Κατήγγειλαν ότι ομάδες ροπαλοφόρων τραμπούκων εισέβαλαν στο «Φαιστός Παλάς» και απείλησαν πλοίαρχο και πλήρωμα
Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
Σε αδιέξοδο οδηγούνται οι σχέσεις κυβέρνησης – ναυτεργατών μετά την άκαρπη χθεσινή συνάντηση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) με τον υπουργό Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλη.
Μια συνάντηση που, αν και κράτησε σχεδόν τέσσερις ώρες δεν κατέληξε σε κάτι ουσιαστικό, καθώς ο υπουργός πρότεινε λύσεις σε κάποια προβλήματα των ναυτεργατών, όχι όμως στα βασικά ζητήματα που τους απασχολούν, όπως είναι η απόσυρση του νομοσχεδίου του υπουργείου, οι ατομικές συμβάσεις εργασίας στα κατώτερα πληρώματα της ποντοπόρου και η μείωση των οργανικών συνθέσεων τους χειμερινούς μήνες.
Αντίθετα, θετική μπορεί να χαρακτηριστεί η δήλωσή του -όχι όμως και δέσμευσή του- ότι οι ναυτεργάτες θα λάβουν τα δεδουλευμένα που τους χρωστούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εδώ και τουλάχιστον 6 μήνες. Οπως ανέφερε ο υπουργός γίνονται συζητήσεις με τις τράπεζες, έτσι ώστε να εξοφληθούν τα χρωστούμενα σε δυο δόσεις.
«Επιμένουν στην αδιάλλακτη θέση τους» τόνισε μετά το τέλος της συνάντησης ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Α. Νταλακογιώργος και υποστήριξε ότι η πρόταση του υπουργού για τα δεδουλευμένα δεν έχει ούτε δεσμευτικό χαρακτήρα ούτε χρονοδιάγραμμα.
Και ενώ τα πλοία παραμένουν «δεμένα» στα λιμάνια μέχρι τις 6 το πρωί της Τετάρτης, μετά την αρνητική αυτή εξέλιξη, η διοίκηση της ΠΝΟ συνεδριάζει σήμερα στις 10 το πρωί για να αποφασίσει την περαιτέρω στάση της.
Εάν οι ναυτεργάτες αποφασίσουν κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους, η κατάσταση δυσκολεύει ακόμα περισσότερο και το ενδεχόμενο της επίταξης τίθεται πια στο κυβερνητικό τραπέζι, κάτι που άφησε ανοιχτό χθες μετά το τέλος της συνάντησης και ο ίδιος ο Κ. Μουσουρούλης σε δηλώσεις του, αφού σε ερώτηση που του έγινε «Τι θα γίνει εάν η ΠΝΟ συνεχίσει την απεργία της;» απάντησε «σε μια τέτοια περίπτωση η κυβέρνηση θα πάρει τις αποφάσεις της». Παρ' όλα αυτά, ο υπουργός δήλωσε πως περιμένει σήμερα απόφαση της ΠΝΟ για λήξη της απεργίας.
Να υπενθυμίσουμε ότι τον Νοέμβριο του 2011 ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς και ο Κ. Μουσουρούλης προχώρησαν στην άρση της επιστράτευσης των ναυτεργατών που ήταν σε ισχύ από τον Νοέμβριο του 2010, όταν τους είχε επιστρατεύσει ο τότε πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου έπειτα από οκταήμερη απεργία τους.
Στο μεταξύ, χθες το πρωί, η ΠΝΟ, με αφορμή τον απόπλου του πλοίου «Φαιστός Παλάς» των Μινωικών Γραμμών το βράδυ της Κυριακής από το Ηράκλειο της Κρήτης, προέβη σε σοβαρότατες καταγγελίες, που χρήζουν διερεύνησης. Η διοίκηση της Ομοσπονδίας έκανε λόγο για «απεργοσπαστικό μηχανισμό της κυβέρνησης με πρωταγωνιστή τον περιφερειάρχη Κρήτης» και κατήγγειλε ότι διαδραματίστηκαν απερίγραπτες σκηνές κατευθυνόμενης βίας και τρομοκρατίας με στόχο τους απεργούς ναυτεργάτες.
«Ομάδες ροπαλοφόρων τραμπούκων εισέβαλαν στο πλοίο προκειμένου να εξαναγκασθεί ο πλοίαρχος και το πλήρωμα να εκτελέσουν το δρομολόγιο Ηράκλειο – Πειραιάς, μεταφέροντας αγροτικά προϊόντα, πράγμα που τελικά το πέτυχαν» ανέφερε η διοίκηση της ΠΝΟ και πρόσθετε πως «είναι προφανές ότι στόχος της παραπάνω ενέργειας είναι το σπάσιμο μιας καθ' όλα επιτυχημένης απεργίας από τη μια μεριά και η δημιουργία συνθηκών κοινωνικού αυτοματισμού, στρέφοντας τη μια ομάδα εργαζομένων εναντίον της άλλης».
Να σημειωθεί ότι 23 συνδικαλιστικοί φορείς που έχουν ταχθεί ήδη στο πλευρό της ΠΝΟ στον αγώνα της ενάντια στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου του υπουργείου Ναυτιλίας, συζητήθηκε ο συντονισμός και η διεύρυνση του μετώπου. Ολοι οι φορείς που συμμετείχαν στη σύσκεψη αποφάσισαν να συμμετέχουν στη συγκέντρωση που θα γίνει σήμερα στις 6 το απόγευμα στον Αγιο Διονύσιο (πύλη Ε3).
Στο μεταξύ, χθες, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων με επιστολή του προς τον γ.γ. της ΠΝΟ τον καλεί να αναστείλουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις τουλάχιστον για 48 ώρες, ώστε να ανεφοδιαστούν τα νησιά και να καλυφθούν οι βασικότερες ανάγκες τους. Με ανάλογη επιστολή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας, του ζητά να εξετάσει τη δρομολόγηση των αρματαγωγών πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού, ώστε να σταματήσει «το απαράδεκτο και αντισυνταγματικό φαινόμενο του αποκλεισμού των νησιών».