→Στον ΣΥΡΙΖΑ εκτιμούν πως αν πειστούν οι ψηφοφόροι ότι οι ευρωεκλογές είναι το κομβικό σημείο για την ανατροπή, τότε θα διαμορφωθεί κλίμα νίκης
Του Φώτη Παπούλια
Στη μάχη των τριών εκλογικών αναμετρήσεων φαίνεται να έχουν μπει δυναμικά και οι εταιρείες δημοσκοπήσεων. Το σλόγκαν που κυκλοφορεί ανά τους «καφενέδες» δεν είναι άλλο από τα «κάθε εταιρεία και τα αποτελέσματά της», δηλωτικό του κλίματος τουλάχιστον καχυποψίας με το οποίο υποδέχονται τις δημοσκοπικές προβλέψεις οι πολίτες της χώρας.
Η αίσθηση ότι η «κάθε εταιρεία παίζει το δικό της παιχνίδι» τείνει να γίνει σχεδόν καθολική, και σ’ αυτό συνηγορούν και οι αιτιάσεις, έστω και συγκεκαλυμμένες, που εκφράζονται από τα κομματικά επιτελεία.
Ενδεχομένως το «ρευστό κλίμα» που επικρατεί να δικαιολογεί τις αποκλίσεις που καταγράφονται στις δημοσκοπήσεις, όμως το γεγονός ότι η διαφορά μεταξύ Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ αυξομειώνεται με αντίστοιχη αυξομείωση της δεξαμενής των «αναποφάσιστων» υποψιάζει τον κάθε καλοπροαίρετο παρατηρητή να κρατάει επιφυλακτική στάση απέναντι σε ό,τι αφειδώς του προσφέρεται.
Με δεδομένο ότι είναι πλέον γνωστό πως οι εταιρείες δημοσκοπήσεων εκτελούν παραγγελίες είτε κομμάτων είτε πολιτικών, η αντιμετώπισή τους από τους «καταναλωτές» είναι μάλλον χλιαρή.
Aλαλούμ
Το Σαββατοκύριακο τρεις δημοσκοπήσεις (Palmos Analysis για το TVXS, Metron Analysis για το «Εθνος της Κυριακής» και MRB για τον τηλεοπτικό σταθμό Star) επιβεβαίωναν το δημοσκοπικό αλαλούμ, αφού στο μεν «Εθνος» η διαφορά υπέρ της Ν.Δ. ήταν στο 0,6% έναντι του ΣΥΡΙΖΑ, σε εκείνη της Palmos Analysis η διαφορά «καταγράφηκε» στο 3,5% υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ και σε εκείνη της MRB η Ν.Δ. προηγείτο με ποσοστό 0,6%.
Οσο δε για τα κόμματα που ακολουθούν (Ελιά, ΑΝ.ΕΛΛ., Χ.Α., ΔΗΜΑΡ, ΚΚΕ, Ποτάμι), εκεί η κυριαρχία του μονοψήφιου ποσοστού γνωρίζει την αποθέωσή της.
* Στελέχη όλων των κομμάτων διατηρούν τουλάχιστον επιφυλάξεις για τα στοιχεία που δημοσιοποιούνται. Ο βασικός λόγος είναι το ποσοστό των αναποφάσιστων, το οποίο παραμένει «άγνωστη γη».
Η αγωνία της Ν.Δ. είναι αν το ποσοστό των αναποφάσιστων, στη συντριπτική του πλειονότητα, κατευθυνθεί στην κάλπη των ευρωεκλογών για να εκφράσει την οργή του. Τότε «δύσκολα μπορούμε να ανατρέψουμε ένα τέτοιο κλίμα» ισχυρίζονται στελέχη του κόμματος, τα οποία αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό την κακή εικόνα του κόμματος και στο επίπεδο των δημοτικών αυτοδιοικητικών εκλογών.
* Στην Κουμουνδούρου, αντίθετα, επιχειρούν να «μελετήσουν» την κοινωνική σύνθεση της αποχής και, σύμφωνα με τις δικές τους εκτιμήσεις, «το μεγαλύτερο ποσοστό της εν δυνάμει έχει προσανατολισμό την Αριστερά». Αρα, αν «καταφέρουμε να το πείσουμε, ότι οι ευρωεκλογές είναι το κομβικό σημείο για την ανατροπή, τότε θα διαμορφωθεί κλίμα νίκης».
«Οχι στα λάθη»
Bέβαια δεν παραλείπουν να τονίζουν στις συζητήσεις τους ότι «πλέον απαγορεύονται τα όποια λάθη, που δίνουν τροφή στους αντιπάλους και θολώνουν την εικόνα του κόμματος».
* Οι δημοσκοπήσεις έχουν σημάνει συναγερμό στο επιτελείο του Ευάγγ. Βενιζέλου. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, διαβλέποντας εκλογικό βατερλό επιχειρεί να πετάξει το μπαλάκι στους πολίτες αφού «εκλογική καταστροφή της Ελιάς» σημαίνει, σύμφωνα με τον ίδιο, «καταστροφή της χώρας».
* «Παίζεται παιχνίδι εις βάρος της ΔΗΜΑΡ», εκτιμούν στελέχη του κόμματος, αφού τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των δημοσκοπήσεων όπως αυτά αναλύονται από τους οικείους αναλυτές δείχνουν ότι έστω και δύσκολα ο «στόχος της εκλογής ενός ευρωβουλευτή θα επιτευχθεί», αφού ελπίζουν ότι θα πάρουν ένα έστω και μικρό κομμάτι από την πίτα των αναποφάσιστων.
* Για το ΚΚΕ και τη σχεδόν ιστορική απαξία του απέναντι στις δημοσκοπήσεις, «ο λαός θα απαντήσει το βράδυ των εκλογών», ενώ οι ΑΝ.ΕΛΛ. θεωρούν ότι «το βράδυ των εκλογών θα αποτυπωθεί η ήττα των δημοσκοπήσεων».