Pin It

Τηλεθεατές ηλικίας 15 έως 24 χρόνων φαίνεται ότι καθηλώνονται ολοένα και λιγότερες ώρες μπροστά στους τηλεοπτικούς δέκτες τους

 

Του Σωτήρη Μανιάτη

 

Την τελευταία διετία οι νέοι ηλικίας 15-24 χρόνων ολοένα και απομακρύνονται από τη μικρή οθόνη. Αν για τις άλλες ηλικίες η οικονομική κρίση ήταν το έναυσμα να αρχίσουν να καθηλώνονται περισσότερες ώρες μπροστά στις μικρές τους οθόνες, για τα νέα παιδιά φαίνεται να λειτουργεί ακριβώς αντίθετα.

 

Η ολοένα και μεγαλύτερη χρήση του Διαδικτύου αλλά και η έλλειψη προγραμμάτων που να τους προσελκύουν την προσοχή φαίνεται να έχουν οδηγήσει τη συγκεκριμένη κατηγορία τηλεθεατών στην επιλογή άλλων τρόπων ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nielsen Audience Measurement, οι νέοι ηλικίας 15-24 ετών (είναι λίγο «ρατσιστικός» ο διαχωρισμός, δηλαδή οι πάνω των 24 ετών δεν είναι νέοι; Αλλά τέλος πάντων…) αυτή τη σεζόν και για το διάστημα 1/10/2012-24/1/2013 καθηλώνονται κατά μέσον όρο μπροστά στους τηλεοπτικούς δέκτες τους δύο ώρες και 17 λεπτά ημερησίως. Χρόνος μειωμένος κατά 24 λεπτά σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα της σεζόν 2011-2012 και κατά 33 λεπτά σε σχέση με το 2010-2011.

 

Βέβαια τη σεζόν 2010-2011 οι νέοι είχαν να δουν προγράμματα και είναι χαρακτηριστικό ότι κατά κύριο λόγο παρακολουθούσαν τη σειρά «Το Νησί» (ΜEGA) με μέση τηλεθέαση σε συγκεκριμένο επεισόδιο (18/10/10) 30,6%, ενώ φαίνεται ότι το παρακολουθούσαν (εκείνη τη μέρα) οι 15 στους 20 αυτής της ηλικίας που είχαν ανοιχτούς τους δέκτες τους. Αμέσως μετά στις προτιμήσεις τους έρχονταν το «Ράδιο Αρβύλα» (ΑΝΤ1) με την τηλεθέασή του στις 11/10/10 να φτάνει το 22,6%. Τη σεζόν 2011-2012 πάλι το ίδιο πρόγραμμα βρισκόταν επίσης στη δεύτερη θέση των προτιμήσεών τους (19,9% στις 14/11/2011), ενώ στην πρώτη θέση των επιλογών τους ήταν και πάλι μια σειρά, αυτή τη φορά η κωμωδία του ΜEGA «Με λένε Βαγγέλη» με τηλεθέαση 21,3% (21/11/2011).

 

Αυτή τη σεζόν πρώτο στις επιλογές νέων ήρθε το δεύτερο ημίχρονο της νικηφόρας (1-0 εκτός έδρας) αναμέτρησης της εθνικής μας ομάδας ποδοσφαίρου με το αντιπροσωπευτικό συγκρότημα της Σλοβακίας (MEGA, 16/10/2012) για τα προκριματικά του Μουντιάλ της Βραζιλίας. Κρίσιμο ματς, μπάλα που προσελκύει τους νέους, αλλά παρ' όλα αυτά χαμηλή (σχετικά) τηλεθέαση στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα (15,5%) με περίπου 14 στους 20 που είχαν ανοιχτούς τους δέκτες τους να το παρακολουθούν. Δεύτερη στις επιλογές τους έρχεται μια ξένη ταινία, το «2012», από το ίδιο κανάλι με τηλεθέαση 14,5% και σχεδόν πέντε στους δέκα που έβλεπαν τηλεόραση να την παρακολουθούν.

 

Οι νέοι την «κάνουν», όπως λένε, με… γοργά πηδηματάκια από τη μικρή οθόνη καθώς το γνωστό μας και ως «χαζοκούτι» δεν διαθέτει πλέον προγράμματα που να τους κεντρίζουν το ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα να αναζητούν άλλους τρόπους ψυχαγωγίας και ενημέρωσης.

 

[email protected]

 

Scroll to top