30/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Φορτωμένος ανατροπές ο… πάγκος του Χατζηδάκη

Τράπεζα Θεμάτων στα γρήγορα, Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, ανάπτυξη του επιχειρείν σε ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς φορείς και ανωτατοποίηση των... κολεγίων. Ολα τα ’χει ο κυβερνητικός μπαξές.
      Pin It

Τράπεζα Θεμάτων στα γρήγορα, Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων, ανάπτυξη του επιχειρείν σε ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς φορείς και ανωτατοποίηση των… κολεγίων. Ολα τα ’χει ο κυβερνητικός μπαξές

 

Της Αννας Ανδριτσάκη

 

Αρον άρον μάζεψε ο υπουργός Παιδείας κι έριξε στον πάγκο του κ. Χατζηδάκη, εκεί όπου απλώνεται το σχέδιο νόμου για τις λαϊκές αγορές, τις επείγουσες -αναμενόμενες- ρυθμίσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως μετεγγραφές και διευκολύνσεις σε παλαιούς αποφοίτους, αλλά και όλες τις εξαγγελίες του τελευταίου διαστήματος.

 

Από τη βεβιασμένη δημιουργία της Τράπεζας Θεμάτων, προς το παρόν για την Α’ Λυκείου -και την τυπική ίδρυση του Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων- που θα λειτουργήσει από το 2015, έως την επισφράγιση της επιχειρηματικής ενίσχυσης ιδιωτικών σχολείων-φροντιστηρίων-κέντρων ξένων γλωσσών και -τέλος- το «κλείσιμο» της υπόθεσης της επαγγελματικής ισοδυναμίας των τίτλων αποφοίτων κολεγίων με τη ρύθμιση των εκκρεμουσών διαδικασιών αναγνώρισης.

 

Ρυθμίσεις

 

1. Σε ό,τι αφορά τις εξεταστικές διαδικασίες στο Λύκειο προβλέπεται:

 

* Η δημιουργία της Τράπεζας Θεμάτων Εξετάσεων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας, που θα εφαρμοστεί από φέτος στην Α’ Λυκείου. Εξαιρούνται Εκκλησιαστικά Λύκεια, Λύκεια Ειδικής Αγωγής, μειονοτικά σχολεία και ιεροδιδασκαλεία. Δεν προβλέπεται ούτε για τα Ειδικά Επαγγελματικά Λύκεια, αν και εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του υπουργού Παιδείας.

 

* Η ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εξετάσεων, προς το παρόν στα χαρτιά. Μέχρι το 2015, οπότε και θα εφαρμοστεί το νέο εξεταστικό, δεν θα εμπλακεί καθόλου στις διαδικασίες των πανελλαδικών (εκτός από την εποπτεία των Επιτροπών Εξετάσεων από τον πρόεδρό του) αλλά ούτε και στις φετινές προαγωγικές της Α’ Λυκείου, ούτε καν στη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων. Πώς θα μπορούσε άλλωστε;

 

2. Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση περιλαμβάνονται:

 

* Οι ευεργετικές διατάξεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που, σε χρόνο κατάλληλο -προεκλογικά- για την κυβέρνηση, περιλαμβάνουν έως και τη διεύρυνση της κατηγορίας του 10% (δικαίωμα χρήσης παλαιότερης βαθμολογίας από τους περσινούς αποφοίτους) με τους αποφοίτους και του 2012. Διευκρινίζεται -δε- πως για την κατηγορία του 10% οι θέσεις φέτος κατανέμονται κατά 40% στους υποψηφίους του 2012 και κατά 60% στους υποψήφιους του 2013.

 

* Οι ρυθμίσεις για την επαναφορά των μετεγγραφών σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ ή τη «μεταφορά θέσεων», όπως προτιμά να αναφέρει το υπουργείο Παιδείας.

 

* Η μέριμνα για τους υποψηφίους της Κεφαλονιάς.

 

3. Στα συνολικά 15 άρθρα, αμιγώς εκπαιδευτικού περιεχομένου, προβλέπονται ακόμα:

 

* Οι αλλαγές σε ό,τι αφορά την επαγγελματική ισοδυναμία των τίτλων αποφοίτων κολεγίων με τον καθορισμό του ΣΑΕΠ ως αρμόδιου οργάνου για τις διαδικασίες αναγνώρισης, οι οποίες, όπως έχει γίνει γνωστό, περιλαμβάνουν εξετάσεις τύπου πανελλαδικών υπό την εποπτεία του υπουργείου Παιδείας.

 

* Η ισοτίμηση τίτλων σπουδών διεθνών οργανισμών (Πανεπιστήμιο Ηνωμένων Εθνών, Ευρω-Μεσογειακό Πανεπιστήμιο κ.ά.) με των ελληνικών ΑΕΙ, αλλά και με ενεργό τον ρόλο του ΔΟΑΤΑΠ.

 

* Η περαιτέρω επιχειρηματική διευκόλυνση των επιχειρήσεων (ιδιωτικών σχολείων-φροντιστηρίων-κέντρων ξένων γλωσσών), με την πρόβλεψη λειτουργίας εκτός διδακτικού ωραρίου και ημερών για την παροχή άλλων υπηρεσιών. Οπως αναφέρεται, «οι κτιριακές εγκαταστάσεις και το σύνολο των λοιπών υποδομών των ιδιωτικών σχολείων δύνανται να αξιοποιούνται σε χρόνους εκτός διδακτικού ωραρίου ή και διδακτικών ημερών, για την παροχή υπηρεσιών μορφωτικού, επιμορφωτικού, πολιτιστικού, ψυχαγωγικού ή αθλητικού σκοπού ή σκοπού φιλοξενίας, εφόσον οι υπηρεσίες αυτές δεν αντίκεινται στη φύση της εκπαίδευσης και στον χαρακτήρα του σχολείου και διασφαλίζεται η προσήκουσα παροχή υπηρεσιών γενικής εκπαίδευσης. Η άσκηση των ως άνω υπηρεσιών δύναται να γίνεται από τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που έχουν άδεια λειτουργίας ιδιωτικών σχολείων».

 

* Οι αλλαγές στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών.

 

* Οι διατάξεις για τις οργανικές θέσεις σε νηπιαγωγεία.

 

* Οι προβλέψεις για το προσωπικό των ΑΕΙ και συγκεκριμένα η μετακύλησή τους σε προσωποπαγείς (άρα κι επισφαλείς) θέσεις, αν δεν διαθέτουν τα απαιτούμενα προσόντα σχετικών κατηγοριών (ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ).

 

* Η μετάθεση της σταδιακής κατάργησης των αμιγώς ελληνικών σχολείων από φέτος στη σχολική χρονιά 2016-17.

 

* Διατάξεις για την Ειδική Αγωγή, τη Διά Βίου Μάθηση κ.ά.

 

Scroll to top