματίου που έδωσαν ο πιανίστας Τίτος Γουβέλης και η βιολίστρια Στέλλα Τσάνη, στο πλαίσιο αφιερωματικής έκθεσης στον συνθέτη Δημήτρη Δραγατάκη (1914-2001). Οι δυο εκλεκτοί μουσικοί έπαιξαν εξαιρετικά το «Ντούο για βιολί και πιάνο» (1971) και τη «Σονάτα για βιολί και πιάνο» (1958), «κλασικά» έργα της ελληνικής μεταπολεμικής μουσικής, που –φευ!– ακούγονται σπανιότητα. Σε αμφότερα προβάλλει ευανάγνωστα η δωρικής εκφραστικής αυστηρότητας, μεταιχμιακά μοντερνιστικού στίγματος γραφή του συνθέτη με την α λα Μπάρτοκ, ιδιόφωνη, βαθιά ρίζωσή της στα εγχώρια, ηπειρώτικα ακούσματα. Τεχνικά δεινοί, με ψυχικά αποθέματα και συνειδητές γειώσεις, οι δυο σολίστες πρόσφεραν ερμηνείες στιβαρές, λιτές και ρωμαλέες, με βίαιη, σβέλτη φραστική και ωραίες, σκοτεινού λυρισμού παραγράφους. Εκτελέσεις που θα άξιζε να κυκλοφορήσουν κατ’ ευθείαν σε cd!

 

Scroll to top