Η «Ελένη» του Ευριπίδη σήμανε την πρεμιέρα του Φεστιβάλ Επιδαύρου χθες Σάββατο, στην εκδοχή του νεότερου σκηνοθέτη που έχει περάσει ποτέ από το αργολικό θέατρο, του Δημήτρη Καραντζά.
Με μια ομάδα ερμηνευτών της δικής του γενιάς, ο 26χρονος σκηνοθέτης αναμετριέται για δεύτερη φορά με την ευριπίδεια τραγωδία, την οποία είχε ανεβάσει πριν λίγα χρόνια στην Πειραματική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Το ντεμπούτο του στο φεστιβάλ σηματοδοτεί και το αίτημα ανανέωσης του καλλιτεχνικού δυναμικού του θεσμού που συμπληρώνει φέτος 60 χρόνια.
Κι αν στην πρώτη σκηνοθετική του απόπειρα πάνω στο έργο, είχε στη διάθεσή του ένα κουαρτέτο ερμηνευτών, τώρα με εννέα ηθοποιούς στον κορμό της κεντρικής ομάδας αφηγητών της παράστασης «αναλαμβάνει να διερευνήσει το ζήτημα «Ελένη» και την πολυπλοκότητά της. Το αδικημένο πρόσωπο, το εγκαταλελειμμένο από θεούς και ανθρώπους σε μια χορική-χορωδιακή αντιμετώπιση που παλεύει να ψάξει και να παρακολουθήσει το τραγικό πρόσωπο και να το δικαιώσει ή να το απορρίψει».
Για την «Ελένη» επιλέγει τη μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη, φέρνοντας στο προσκήνιο μια νέα ομάδα καλλιτεχνών «Αν δεν βρεις τη συνεννόηση και τη συνενοχή δεν έχει νόημα η δουλειά του σκηνοθέτη». Σύμφωνα με τον ίδιο, στόχος της παράστασης «Ελένη» είναι να αναδειχθεί η οικουμενικότητα όλων των γυναικών.
«Ο Ευριπίδης παίζοντας με τρομερή ελευθερία με τις δομές του σύγχρονου αρχαίου δράματος- από την τραγωδία, περνάει στη σάτιρα, μετά στη φάρσα για να καταλήξει στην απόλυτη υπαρξιακή αγωνία του ανθρώπου- φέρνει στο επίκεντρο το όνομα «Ελένη» και δίνει αφορμή να διερευνηθεί ενδελεχώς το ζήτημα της πίστης, της ταυτότητας και της ύπαρξης ή μη κάποιας – οποιασδήποτε- ανώτερης δύναμης», σημειώνει ο νεαρός σκηνοθέτης.
Σχετικό θέμα: «Ε, δεν είμαι και δέκα χρόνων»
efsyn.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ