30/04/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ναυμαχία» μέχρις εσχάτων

«Σκληρό» το παιχνίδι για το λιμάνι του Πειραιά. Ποιοι είναι οι δύο ισχυροί ανταγωνιστές της Cosco.
     
Pin It

«Σκληρό» το παιχνίδι για το λιμάνι του Πειραιά. Ποιοι είναι οι δύο ισχυροί ανταγωνιστές της Cosco

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ σύμφωνα με την οποία πέντε ακόμα επενδυτικά σχήματα -εκτός από την κινεζική Cosco- έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ έχει προκαλέσει έκπληξη και ερωτήματα στους εργαζομένους, στους συνδικαλιστές, αλλά και σε ναυτιλιακούς κύκλους.

 

Ενα ενδιαφέρον διεθνών ομίλων με τεράστια δύναμη που προβληματίζει, καθώς ένα από τα βασικά ερωτήματα που τίθενται είναι γιατί να θέλουν αυτοί οι «κολοσσοί» να διεκδικήσουν το λιμάνι, όταν γνωρίζουν εκ των προτέρων ότι μέσα στα πόδια τους θα έχουν την Cosco. Είναι γνωστό ότι οι Κινέζοι εκμεταλλεύονται την προβλήτα ΙΙ και κατασκευάζουν και την προβλήτα ΙΙΙ.

 

Οπως και να ’χει και όποιοι και να είναι οι λόγοι που ξαφνικά έκαναν την εμφάνισή τους άλλα πέντε επενδυτικά σχήματα, δύο από αυτά, όπως λένε οι πληροφορίες, αναμένεται να είναι οι ισχυροί ανταγωνιστές της Cosco στη διαδικασία για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ: η APM Terminals B.V. και η Port America Group Holdings.

 

Ολλανδοδανέζικος κολοσσός

 

Η πρώτη είναι μια διεθνής εταιρεία διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων με έδρα τη Χάγη της Ολλανδίας, που δραστηριοποιείται σε 48 χώρες σε όλο τον κόσμο και απασχολεί 20.300 εργαζομένους. Η APM φέρεται να συνδέεται με την πανίσχυρη δανέζικη εταιρεία MaersK, η οποία μαζί με την ιταλοελβετική MSC και τη γαλλική CMA CGM έχουν ξεκινήσει να διαμορφώνουν μια συμμαχία με την επωνυμία P3.

 

Οσο για την Port America Group Holdings η δραστηριότητά της δεν περιορίζεται μόνο στον τομέα των κοντέινερ, όπως η APM. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο φορέα εκμετάλλευσης τερματικών λιμενικών σταθμών στις ΗΠΑ και διαχειρίζεται περισσότερα από 42 λιμάνια με εμπειρία 85 ετών. Η εταιρεία έχει παρουσία στον τομέα μεταφοράς αυτοκινήτων, στην κρουαζιέρα, αλλά και στο φορτίο εκτός κοντέινερ, όπως είναι το χύδην, τα κατεψυγμένα και άλλα.

 

Φαίνεται λοιπόν ότι το παιχνίδι για τη διεκδίκηση του πρώτου λιμανιού της χώρας «σκληραίνει», καθώς ναυτιλιακοί κύκλοι υποστήριζαν ότι οι Κινέζοι δεν θα βγουν εύκολα εκτός παιχνιδιού. Εξάλλου εδώ και πολύ καιρό είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για την απόκτηση των μετοχών του ΟΛΠ, λόγος που έκανε πολλούς να πιστεύουν ότι οι Κινέζοι θα ήταν και οι μόνοι διεκδικητές.

 

Παρέμβαση στις εξελίξεις έκανε το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ που με ανακοίνωσή του τονίζει ότι «η εκδήλωση ενδιαφέροντος από έξι συνολικά μονοπωλιακούς ομίλους για την αγορά του λιμανιού του Πειραιά δεν μας ξαφνιάζει. Η πώληση εξασφαλίζει σίγουρα κέρδη για τις εταιρείες και αποφέρει ανύπαρκτα οφέλη για την κοινωνία και την οικονομία, αφού ακόμα και το τίμημα που προσφέρεται θα κατευθυνθεί στους ξένους πιστωτές».

 

«Τα κερδοσκοπικά συμφέροντα ετοιμάζονται για το μεγάλο πάρτι στο λιμάνι και η κυβέρνηση χειροκροτεί», σημειώνουν σε κοινή τους ανακοίνωση η ΟΜΥΛΕ και οι Λιμενεργάτες του ΟΛΠ και προειδοποιούν ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα σε νομικό, πολιτικό, κοινωνικό και αγωνιστικό πεδίο απέναντι στα σχέδια ιδιωτικοποίησης-ξεπουλήματος των λιμανιών.

 

ch.papastath@efsyn.gr