Της Αννας Ανδριτσάκη
Τα πιο δύσκολα τα συνάντησαν λίγο πριν από το τέλος οι υποψήφιοι των πανελλαδικών. Με σαφώς ανεβασμένο τον πήχη δυσκολίας στα θέματα της Ιστορίας και της Φυσικής, μαθήματα Κατεύθυνσης και αυξημένης βαρύτητας αμφότερα για τη Θεωρητική και τη Θετική-Τεχνολογική αντιστοίχως, οι υποψήφιοι έπρεπε να είναι πολύ καλά προετοιμασμένοι αλλά και ιδιαίτερα προσεκτικοί για να ξεπεράσουν τον χθεσινό σκόπελο στην πορεία τους προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τα θέματα της Ιστορίας ήταν αυξημένης δυσκολίας και απαιτούσαν πολλή προσοχή και ικανότητα ανάλυσης καθώς έκρυβαν παγίδες. Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων αναφέρεται σε προβληματική διατύπωση θεμάτων, ενώ κριτική ασκείται και ως προς τον προβληματισμό σχετικά με το αν προωθείται η ιστορική σκέψη ή όχι.
Ανάγκη για διευκρινίσεις
Τα θέματα της Φυσικής ήταν επίσης δύσκολα αλλά με καλύτερη διαβάθμιση και όχι περισσότερο απαιτητικά από πέρυσι. Οι πολύ καλές βαθμολογίες, πάντως, δεν θα επιτευχθούν εύκολα. Η Ενωση Ελλήνων Φυσικών, αν και θεωρεί τα θέματα σε γενικές γραμμές «αρκετά καλά», επισημαίνει την ανάγκη διευκρινίσεων, περισσότερου χρόνου, ενώ κρίνει και το περιεχόμενο ορισμένων θεμάτων.
Η αυλαία των εξετάσεων πέφτει αύριο Πέμπτη με τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, ενώ το Σάββατο 21 Ιουνίου αρχίζουν οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων.
Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων ανακοίνωσε για την Ιστορία: Τα θέματα καλύπτουν σημαντικό εύρος της εξεταστέας ύλης. Ωστόσο, η διατύπωση ορισμένων θεμάτων παρουσιάζει προβλήματα. Στο θέμα Α1α ζητείται ο ορισμός της αγροτικής μεταρρύθμισης χωρίς να υπάρχει αναφορά σε συγκεκριμένη ιστορική περίοδο. Η αγροτική μεταρρύθμιση συνδέεται με συγκεκριμένα ιστορικά γεγονότα, τα οποία συμπεριλαμβάνονται σε ολόκληρο το κεφάλαιο του βιβλίου, σ.σ. 42-45.
Ανάλογο πρόβλημα παρουσιάζει και το Α1γ, δεδομένου ότι στο σχολικό εγχειρίδιο στις σελίδες 96 και 144 υπάρχουν αναφορές στο θέμα και όχι στο περιεχόμενο της συνθήκης. Επομένως, τα δύο συγκεκριμένα θέματα θα μπορούσαν να τεθούν ως ανοικτού τύπου ερωτήσεις και όχι ως ορισμοί. Αναφορικά με τη δεύτερη ομάδα Γ1 και Δ1, τα κείμενα λειτουργούν συμπληρωματικά ή επεξηγηματικά, επαναλαμβάνοντας στοιχεία του εγχειριδίου. Συνεπώς, προσφέρονται για αναπαραγωγική παρά για συνθετική εργασία και δεν προωθούν την ιστορική σκέψη. Στο Γ1α σημαντικό μέρος των απαιτούμενων ιστορικών γνώσεων αφορά αριθμητικά μεγέθη (αριθμός βουλευτικών εδρών), ενώ στο ερώτημα β στο Δ1, σε σχέση με τον πίνακα, η απάντηση είναι αυτονόητη. Επιπρόσθετα, ο τρόπος με τον οποίο δίνονται ορισμένες από τις βιβλιογραφικές παραπομπές δεν είναι σωστός.
Αρκετά καλά… αλλά
Η Ενωση Ελλήνων Φυσικών ανακοίνωσε για τη Φυσική:
Σε γενικές γραμμές θεωρούμε τα θέματα αρκετά καλά, τόσο από πλευράς στόχευσης ως προς τις γνώσεις που πρέπει να έχουν αποκτήσει οι υποψήφιοι για την εισαγωγή τους στις σχολές αυτών των κατευθύνσεων όσο και από πλευράς επιστημονικού ενδιαφέροντος και επιπέδου.
Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να επισημάνουμε:
● Ο χρόνος των τριών ωρών είναι οριακός για την επεξεργασία των θεμάτων.
● Το Α3 ουσιαστικά επιδέχεται περισσότερης της μιας απάντησης, μια και η εκφώνηση για το αλγεβρικό άθροισμα των ροπών ως προς οποιοδήποτε σημείο του στερεού, ενώ το ορθό είναι ως προς το κέντρο μάζας του στερεού.
● Το Β3 έτσι χωρίς τη διευκρίνιση είχε ως προφανή επιλογή την iii αφού m1● Θεωρούμε επίσης πως στο θέμα Β τα ερωτήματα Β1 και Β3 αναφέρονται σχεδόν στο ίδιο πεδίο γνώσης.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Υποψήφια αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει
Νεαρή υποψήφια των πανελλαδικών εξετάσεων επιχείρησε να αυτοκτονήσει στις τουαλέτες του εξεταστικού κέντρου, στο Ηράκλειο της Κρήτης, καταναλώνοντας μεγάλο αριθμό αναλγητικών χαπιών.
Το περιστατικό συνέβη χθες το πρωί σε Λύκειο της περιοχής, όπου η δεκαοχτάχρονη υποψήφια προσήλθε κανονικά προκειμένου να εξεταστεί. Λίγη ώρα μετά την έναρξη της διαδικασίας ζήτησε από τους επιτηρητές να πάει στην τουαλέτα, ωστόσο καθυστέρησε να επιστρέψει στη θέση της, γεγονός που έκανε τους καθηγητές να την αναζητήσουν.
Βρήκαν τη νεαρή κοπέλα πεσμένη στο έδαφος σε ημιλιπόθυμη κατάσταση. Αμέσως κλήθηκε ασθενοφόρο και η δεκαοχτάχρονη μαθήτρια διακομίσθηκε στο Βενιζέλειο Νοσοκομείο, όπου και της παρασχέθηκε ιατρική φροντίδα. Η νεαρή μαθήτρια ξέφυγε τον κίνδυνο και είναι καλά στην υγεία της.
Οπως είπε η ίδια αργότερα, πήρε περίπου 20 αναλγητικά χάπια, αποδίδοντας την πράξη της στο άγχος των εξετάσεων.
Δ.Α.