Pin It

Φύλλο και φτερό κάνει σύμφωνα με πληροφορίες η Επιτροπή Ανταγωνισμού τα στοιχεία του «ντιλ» μεταξύ του Ομίλου Μαρινόπουλου και της εταιρείας Karipidis Bros, μέσω της οποίας ο μεγαλύτερος λιανεμπορικός όμιλος της χώρας απέκτησε πρόσφατα τα 150 καταστήματα της αλυσίδας «Αρβανιτίδης Α.Ε.» στη βόρεια Ελλάδα.

 

Την περασμένη εβδομάδα κλιμάκια της Επιτροπής Ανταγωνισμού πραγματοποίησαν έφοδο στα γραφεία των τριών εταιρειών αναζητώντας λεπτομερή στοιχεία για τη συμφωνία δικαιόχρησης μέσω της οποίας η «Μαρινόπουλος» ενσωμάτωσε στο δίκτυο Carrefour-Μαρινόπουλος τα καταστήματα της «Αρβανιτίδης», χωρίς ωστόσο να χρειαστεί να την εξαγοράσει και συνεπώς να υποστεί έλεγχο σε ό,τι αφορά το θεσμικό πλαίσιο περί συγκέντρωσης της αγοράς.

 

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού, στην οποία η απευθύνθηκε η «Εφ.Συν.», αρνήθηκε κατά την πάγια τακτική της να σχολιάσει το θέμα, εντούτοις πηγές της αγοράς επιβεβαιώνουν τον έλεγχο που πραγματοποιούν αυτεπαγγέλτως οι Αρχές.

 

Η έρευνα καλείται να απαντήσει στο ερώτημα αν και σε ποιο βαθμό υπάρχει μεταβίβαση ελέγχου τής «Αρβανιτίδης» στη «Μαρινόπουλος» μέσω της σύμβασης franchise, και αν τελικά ο γνωστός λιανεμπορικός όμιλος χρησιμοποίησε το σύστημα δικαιόχρησης σε συνεργασία με την εταιρεία παραγωγής ξύλινων παλετών karipidis Bros, ως τέχνασμα προκειμένου να παρακάμψει την υποχρέωση γνωστοποίησης των στοιχείων συγκέντρωσης προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

 

Η συγκεκριμένη συνεργασία που προκάλεσε αίσθηση στη λιανεμπορική αγορά καθώς εξασφάλισε στον Ομιλο Μαρινόπουλου σημαντικά μερίδια στη βόρεια Ελλάδα και έναν δυνητικό τζίρο άνω των 200 εκατ. ευρώ, ανακοινώθηκε στα μέσα Μαρτίου, λίγες ημέρες αφότου η Karipidis Bros, μια εταιρεία που παράγει ξύλινες παλέτες στην Ημαθία, εξαγόρασε ως «λευκός ιππότης» τη φερώνυμη αλυσίδα, η οποία αντιμετώπιζε σημαντικά οικονομικά προβλήματα.

 

Βασίλης Γεώργας

 

Scroll to top