Για τα εισιτήρια
Το χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας σας για τις αστικές συγκοινωνίες στην πρωτεύουσα βρίθει αναληθειών, εξαιτίας ενδεχομένως της επίκλησης εσφαλμένων στοιχείων. Προς αποκατάσταση της αλήθειας, αναφέρονται τα ακόλουθα:
Κατ’ αρχήν είναι προφανές ότι δεν έγινε κατανοητή η φιλοσοφία των αλλαγών που ανακοίνωσε ο ΟΑΣΑ και ιδίως στο σκέλος του λεωφορειακού δικτύου. Με τον ανασχεδιασμό που επιχειρείται, οι επιλογές για απευθείας πρόσβαση στο κέντρο της πόλης θα περιλαμβάνουν και το Μετρό σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με την υφιστάμενη κατάσταση. Τα οφέλη για τον επιβάτη θα είναι: καλύτερες συχνότητες για τις γραμμές που θα τροφοδοτούν το μετρό, μείωση του συνολικού χρόνου διαδρομής και μείωση του συνολικού χρόνου αναμονής, αφού οι γραμμές θα είναι πιο αξιόπιστες. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ακόμα και για τους χρήστες που πραγματοποιούν πλέον των 2 μετεπιβιβάσεων, ο χρόνος αναμονής μειώνεται και συνεπώς δεν υπάρχει περίπτωση να χρειαστούν 2 εισιτήρια. Πέραν αυτού ας σημειωθεί ότι σύμφωνα με μελέτες του ΟΑΣΑ, ο μέγιστος χρόνος διαδρομής είναι 61 λεπτά με τυπική απόκλιση +/- 6 λεπτά, και κατά συνέπεια, με την πρόνοια των 70 λεπτών, καλύπτονται ακόμα και ακραίες περιπτώσεις.
Ως προς τη νέα τιμολογιακή πολιτική που προβλέπει σημαντικές μειώσεις και όχι αυξήσεις όπως καθ’ υπερβολή αναφέρει η εφημερίδα σας:
Από τα στοιχεία για το 2013 και τις μελέτες του Ομίλου προκύπτει ότι από τη νέα τιμολογιακή πολιτική θα είναι ωφελημένο τουλάχιστον το 78% των επιβατών (από τους χρήστες ενιαίου εισιτηρίου, μηνιαίας κάρτας για όλα τα μέσα, ετήσιας κάρτας για όλα τα μέσα κ.λπ.) και όχι το 25% που αναφέρεται στο δημοσίευμα. Ενα 5% δεν επηρεάζεται καθόλου από τις αλλαγές γιατί αφορά τα εισιτήρια αεροδρομίου.
Το επιβατικό κοινό που κινείται μόνο με τα λεωφορεία σήμερα υπολογίζεται στο 17%, ωστόσο μεγάλο τμήμα των σχετικών χρηστών εδρεύει/κατευθύνεται σε περιοχές που με μια μετεπιβίβαση με λεωφορείο/τρόλεϊ έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε σταθμό του Μετρό ή του Προαστιακού. Επιπλέον, και από αυτό το 17% (τους χρήστες καρτών λεωφορείων 20/10 €), το μεγαλύτερο μέρος πραγματοποιεί πρόσθετες μετακινήσεις με το μετρό, το κόστος των οποίων εκμηδενίζεται με τη νέα τιμολογιακή πολιτική.
Τα στοιχεία των πωλήσεων του ΟΑΣΑ δείχνουν ότι οι υφιστάμενοι χρήστες των καρτών 20 € και 10 € είναι περίπου 165.000-175.000 σε σύνολο 1-1,1 εκατ. επιβατών που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ καθημερινά. Συνεπώς, και σε αριθμό χρηστών, το ποσοστό είναι 15%-17% και δεν είναι 75% όπως αναφέρει το δημοσίευμα. Επίσης, εκτός πραγματικότητας (και δεν προκύπτει από καμία πηγή) είναι ο αριθμός των 700.000 χρηστών κάρτας αξίας 10/20 € που αναφέρονται, καθότι από τα στοιχεία πωλήσεων κυμαίνονται όπως προαναφέρθηκε σε 165-175.000 τον μήνα.
Δύο ακόμα ανακρίβειες του δημοσιεύματος, ήσσονος μεν σημασίας αλλά ενδεικτικές της προχειρότητάς του. Συνολικά διατίθενται ετησίως 3 εκατ. κάρτες και όχι 50 εκατ. κάρτες όπως αναφέρεται. Ακόμη, η νέα εμπορική ονομασία του ΟΑΣΑ είναι «Συγκοινωνίες Αθηνών» και όχι «Αστικές Συγκοινωνίες».
Δεν πρέπει να παραγνωριστεί η διαμόρφωση ενός ευνοϊκού πλαισίου κινήτρων για τη χρήση των συνδυασμένων μεταφορών, ώστε να εξυπηρετείται καλύτερα ο πολίτης και να βελτιωθεί η ποιότητα του αστικού περιβάλλοντος.
Ομιλος ΟΑΣΑ
Η απάντηση της «Εφ.Συν.» στο σχετικό ρεπορτάζ
……………………………………………………………………………………
Μεγαλοστέλεχος
Διαμαρτυρήθηκα στις 5 Ιουνίου για το βήμα που παρέχετε στον ακραιφνή (και αμετανόητο) νεο-φιλελεύθερο υποστηρικτή της σχολής του Σικάγου (Hayek, Friedman, και κατ’ επέκταση ΤΙΝΑ Thatcher) κ. Ανδρέα Ανδριανόπουλο, αλλά με γράψατε κανονικά.
Δεν εννοώ ότι δεν δημοσιεύσατε το γράμμα μου -αυτό έχει μικρή σημασία και είναι ούτως ή άλλως αναφαίρετο δικαίωμά σας- αλλά το ότι εξακολουθείτε να παρέχετε τη δυνατότητα στον άνθρωπο που όχι μόνο άνοιξε τον δρόμο για την οικονομική κατάρρευση της χώρας όταν ήταν μεγαλοστέλεχος της Ν.Δ. και υπουργός (αλήθεια ποιος θυμάται ότι διπλασίασε την τιμή της βενζίνης εν μιά νυκτί προσφέροντας κατ’ αυτόν τον τρόπο 80 εκατ. δραχμές (ευτυχώς) στις πετρελαΐκές εταιρείες, κ.α.) για να ξαναδιατυπώσει τις θεωρίες του περί αναποτελεσματικού δημόσιου τομέα και εύρωστου και θαυματουργού ιδιωτικού(!).
Φυσικότατα, είναι δικαίωμά σας να προσλαμβάνετε όποιον θέλετε στην εφημερίδα σας, αλλά θεωρώ ότι έχετε μια σχετική υποχρέωση να ενημερώνετε τους αναγνώστες σας με ποιον έρχεστε σε συμφωνίες.
Μπορεί να είστε συνεταιριστική εφημερίδα, στον χώρο της Αριστεράς, υποστηρικτές του ΣΥΡΙΖΑ και του φιλολαΐκού του προφίλ, αλλά η γοητεία της Δεξιάς είναι ακατανίκητη!
Μακί Μαρσέιγ
ΥΓ.: Οσο για το «Δεν αλλάζει ποτέ τίποτα» του κ. Α.Α. («Εφ.Συν.» 16/06/14), που θεωρεί ότι τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση είναι ανεπαρκή και αποσπασματικά (όπως ακριβώς και ο μέντοράς του Φρίντμαν, όταν συμβούλευε τη Θάτσερ που επέμενε ότι οι μονεταριστικές του θεωρίες δεν δούλευαν γιατί δεν εφαρμόζοντας απολύτως και για μεγάλο χρονικό διάστημα, μέχρι δηλαδή τελικής πτώσεως του πληθυσμού, βλέπε Λατινική Αμερική), προφανώς δεν έχει ακούσει τίποτα για τα μνημόνια, για την υπερφορολόγηση, για τη μείωση του ΑΕΠ κατά 30%, για την υποχρηματοδότηση των ΑΕΙ κατά 40%, το 1,5 εκατ. ανέργων, για την άρνηση των φίλων του εφοπλιστών να πληρώσουν φόρους κτλ, κτλ, και θέλει να γίνουν ακόμη πιο σκληρά. Ιδού λοιπόν ο διάδοχος των Σαμαρά – Βενιζέλου. Μπορεί και να μην είναι μια τόσο άσχημη ιδέα!