Την ώρα που η κυβέρνηση ετοιμάζεται να πουλήσει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και ήδη έξι ισχυρά επενδυτικά σχήματα έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για να αποκτήσουν το 67% των μετοχών του ΟΛΠ, χθες ο πρόεδρός του δήλωσε ότι και το 2014 θα συνεχιστεί η κερδοφόρος πορεία του ΟΛΠ, παρά τη συνεχιζόμενη κρίση της ελληνικής οικονομίας στο χώρο των μεταφορών, ενημερώνοντας την Ενωση Θεσμικών Επενδυτών του Χρηματιστηρίου Αθηνών.
Ο Γ. Ανωμερίτης παρουσίασε τα αποτελέσματα χρήσης του 2013, σύμφωνα με τα οποία ο ΟΛΠ ΑΕ αύξησε τα προ φόρων κέρδη του κατά 30%, αύξησε τα μετά από φόρους κέρδη του κατά 12,1%, μείωσε τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας του κατά 3%, αύξησε τα ταμειακά του διαθέσιμα κατά 177%, φτάνοντας τα 40.624.049 ευρώ, κατέβαλε στο ελληνικό Δημόσιο και τα ταμεία 21 εκατ. ευρώ, μείωσε το κόστος εργασίας ως προς τα έξοδα από 74% το 2007 σε 52% το 2013, καθιστώντας το λιμάνι πλήρως ανταγωνιστικό σε σχέση με όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια.
Το 2013, επίσης, σημειώθηκε αύξηση στην διακίνηση των επιβατών κρουαζιέρας κατά 11,1% έναντι του 2012, ενώ τα έσοδα του ΟΛΠ Α.Ε. είναι 31% από την παραχώρηση στη ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της Cosco), 24% από την προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, 14% από την κρουαζιέρα, 12% από τα αυτοκίνητα (car terminal), 10% από άλλους τομείς και 9% από το επιβατικό λιμάνι. Ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης για τα θέματα της ιδιωτικοποίησης μέσω της πώλησης του 67% των μετοχών του και για τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν παρέπεμψε τους ερωτώντες επενδυτές στο ΤΑΙΠΕΔ Α.Ε., το οποίο είναι ο κύριος των μετοχών αυτών, ενώ τόνισε με έμφαση: «Ο ΟΛΠ είναι μηχανή ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, του Πειραιά και των επιχειρήσεών του, συμβάλλοντας παράλληλα στις κοινωνικές, περιβαλλοντικές και πολιτιστικές διεργασίες της πόλης. Συμμετέχει στα διεθνή δρώμενα και κινείται στο πλαίσιο των κανόνων της ευρωπαϊκής λιμενικής αγοράς».
Χρ. Παπασταθοπούλου