Pin It

Τι προτείνει η Ενωση Λιμένων Ελλάδος

 

Tης Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Ιδιωτικοποιήσεις μέσω παραχωρήσεων χερσαίων χώρων ή δραστηριοτήτων για τα λιμάνια της χώρας προτείνει η Ενωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) στη δύναμη της οποίας συμμετέχουν 17 μεγάλα λιμάνια της χώρας.

 

Σε χθεσινή της ανακοίνωση υπενθυμίζει ότι με παλαιότερες προτάσεις είχε εμμείνει στη θέση της για λιμένες υπό τον έλεγχο του δημοσίου, την αυτοδιοίκηση των Επιμελητηρίων ή φορέων της ναυτιλιακής και λιμενικής βιομηχανίας, χωρίς πώληση του συνόλου των μετόχων, θέση η οποία συμπεριελήφθη στο Μνημόνιο 3.

 

Το συγκεκριμένο μοντέλο ανάπτυξης της λιμενικής βιομηχανίας, που είχε αποδεχθεί στην πρόσφατη γενική συνέλευση και η ESPO (Ευρωπαϊκή Ενωση Λιμένων), ισχύει στο 96% των ευρωπαϊκών λιμανιών.

 

Για το θέμα υπάρχει ορατή διάσταση απόψεων, καθώς πριν από λίγες ημέρες η Διεθνής Ναυτική Ενωση (ΔΝΕ) είχε ταχθεί ανοιχτά υπέρ της ιδιωτικοποίησης των ΟΛΠ και ΟΛΘ, ενώ κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας έλεγαν προ ημερών ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα αποφασίσει μέχρι τέλος Φεβρουαρίου για το πώς θα γίνουν οι ιδιωτικοποιήσεις.

 

Η ΕΛΙΜΕ, κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης, βασικός εισηγητής της οποίας ήταν ο πρόεδρος του ΟΛΠ και της ΕΛΙΜΕ Γ. Ανωμερίτης, αποφάσισε ότι η πλοήγηση αποτελεί δημόσια υπηρεσία, που πρέπει να παραμείνει υπό την εποπτεία και τον έλεγχο του υπουργείου, ενώ η επιχειρησιακή της λειτουργία να περάσει στις αρχές Λιμένων του Οργανισμού του Δικτύου, όπως συμβαίνει σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια.

 

[email protected]

 

Scroll to top