20/05/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αποχή και από την TV

Κερδισμένοι της εκλογικής βραδιάς αναδείχτηκαν σαφέστατα το Mega που βρέθηκε και πάλι στην κορυφή των μετρήσεων με τη μαραθώνια εκπομπή του, όπως και ο Αlpha, που στο σύνολο ήταν δεύτερος αλλά στο δυναμικό κοινό (15-44 ετών) πρώτος.
      Pin It

Κερδισμένοι της εκλογικής βραδιάς αναδείχτηκαν σαφέστατα το Mega που βρέθηκε και πάλι στην κορυφή των μετρήσεων με τη μαραθώνια εκπομπή του, όπως και ο Αlpha, που στο σύνολο ήταν δεύτερος αλλά στο δυναμικό κοινό (15-44 ετών) πρώτος

 

Του Σωτήρη Μανιάτη

 

38Στην πρώτη μάχη των δημοτικών και περιφερειακών εκλογών δεν εντοπίστηκε τελικά αποχή μόνο από τις κάλπες αλλά και από τη μικρή οθόνη. Οι «μαραθώνιες» εκπομπές των τηλεοπτικών σταθμών δεν προσέλκυσαν συνολικά περισσότερους από τους μισούς που είχαν εκείνες τις ώρες ανοικτούς τους δέκτες τους. Λείπει, βέβαια, η μέτρηση της ΝΕΡΙΤ, καθώς μέχρι στιγμής δεν υπάρχει σχετική συμφωνία με τη Nielsen Audience Measurement που προφανώς καταμετρά τις επιδόσεις του νέου (ταλαίπωρου…) δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα, αλλά δεν έχει τη δυνατότητα δημοσιοποίησης στοιχείων. Αναλογικά, πάντως, κάνοντας έναν πρόχειρο υπολογισμό, και πάλι η αποχή από την τηλεόραση είναι παρόμοια -αν όχι και λίγο μεγαλύτερη- από εκείνη από τις κάλπες.

 

Τα στελέχη των τηλεοπτικών σταθμών ετοιμάζονται ήδη για τον δεύτερο γύρο, όπου, εκτός από δημοτικές και περιφερειακές εκλογές (όπου δεν αναδείχτηκαν από τον πρώτο γύρο δήμαρχοι και περιφερειάρχες), θα έχουμε και τις ευρωεκλογές και μάλιστα πρώτη φορά με σταυρό στους υποψηφίους, οπότε η βραδιά αναμένεται μακριά.

 

Από την πρώτη εκλογική βραδιά, πάντως, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Νielsen Audience Measurement, κερδισμένο βγαίνει το Mega το οποίο, παρά την καθίζηση που έχει υποστεί τους τελευταίους μήνες στον τομέα των ειδήσεων, κατάφερε να προσελκύσει το περισσότερο τηλεοπτικό κοινό κατά μέσο όρο. Το τηλεμερίδιο του καναλιού της Μεσογείων από τις 18.30 έως και τη 01.51, που κατέβασε ρολά η μαραθώνια εκπομπή με Ολγα Τρέμη, Γιάννη Πρετεντέρη και Παύλο Τσίμα, έφθασε κατά μέσον όρο το 16%. Καθήλωσε μπροστά στις μικρές τους οθόνες κατά μέσον όρο 527.000 τηλεθεατές, δηλαδή 75.000 περισσότερα άτομα από το δεύτερο κανάλι που ήταν ο Alpha (17.59 έως και 01.31) με 452.000 τηλεθεατές και μερίδιο 13,9%. Στον Alpha έκανε την επανεμφάνισή της στην μικρή οθόνη και η Ελλη Στάη, έχοντας δίπλα της τον Αντώνη Σρόιτερ.

 

Σύμφωνα με τις μετρήσεις του Mega και στην κοινή ώρα με το Star (19.45-22.00) βρέθηκε στην πρώτη θέση με 17,1% ενώ ακολούθησαν: Alpha (15,1%), Ant1 (13,3%), Star (11,3%), ΝΕΡΙΤ (7%) και ΣΚΑΪ (6,1%). Τη δική του «πρωτιά» με βάση τις μετρήσεις του κάνει και ο Alpha, ο οποίος βρίσκεται στην κορυφή, αν η μέτρηση γίνει μόνο στο περιβόητο δυναμικό κοινό ηλικίας 15 έως και 44 ετών. Το κανάλι της Κάντζας πιάνει τηλεμερίδιο στο συγκεκριμένο κοινό 14,1% και ακολουθούν ο Ant1 (12,5%), το Mega (11,4%), o ΣΚΑΪ (7%) και η ΝΕΡΙΤ (5,1%). Σύμφωνα μάλιστα με τις μετρήσεις του Alpha, το δίωρο ακριβώς μετά τα έξιτ πολ (19.15-21.15) το κανάλι στο δυναμικό κοινό έφθασε κατά μέσον όρο το 18,6% με το Mega να πιάνει 15,1% και τον Αnt1 12,4%.

 

Στις δικές του καταγραφές το Mega μετράει και το τι συνέβη την ώρα ακριβώς της μετάδοσης του έξιτ πολ (στον Αnt1 το χρονόμετρο πήγαινε πιο… μπροστά και όταν το πήραν χαμπάρι στο Mega και αλλού απέσυραν τα χρονόμετρα από την οθόνη). Σύμφωνα με αυτές τις μετρήσεις, λοιπόν, από τις 19.00 έως και τις 19.05 το Mega ήταν και πάλι πρώτη επιλογή των τηλεθεατών, με 20,8% κι ακολούθησε ο Alpha με 16,5%, ο Αnt1 με 15,2%, το Star με 14,2%, η ΝΕΡΙΤ με 11% και ο ΣΚΑΪ με 5,6%. Γενικότερα πάντως το κανάλι του Φαλήρου, ο ΣΚΑΪ δηλαδή, που δεν χρησιμοποίησε έξιτ πολ, δεν συμμετείχε στη συλλογική μέτρηση, φαίνεται σε αυτήν την εκλογική βραδιά να έχει πατώσει. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nielsen Audience Measurement, τη μαραθώνια εκπομπή του ΣΚΑΪ (17.51-01.59) παρακολούθησαν κατά μέσον όρο 240.000 τηλεθεατές. Το κανάλι βρίσκεται στην τελευταία θέση με το τηλεμερίδιό του κατά μέσον όρο να μην ξεπερνά το 7,7%. Το Star, πάλι, με τη μαζεμένη μετάδοσή του (μόλις δύο ώρες και ένα λεπτό από τις 19.45 έως και τις 21.58, όταν τα άλλα κανάλια ξεπέρασαν τις επτά ώρες και ορισμένα έφτασαν ακόμη και τις επτάμισι), κατάφερε να βρεθεί στην τρίτη θέση με 403.000 τηλεθεατές και τηλεμερίδιο 11,9%. Το μερίδιο του Αnt1 φτάνει στο 12%, αλλά κατά μέσον όρο τη μαραθώνια (επτά ώρες και 29 λεπτά) εκπομπή με τη Μαρία Χούκλη παρακολούθησαν κατά μέσον όρο 389.000 άτομα.

 

Και η εκλογική βραδιά που πέρασε πάντως στη μικρή οθόνη είχε ακριβώς την ίδια εικόνα με τις προηγούμενες. Πολλοί καλεσμένοι που εναλλάσσονταν από κανάλια σε κανάλι. Ακόμα περισσότερες κραυγές και φωνασκίες. Συχνά ο ένας καλεσμένος μιλούσε πάνω πάνω στον λόγο του άλλου, κάτι που εκνευρίζει τον τηλεθεατή, ο οποίος οδηγείται στο ζάπινγκ, ψάχνοντας να δει κάτι άλλο εκτός από εκλογικά πάνελ. Και προχθές υπήρχε εναλλακτική, καθώς μεταδιδόταν και ο τελικός της ευρωλίγκας στο μπάσκετ μεταξύ Ρεάλ και Μακάμπι που είχε και παράταση στην οποία αναδείχτηκε νικήτρια η δεύτερη. Αλλά υπήρχε εναλλακτική και στο Star που μετά τις 22.00 έβαλε ταινία τον «Σωματοφύλακα» με Κέβιν Κόστνερ και Γουίτνεϊ Χιούστον.

 

[email protected]

 

Scroll to top