Pin It

Στην πιο μαζική συνέλευση των οδηγών λεωφορείων που έγινε χτες στο ΣΕΦ, οι παρατάξεις που πρόσκεινται στα κόμματα της συγκυβέρνησης επιστράτευσαν κάλπες και μεθοδεύσεις, για να περάσουν την αναστολή της απεργίας

 

Της Χαράς Τζαναβάρα

 

Σκούρα τα βρήκε το μέτωπο της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ στη χθεσινή γενική συνέλευση των οδηγών των μπλε λεωφορείων για την εξέλιξη των κινητοποιήσεων, παρά το σκηνικό που είχε διαμορφωθεί από τη Δευτέρα με την αναστολή της απεργίας από τους τεχνικούς της εταιρείας και τις καταδικαστικές αποφάσεις του δικαστηρίου.

 

Πάνω από 2.500 εργαζόμενοι, σε σύνολο 4.000 μελών του συνδικάτου, συμμετείχαν στη χθεσινή διαδικασία στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

Εκτός απροόπτου και χάρη σε συνδικαλιστικά «τρικ», τα λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν σήμερα. Δεν είναι σαφές τι θα γίνει αύριο, αφού και το υπουργείο περιμένει τα αποτελέσματα της μυστικής ψηφοφορίας ώστε να απαντήσει με επίταξη σε περίπτωση «στραβοτιμονιάς».

 

Μετά από πολύωρη διαδικασία, κατά την οποία κυριάρχησαν οι φραστικοί διαξιφισμοί, οι συνδικαλιστικοί βραχίονες των δύο από τα τρία κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση, διαπίστωσαν ότι η κοινή πρότασή τους για τερματισμό της απεργίας δεν θα συγκέντρωνε την πλειοψηφία. Ετσι παρέκαμψαν τη συνήθη πρακτική των γενικών συνελεύσεων για ψηφοφορία με ανάταση χειρός και πρότειναν διαδικασία με κάλπες. Να σημειωθεί ότι ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ, μαζί με τα αντάρτικα ψηφοδέλτια των δύο παρατάξεων, διαθέτουν την απόλυτη πλειοψηφία των μελών της διοίκησης και εξασφαλίζουν 12 θέσεις στο 17μελές Δ.Σ. του συνδικάτου. Οι υπόλοιπες πέντε έδρες μοιράζονται σε συνδικαλιστικά σχήματα που πρόσκεινται στην ευρύτερη Αριστερά, κοινοβουλευτική και εξωκοινοβουλευτική, καθώς και στο ΠΑΜΕ.

 

Στη χθεσινή γενική συνέλευση ο προσκείμενος στην ΠΑΣΚΕ πρόεδρος του συνδικάτου, Λεωνίδας Σκούλος, παρουσίασε την κοινή πρόταση με τη ΔΑΚΕ για διακοπή της απεργίας, νέα 24ωρη την Πέμπτη και γενική συνέλευση στις 14 Φεβρουαρίου, καθώς και αποδοχή της πρόσκλησης της διοίκησης για διάλογο σε όλα τα θέματα εκτός από την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου. Συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων πρότειναν οι εκπρόσωποι της ΕΑΣ, που πρόσκεινται στην εξωκοινοβουλευτική Αριστερά, η Ανεξάρτητη Παρέμβαση, που κινείται στον χώρο του ΣΥΡΙΖΑ, και ένα ανεξάρτητο σχήμα από τον χώρο της Αριστεράς. Το ΠΑΜΕ πρότεινε 48ωρη την Πέμπτη και την Παρασκευή, καθώς και γενική συνέλευση την 1η Φεβρουαρίου για να ληφθούν αποφάσεις. «Προτείναμε στο ΠΑΜΕ να υποστηρίξουμε κοινή πρόταση, αλλά η προσπάθεια απέτυχε» δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Στ. Μανίκας, μέλος του Δ.Σ. που εκλέγεται με το ψηφοδέλτιο της ΕΑΣ.

 

Σε ψηφοφορία τέθηκαν τελικά πέντε προτάσεις, καθώς υποβλήθηκαν άλλες δύο από μεμονωμένους συνδικαλιστές.

 

Η γενική συνέλευση των οδηγών συγκέντρωνε από προχθές το ενδιαφέρον όλων των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, που λόγω της επίταξης είχαν εξαναγκαστεί από το Σάββατο να επιστρέψουν στην εργασία τους. Ωστόσο από το πρωί της Δευτέρας συνδικαλιστές προσκείμενοι στην ΠΑΣΚΕ και την ΔΑΚΕ προεξοφλούσαν τη λύση της απεργίας. Στη μάχη είχαν μπει τα τηλεοπτικά κανάλια που πρόβαλλαν την ανάλογη απόφαση του σωματείου των τεχνικών των μπλε λεωφορείων, το οποίο όμως αντιπροσωπεύει μόλις 650 εργαζόμενους. Ιδιαίτερη μεταχείριση επιφύλαξαν για τον πρόεδρό του Αντ. Ραυτόπουλο, που θεωρείται άτομο απόλυτης εμπιστοσύνης του Ευάγγελου Βενιζέλου στον χώρο των συνδικάτων.

 

Μέσα σε αυτό το κλίμα, η συμμετοχή στη χθεσινή συνέλευση ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Να σημειωθεί ότι έως τώρα οι αποφάσεις γιά τις απεργίες στα λεωφορεία έχουν ληφθεί από συνελεύσεις και όχι από τη διοίκηση, όπως έγινε στα περισσότερα σωματεία των εργαζομένων στις συγκοινωνίες.

 

 

Scroll to top