20/06/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ως το τέλος του 2015 η Ιόνια οδός

Εκτός από την ολοκλήρωση του πολύπαθου αυτοκινητόδρομου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχ. Χρυσοχοΐδης, έταξε πολλά στους Ηπειρώτες: από την κατασκευή νέου κόμβου στην Εγνατία Οδό μέχρι και τραμ στην πόλη των Ιωαννίνων.
      Pin It

ΙΩΑΝΝΙΝΑ Του Φιλήμονα Καραμήτσου

 

Συνεχίζοντας την άτυπη προεκλογική καμπάνια παροχών και «θα», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισκέφθηκε χθες εργοτάξια στον αυτοκινητόδρομο των 200 χλμ. από το Αντίρριο ώς τα Γιάννενα, ενώ σήμερα θα εγκαινιάσει τη «στοιχειωμένη» ηλεκτροκίνηση του προαστιακού στη γραμμή Οινόη-Χαλκίδα.

 

Χθες από τα Γιάννενα, ο Μ. Χρυσοχοΐδης δεσμεύτηκε ότι η Ιόνια οδός θα παραδοθεί ώς το τέλος του 2015.

 

Τα προβλήματα

 

Στη σύσκεψη που έγινε με τις τοπικές αρχές στο εργοτάξιο της Πέρδικας, καταγράφηκαν επιμέρους προβλήματα που ενδέχεται να προκαλέσουν καθυστερήσεις (η μεταφορά ενός στρατοπέδου, αρχαιολογικές ανασκαφές, χρήση ιδιωτικών εκτάσεων κ.ά.), εκτιμάται όμως ότι θα ξεπεραστούν κι ότι είναι δυνατή η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων κατασκευής έτσι ώστε το 2016 να βρει την Ηπειρο με έναν ολοκληρωμένο σύγχρονο οδικό άξονα που θα τη συνδέει με την υπόλοιπη χώρα.

 

Να σημειωθεί ότι τα έργα έχουν ξεκινήσει το 2008 και ώς τώρα το μόνο τμήμα που έχει παραδοθεί στην περιοχή είναι η παράκαμψη Αρτας.

 

Ο κ. Χρυσοχοΐδης επιφύλαξε και μια θετική έκπληξη στους τοπικούς φορείς, ανακοινώνοντας την κατασκευή νέου κόμβου στην Εγνατία οδό, που αποτελούσε από χρόνια αίτημα της τοπικής κοινωνίας. Θα κατασκευαστεί στην περιοχή του Δρίσκου, πάνω από τη λίμνη, και θα επιτρέπει στους οδηγούς να αποφεύγουν την είσοδο στην πόλη και, χρησιμοποιώντας την παλιά εθνική οδό Ιωαννίνων–Θεσσαλονίκης, να κατευθύνονται προς Ζαγόρι, Κόνιτσα και Πωγώνι. Παράλληλα θα εξυπηρετεί χιλιάδες Αλβανούς που εργάζονται στη Βόρεια Ελλάδα και επισκέπτονται την πατρίδα τους μέσω της Κακαβιάς.

 

Γενικότερα, η επίσκεψη Χρυσοχοΐδη στα Γιάννενα είχε έναν αέρα… θετικότητας, με τον υπουργό να δέχεται να εξεταστούν και τα άλλα ανοιχτά θέματα, όπως η σύνδεση Ιωαννίνων–Κακαβιάς που αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας ή το τραμ της πόλης των Ιωαννίνων. Τόνισε ακόμα ότι θα ολοκληρωθούν τα έργα αναβάθμισης του αεροδρομίου Ιωαννίνων και πως γίνεται μελέτη για τη σύνδεση του άξονα E-65 στην Κεντρική Ελλάδα με την Εγνατία μέσω Τρικάλων.

 

● Το 2016 προβλέπεται να παραδοθεί η σήραγγα της Κλόκοβας, το πρώτο κομμάτι της Ιόνιας οδού κοντά στο Αντίρριο, όπου άλλαξε η μελέτη και θα κατασκευαστεί σήραγγα έπειτα από παρέμβαση του ΣτΕ. Στο Αγρίνιο, ο Μ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι βρέθηκε λύση και θα κατασκευαστεί το πρώτο κομμάτι των 25 χλμ. του Ε-65, του αυτοκινητόδρομου δυτικής Θεσσαλίας, που θα συνδέσει τη Λαμία με τα Τρίκαλα. Ηδη κατασκευάζεται το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα, μήκους 50 χλμ.

 

● Στην Πάτρα ανακοίνωσε ότι σε περίπου δέκα μέρες θα δημοπρατηθεί ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα–Πύργος, με προϋπολογισμό 300 εκατ. ευρώ, που συμπληρώνει την Ολυμπία οδό και στο τέλος του χρόνου προγραμματίζεται διαγωνισμός για το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα.

 

……………………………………………………………………………………………………………………………….

 

Θυμήθηκε και την εκτροπή του Αχελώου!

 

Την επανέναρξη των έργων εκτροπής του Αχελώου μέσω των υδροηλεκτρικών σταθμών στη Συκιά και τη Μεσοχώρα προανήγγειλε χθες από το Αγρίνιο ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Είπε ότι σέβεται τις αποφάσεις των δικαστηρίων, έριξε όμως τις σπόντες του ότι «τα δικαστήρια» έχουν σταματήσει τα έργα εδώ και 20 χρόνια, αποσιωπώντας τις σοβαρές οικολογικές επιπτώσεις των έργων.

 

«Είναι εγκληματική αμέλεια ότι δεν γίνονται τα έργα», είπε, προσθέτοντας ότι τα δύο έργα «δεν είναι εκτροπή» και πρέπει να προχωρήσουν για να εξασφαλίζουν 300 Μεγαβάτ, ώστε να πάψει να πληρώνει η χώρα ακριβή ενέργεια.

 

 

Scroll to top