20/06/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Παραχώρηση χρήσεων του ΟΛΘ δίχως να θιγούν εργαζόμενοι»

Ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης Γιώργος Ορφανός παραμένει σταθερός στις θέσεις του για την πώληση του ΟΛΘ - Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης: Η κυβέρνηση αγνοεί την αντίδραση εργαζομένων και φορέων της πόλης.
      Pin It

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Τoυ Νίκου Φωτόπουλου

 

«Οχι» λέει ο νέος υπουργός Μακεδονίας-Θράκης, Γιώργος Ορφανός, στην πώληση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Σε «ευθεία γραμμή» με τους φορείς της πόλης, αντιπροτείνει την παραχώρηση χρήσεων, χωρίς να θιγούν οι εργαζόμενοι.

 

Την ξεκάθαρη πλέον θέση του, που είχε καταθέσει άλλωστε μιλώντας στην επιτροπή οικονομικών της Βουλής, ότι αντιτίθεται στην πώληση του 67% του ΟΛΘ από το ΤΑΙΠΕΔ, επανέλαβε αναλυτικά και με σαφήνεια σε συνέντευξη που έδωσε στην τοπική εφημερίδα «Μακεδονία», στον δημοσιογράφο Βαγγέλη Πλάκα:

 

«Από την πρώτη στιγμή έχω δηλώσει ότι είμαι υπέρ της παραχώρησης χρήσεων και δραστηριοτήτων του λιμανιού σε στρατηγικούς εταίρους, χωρίς να θιγούν οι εργαζόμενοι. Επιπλέον έχω υπογραμμίσει την ανάγκη της σιδηροδρομικής διασύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τα ευρωπαϊκά δίκτυα σιδηροδρόμων. Θεωρώ πως το λιμάνι πρέπει να αποτελεί σημείο αναφοράς για την οικονομική δραστηριότητα της πόλης, σε μια εποχή όπου η ανάπτυξη προβάλλει ως αδήριτη ανάγκη για τη χώρα. Στο πλαίσιο αυτό πιστεύω ότι είναι απαραίτητες η ανάληψη δράσεων για την αναβάθμιση της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας και η ενίσχυση του κοινωνικού δεσμού με τη Θεσσαλονίκη», απάντησε ο νέος υπουργός Μακεδονίας-Θράκης και αναμένονται πλέον με ενδιαφέρον οι ενέργειές του προς την κατεύθυνση αυτή…

 

Στο μεταξύ, για την πώληση του λιμανιού το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης καταγγέλλει τη διαδικασία «ξεπουλήματος»: «Ο ΟΛΘ Α.Ε. πρέπει να διατηρήσει τον δημόσιο χαρακτήρα του. ΤΑΙΠΕΔ και κυβέρνηση αγνοούν την καθολική αντίδραση του συνόλου των εργαζομένων και των φορέων της Θεσσαλονίκης, περιφρονούν προκλητικά τη βούληση της συντριπτικής πλειοψηφίας της κοινωνίας, των βουλευτών όλων των κομμάτων και συνεχίζουν «πραξικοπηματικά» και ακάθεκτα τη διαδικασία «ξεπουλήματος» του λιμένα της Θεσσαλονίκης. Επιμένουν στη πώληση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, του μοναδικού συγκριτικού πλεονεκτήματος της περιοχής, ενώ γνωρίζουν πως ο ΟΛΘ Α.Ε. διαθέτει τεράστιο ταμειακό απόθεμα, μηδενικό δανεισμό, υψηλή κερδοφορία και σημαντική παρουσία στο Χρηματιστήριο».

 

«Ανεξέλεγκτο ιδιωτικό μονοπώλιο»

 

Σύμφωνα με το ΕΚΘ, δημιουργούν έτσι ένα πανίσχυρο και ανεξέλεγκτο ιδιωτικό μονοπώλιο στο οποίο θα παραχωρήσουν δημόσια εξουσία, τα δημόσια αγαθά που παράγει το λιμάνι και θα εκχωρήσουν τον ρόλο του σε θέματα: εθνικής ασφάλειας, εξυπηρέτησης ακτοπλοΐας, εξυπηρέτησης της εθνικής οικονομίας και του κάθε χρήστη, ανταγωνισμού, χρεώσεων & τιμολογιακής πολιτικής, προστασίας περιβάλλοντος και αειφόρου ανάπτυξης, συνεργειών με τις συνδεδεμένες πόλεις και την περιφέρεια.

 

Scroll to top