16/06/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η Ε.Ε. γκρεμίζει τα «ξύλινα τείχη»

Με αφανισμό κινδυνεύουν τα παραδοσιακά σκάφη, καθώς από το 1991 μέχρι και σήμερα έχουν καταστραφεί περίπου 10.000 - Τη συνδρομή της κυβέρνησης, ώστε να μην εξαφανιστούν τα ελληνικά καρνάγια, ζητά ο Ελληνικός Σύνδεσμος Παραδοσιακών Σκαφών.
      Pin It

Στα Μέθανα, οι επισκέπτες στο 2ο Ναυτικό Σαλόνι Παραδοσιακών Σκαφών είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα πλωτά στολίδια

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τη βοήθεια όλων των κρατικών φορέων και περισσότερο των υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Πολιτισμού, ώστε τα παραδοσιακά ελληνικά σκάφη και τα καρνάγια να μην εξαφανιστούν, αλλά αντίθετα να γίνουν πόλος έλξης για την ανάπτυξη, την επιβίωση και την κατασκευή νέων σκαφών, ζητούν τα μέλη του Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών.

 

Αφορμή, για να επανέλθουν στην επικαιρότητα τα αιτήματά τους, στάθηκε το 2ο Ναυτικό Σαλόνι Παραδοσιακών Σκαφών που πραγματοποιήθηκε στα Μέθανα και οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν ξύλινα παραδοσιακά σκάφη κατασκευασμένα από το 1920 μέχρι και σήμερα, σωστά πλωτά στολίδια, καλοσυντηρημένα με το μεράκι και την αγάπη των ιδιοκτητών τους. Τρεχαντήρια, περάματα, βαρκαλάδες, καραβόσκαρα, γαΐτες, λίμπερτι εγκατέλειψαν τη μουσειακή τους αρχειοθέτηση και βρέθηκαν στα Μέθανα, αναζητώντας την αγάπη και τον σεβασμό που τους αξίζει.

 

Υπό την αιγίδα του ΕΟΤ

 

Η εκδήλωση τελούσε υπό την αιγίδα των υπουργείων Ναυτιλίας και Τουρισμού και του ΕΟΤ και συνδιοργανώθηκε από τον Ελληνικό Σύνδεσμο Παραδοσιακών Σκαφών και την Ενωση Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Τουρισμού με τη βοήθεια του Δήμου Τροιζηνίας-Μεθάνων και του Λιμενικού Ταμείου Μεθάνων.

 

Οι ομιλητές αναφέρθηκαν στην πολύτιμη συνεισφορά των παραδοσιακών σκαφών στον πολιτισμό, στη ναυτική κληρονομιά, στην παραδοσιακή ναυπηγική τέχνη και στην ιστορία της χώρας μας, κατέγραψαν το αρνητικό γεγονός ότι όλα αυτά λιγοστεύουν καθημερινά και τόνισαν την επιτακτική ανάγκη όλα αυτά να διατηρηθούν.

 

Ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Παραδοσιακών Σκαφών, Νίκος Καβαλιέρος, μιλώντας στην «Εφ.Συν.», δήλωσε ότι από το 1991 έχουν καταστραφεί 10.000 παραδοσιακά σκάφη, πως δεν ενδιαφέρεται κανείς γι’ αυτό το «έγκλημα που συντελείται», πως παλεύουν μόνοι τους και ότι όλα αυτά συμβαίνουν, λόγω της σχετικής Κοινοτικής Οδηγίας που επιδοτεί την κατάθεση της αλιευτικής άδειας και την καταστροφή του σκάφους ή τη χρησιμοποίησή του για άλλο σκοπό, με στόχο τον περιορισμό της αλιείας.

 

«Υπάρχουν πολλοί τρόποι και εμείς έχουμε καταθέσει προτάσεις έτσι, ώστε και τα σκάφη να μην καταστρέφονται, να αποσύρονται, και να υπάρχουν ασφαλιστικές δικλείδες ότι ο κάτοχός του δεν θα αλιεύσει ξανά. Θα μπορούσαν π.χ. να πηγαίνουν στον ΟΔΔΥ, να βγαίνουν στον πλειστηριασμό και να αγοράζονται για άλλες δραστηριότητες», υπογραμμίζει ο Ν. Καβαλιέρος.

 

Εκφράζει επίσης την πικρία του για το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα-αντίκες έχουν ευνοϊκότερη μεταχείριση από τα παραδοσιακά σκάφη, αναφέροντας ως παράδειγμα τη φορολόγηση. Δεν είναι δυνατόν, όπως αναφέρει, ένα σκάφος του 2003 με μηχανή 2.500 ίππων να έχει τα ίδια τεκμήρια μ’ ένα παραδοσιακό σκάφος του 1950 και με μηχανή μόλις 70 ίππων.

 

[email protected]

 

Scroll to top