
Οι «τέσσερις εκατέρωθεν της Μάγχης» στο Gazarte: Ζαν Φρανσαί, Φρανκ Μπρίτζ, Άρνολντ Μπαξ, Μωρίς Ραβέλ
Μερικώς διότι ασφυκτιούν ολοφάνερα από τη μονοδίαιτα των εκ-του-ασφαλούς προγραμμάτων στις τακτικές συναυλίες, μερικώς εξ αιτίας του δικού τους φιλέρευνου πνεύματος, αλλά, τελικά, και λόγω της καθ’ όλα κατανοητής ανάγκης τους να ακουστούν ως σολίστες, οι μουσικοί της ΚΟΑ διεκδικούν «να πουν τα δικά τους» στον εναλλακτικού στίγματος κύκλο συναυλιών που διοργανώνεται στο Gazarte.
Τις προάλλες παρακολουθήσαμε εκεί μια αναψυκτικά διαφορετική βραδιά μουσικής δωματίου με συνθέσεις γραμμένες εκατέρωθεν της Μάγχης, που ιχνηλατούσαν στιλιστικές ανταλλαγές και επιδράσεις μεταξύ Γάλλων και Αγγλων δημιουργών (12/5/2014). Επαιξαν το Κουαρτέτο εγχόρδων Αθηνών (Μάνδυλας, Τζιώτης, Αναστασιάδης, Σιδέρης), ο φλαουτίστας Νίκος Νικολόπουλος, ο κλαρινετίστας Κώστας Τζέκος, η ομποΐστρια/κορανγκλίστα Χριστίνα Παντελίδου και η αρπίστρια Γωγώ Ξαγαρά.
Ακούστηκαν οι «Τρεις Νοβελέτες για κουαρτέτο εγχόρδων» (1904) του Μπριτζ, το «Κουαρτέτο για αγγλικό κόρνο και έγχορδα» (1971) του Φρανσέ, το «Κουιντέτο για έγχορδα και άρπα (1919)» του Μπαξ και το κλασικό αριστούργημα του Ραβέλ «Εισαγωγή και Αλέγκρο για άρπα, κουαρτέτο εγχόρδων, φλάουτο και κλαρινέτο (1907). Καλά επεξεργασμένες, δοσμένες με προσήλωση και εγρήγορση, οι εκτελέσεις στήριξαν τέλεια τις προθέσεις των μουσικών και πρόσφεραν ανάσες απόλαυσης στους λίγους που εμπιστεύτηκαν τις υποσχέσεις τους και αγαπούν τα (μουσικά) ξεστρατήματα έξω απ’ την πεπατημένη. Μια προσφορά που συντηρεί ζωτικά ανοίγματα!