Pin It

Του Σωτήρη Μανιάτη

 

38

 

 

 

 

 

 

Λίγες ώρες μετά την αυλαία των μαραθώνιων εκλογικών εκπομπών, τα στελέχη των τηλεοπτικών σταθμών μετρούν κέρδη και ζημίες. Και συνήθως μοιάζουν λίγο οι απολογισμοί τους με αυτούς των κομμάτων. Κάπου βγαίνουν όλοι κερδισμένοι και καθένας έχει πάρει το μήνυμά του. Μόνο που, όπως και με τα κόμματα, τα πράγματα δεν είναι έτσι.

 

Το αν τα επιτελεία των καναλιών πήραν ή όχι τα μηνύματά τους μένει να αποδειχθεί προσεχώς. Αλλά, όπως και από τα κόμματα μεγάλος χαμένος αναδείχτηκε η ΔΗΜΑΡ (και ακολούθως οι ΑΝ.ΕΛΛ.), έτσι και με τα κανάλια, στους μεγάλους χαμένους καταγράφονται τόσο το Mega, που έχασε κι εδώ την πρωτοκαθεδρία, όσο και ο Αnt1. Ο τελευταίος φαίνεται να «πλήρωσε» και τα… τερτίπια των τελευταίων ημερών πριν από τις εκλογές. Το κανάλι του Αμαρουσίου κατηγορήθηκε ότι κράτησε πριν από τις κάλπες ευθεία και ακραία φιλοκυβερνητική στάση, επιχειρώντας να επηρεάσει τους πολίτες, κάτι που οδήγησε τον ΣΥΡΙΖΑ να βγάλει και σχετική ανακοίνωση. Κι αυτό αναμένεται να εξεταστεί ίσως και σήμερα από το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, που είναι υποχρεωμένο να ελέγξει αν τηρήθηκε η ραδιοτηλεοπτική νομοθεσία καθ’ όλη την προεκλογική περίοδο και φυσικά και τις μέρες που οι πολίτες οδηγούνταν στις κάλπες.

 

Μεγάλος κερδισμένος βέβαια είναι το Star, που επέλεξε αυτή τη φορά να πραγματοποιήσει κι αυτό μαραθώνια εκλογική εκπομπή, έχοντας στο «τιμόνι» τον Νίκο Χατζηνικολάου και δίπλα του τη Μάρα Ζαχαρέα. Και κέρδισε σαφέστατα το στοίχημα, καθώς, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nielsen Audience Measurement, βρέθηκε στην κορυφή, καθηλώνοντας μπροστά στις μικρές οθόνες τους κατά μέσον όρο 641.000 τηλεθεατές. Η εκπομπή, μάλιστα, που είχε διάρκεια οκτώ ώρες και ένα λεπτό, είχε κατά μέσον όρο τηλεμερίδιο 20,7%, κάτι που σημαίνει ότι κάτι παραπάνω από δύο στους δέκα που είχαν εκείνες τις ώρες ανοικτούς τους δέκτες τους προτίμησαν να βλέπουν Star. Κάτι διόλου ευκαταφρόνητο, αν σκεφθεί κανείς ότι πριν από περίπου έναν χρόνο, το κανάλι χαρακτηριζόταν από το… εναλλακτικό του δελτίο ειδήσεων που άλλαξε πλέον, ενώ δεν εστίαζε καθόλου σε τέτοιου τύπου παραγωγές. Η μαραθώνια μάλιστα εκλογική εκπομπή του Star βρίσκεται και στην κορυφή του top-10 τη συγκεκριμένη μέρα, είναι δηλαδή το πρόγραμμα που προτίμησαν να δουν γενικότερα οι περισσότεροι τηλεθεατές. Στη δεύτερη θέση του top-10 της Nielsen βρέθηκαν οι μεσημβρινές ειδήσεις του Mega (592.000 άτομα) και το «Κάτω Παρτάλι», η απογευματινή επανάληψη της κωμικής σειράς του ίδιου καναλιού (510.00), ενώ μετά άρχισε η… πτώση.

 

Το Μega, που στον προηγούμενο γύρο των εκλογών (την προπερασμένη Κυριακή 18/5) ήταν στην κορυφή, τώρα βρέθηκε δεύτερο, χάνοντας περίπου 65.000 άτομα, καθώς κατά μέσον όρο την εκπομπή του (με την ίδια τριπλέτα, Ολγα Τρέμη, Γιάννης Πρετεντέρης, Παύλος Τσίμας και διάρκεια επτά ωρών και 29 λεπτών) την παρακολουθήσαν 462.000 τηλεθεατές κατά μέσον όρο.

 

Ο Alpha, πάλι, με Ελλη Στάη ξανά και Αντώνη Σρόιτερ, που την προηγούμενη εβδομάδα ήταν δεύτερος, αυτήν την Κυριακή βρέθηκε τρίτος, αλλά με 7.000 περισσότερους τηλεθεατές και απειλώντας το Mega, καθώς είχε μόλις 3.000 άτομα λιγότερα από εκείνα που έβλεπαν το κανάλι της Μεσογείων.

 

Την εκπομπή του Alpha (διάρκειας οκτώ ωρών και 13 λεπτών) παρακολουθούσαν κατά μέσον όρο προχθές 459.000 τηλεθεατές. Ο Alpha βέβαια, χρησιμοποιώντας μόνο το τηλεμερίδιο θεωρεί ότι βρέθηκε δεύτερος με 14,8%, καθώς το Mega είχε 14,5%. Σύμφωνα, όμως, με τη Nielsen στα ποσοστά τηλεθέασης και σε απόλυτο αριθμό τηλεθεατών δεύτερο ήταν το Mega (4,6% και 462.000) κι ακολούθησε οριακά βέβαια ο Alpha (4,5% και 459.000).

 

Το Star, πάντως, σύμφωνα με τις δικές του μετρήσεις, διατηρήθηκε στην κορυφή και στο 15λεπτο (19.00-19.15) που ανακοινώθηκε από τα κανάλια το κοινό exit poll (ο Θεός να το κάνει δηλαδή, γιατί ήταν τόσο ασαφές, που και χρησμός της Πυθίας θα ήταν πιο ξεκάθαρος). Το exit poll και τις πρώτες αντιδράσεις οι περισσότεροι τηλεθεατές προτίμησαν να τα δουν από το Star, καθώς εκείνο το τέταρτο το μερίδιό του έφθασε το 21,4% και ακολούθησαν: Mega (19,9%), Alpha (17,1%), Ant1 (10,6%), ΣΚΑΪ (7,3%) και ΝΕΡΙΤ (6,6%).

 

[email protected]

 

Scroll to top