26/06/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΟΛΘ: …και τα αποθεματικά δώρο

Η διανομή μερίσματος-μαμούθ δείχνει ότι προσεχώς θα αναρτηθεί πωλητήριο • Η εταιρεία καταγράφει κερδοφορία και προχωρά σε συμφωνίες που θα αποφέρουν ακόμα μεγαλύτερα κέρδη στο μέλλον.
     
Pin It

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Του Νίκου Φωτόπουλου

 

Η διανομή μερίσματος δείχνει… πώληση! Μέρισμα-μαμούθ ενέκρινε η τακτική γενική συνέλευση του ΟΛΘ, με συνολικό καθαρό ποσό 3,40 ευρώ ανά μετοχή. Το συνολικό ποσό που θα διανεμηθεί στους μετόχους ανέρχεται σε 40,32 εκατ. ευρώ, δηλαδή 4 ευρώ μεικτό πριν από την παρακράτηση φόρου 10%. Μεγάλος κερδισμένος το υπουργείο Οικονομικών, αφού το ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο έχουν περάσει οι μετοχές του Δημοσίου (74,26%), ζήτησε τη διανομή κερδών προηγούμενων χρήσεων.

 

Είναι καταφανές ότι η -έπειτα από χρόνια- διανομή του μεγαλύτερου μέρους των κερδών, εκτός του αποθεματικού που προβλέπεται από το καταστατικό λειτουργίας του ΟΛΘ, έχει σκοπό να μη χάσουν χρήματα το Δημόσιο και οι άλλοι μέτοχοι από την πώληση του λιμανιού, αφού -εάν δεν γινόταν και προέκυπτε στο μεταξύ αγοραστής- θα έπαιρνε όλο το «πακέτο»…

 

Ας σημειωθεί επίσης ότι, αν και υπήρχε στην ημερήσια διάταξη, «πάγωσε» η σκέψη για διάθεση των αφορολόγητων αποθεματικών της ΟΛΘ Α.Ε., ύστερα από φορολόγησή τους. Σημειώνεται ότι τα κεφάλαια που μένουν στην εταιρεία, από κέρδη και αποθεματικό, είναι συνολικά περί τα 60 εκατ. ευρώ.

 

«Προίκα»

 

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού, Στέλιος Αγγελούδης, μίλησε για υψηλό μέρισμα που δείχνει την ανοδική πορεία της εταιρείας, ενώ οι εργαζόμενοι στο λιμάνι παρενέβησαν δυναμικά στη συνέλευση, καταγγέλλοντας ως «σκάνδαλο» να μένουν ανέπαφα τα αποθεματικά, τα οποία -όπως λένε- θα πάρει προίκα ο στρατηγικός επενδυτής. Σε κάθε περίπτωση, από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν χθες στους μετόχους προκύπτει καθαρά ότι το κράτος ξεπουλάει ένα από τα ακριβότερα και πολυτιμότερα «χρυσαφικά» του, αφού αυξήθηκαν:

 

• Σε τέσσερα χρόνια (2010-2013) η διακίνηση containers κατά 17,94%.

• Ο κύκλος εργασιών κατά 3,9%.

• Το μεικτό κέρδος κατά 98,3%.

• Τα προ φόρων κέρδη κατά 162% και τα μετά από φόρους κέρδη κατά 196%.

 

Σε αυτή τη χρονική περίοδο έγιναν έργα ανάπλασης, το λιμάνι «ανοίχτηκε» στην κρουαζιέρα, έκανε επιθετικό μάρκετινγκ στις γύρω χώρες για την προσέλκυση φορτίων, ενώ η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπέγραψε συμφωνία με τους Βουλγαρικούς Σιδηρόδρομους, οπότε από τις 3 Σεπτεμβρίου δρομολογούνται block trains και προς Σόφια που θα αυξήσουν ακόμη περισσότερο την κερδοφορία.

 

ΤΑΙΠΕΔ

 

«Το ΤΑΙΠΕΔ δεν παίζει ούτε κατενάτσιο ούτε επίθεση. Τι κάνει τέλος πάντων;», φώναξε από το βήμα της γενικής συνέλευσης η γενική γραμματέας της ΟΜΥΛΕ, Φανή Γουργούρη, απευθυνόμενη στους εκπροσώπους του, καταγγέλλοντας ότι «υπάρχει μέτωπο της πόλης εναντίον της πώλησης, το οποίο το ΤΑΙΠΕΔ προσπαθεί να σπάσει με τη δήθεν συνέχιση της διαβούλευσης με τους φορείς, ενόσω όμως παράλληλα προωθεί την πώληση του λιμανιού».