Με «προίκα» 34 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, αναμένεται να επιταχυνθούν τα έργα για την κατασκευή της επέκτασης του τραμ από το Φάληρο ώς το κέντρο του Πειραιά. Η σχετική απόφαση ελήφθη χθες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 54,1 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ξεπεράσει τα 120 εκατ. ευρώ μαζί με την προβλεπόμενη αγορά 25 νέων συρμών. Η κατασκευή ξεκίνησε τον Φεβρουάριο και προβλέπεται να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2016. Πρόκειται για κυκλική γραμμή μήκους 5,35 χλμ. με 13 νέους σταθμούς, που θα καλύπτει σε 8 λεπτά τη διαδρομή από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) ώς το λιμάνι του Πειραιά. Υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση πάνω από 35.000 επιβάτες, ενώ θα συμβάλει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού αφού θα μειώσει σημαντικά τη χρήση Ι.Χ. Εκτιμάται ότι θα αποσυρθούν από την κυκλοφορία περίπου 15.000 οχήματα. Στη φάση λειτουργίας προβλέπεται να δημιουργηθούν 169 νέες θέσεις εργασίας.
«Το έργο θα συμβάλει στη βελτίωση της κινητικότητας πολιτών και επισκεπτών στην πόλη του Πειραιά, εξασφαλίζοντας καλύτερες συνθήκες μεταφοράς σε ολόκληρη τη μητροπολιτική περιοχή των Αθηνών, που θα γίνει πιο ελκυστική από επενδυτές», δήλωσε ο Γιοχάνες Χαν, επίτροπος για την περιφερειακή πολιτική. Το Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης χορήγησε 20,42 δισ. ευρώ στη χώρα μας την περίοδο 2007-2013 και έως το 2020 θα διαθέσει περίπου 15,35 δισ. ευρώ. Η χρηματοδότηση της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά εντάσσεται στο πρόγραμμα της περιόδου 2007-2013.
Υπάρχουν άλλα δύο προγράμματα επέκτασης, από το Σύνταγμα ώς την πλατεία Αιγύπτου μέσω της οδού Πανεπιστημίου και η σύνδεση της παραλιακής γραμμής από τον σταθμό του μετρό στην Αργυρούπολη, για τα οποία δεν υπάρχουν συγκεκριμένες εξελίξεις.
Χ.ΤΖ.