15/07/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Λύνει χειρόφρενο ο ΟΑΣΘ

Τελικά τα δύο συναρμόδια υπουργεία βρήκαν 4 εκατομμύρια ευρώ για τη μισθοδοσία και οι εργαζόμενοι ανέστειλαν την προγραμματισμένη επίσχεση εργασίας.
      Pin It

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Του Νίκου Φωτόπουλου

 

Ασκήσεις… πεζικού στο επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης και τους εργαζομένους στον ΟΑΣΘ φαίνεται ότι κάνουν τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών, τα οποία, αφού προκάλεσαν τις χθεσινές κινητοποιήσεις, με αποτέλεσμα η πόλη να μείνει χωρίς αστικά λεωφορεία, τελικά έδωσαν άλλα 4 εκατομμύρια ευρώ για να πληρωθεί το προσωπικό του Οργανισμού.

 

Το βράδυ, οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ ανέστειλαν την προγραμματισμένη επίσχεση εργασίας, αφού πέρασαν έναν μήνα απλήρωτοι κι έχοντας προειδοποιήσει από μέρες για την αντίδρασή τους.

 

Ζητούν οριστική λύση

 

«Περιμένουμε πάντως οριστική επίλυση του προβλήματος, γιατί αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης. Οπως υποστηρίζει, το Ελληνικό Δημόσιο χρωστά στον ΟΑΣΘ από το 2010 περίπου 125 εκατομμύρια ευρώ, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι αφενός να μένουν απλήρωτοι εδώ κι έναν μήνα και αφετέρου ο Οργανισμός να μην μπορεί να εφοδιάσει με πετρέλαιο τα λεωφορεία του.

 

Τελικά, στις 3.30’ χθες το απόγευμα πιστώθηκαν 4 εκατομμύρια ευρώ για μισθοδοσία, αφού νωρίτερα το υπουργείο Οικονομικών χαρακτήρισε «σπάταλο» τον Οργανισμό με τον οποίο στο παρελθόν έχει έρθει σε ευθεία αντιπαράθεση και ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Η ετήσια επιβάρυνση, υποστηρίζουν τα δύο υπουργεία, υπερβαίνει κατά πολύ την πρόβλεψη του προϋπολογισμού.

 

Μάλιστα, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, αναφέρει ότι η ετήσια επιβάρυνση ανέρχεται στα 115 εκατ. ευρώ έως το 2013, ενώ για φέτος έχει ήδη καταβληθεί το ποσό των 48 εκατ. ευρώ ώστε να χρησιμοποιηθεί και για την καταβολή της μισθοδοσίας των εργαζομένων.

 

Συμπληρώνει, ωστόσο, ότι: «Με την υπ αριθμ. 18/2013 διαιτητική απόφαση επιδικάστηκε στον ΟΑΣΘ το ποσό των 49,8 εκατ. ευρώ, το οποίο δεν έχει καταβληθεί ακόμα καθόσον το Ελληνικό Δημόσιο, ασκώντας το νόμιμο δικαίωμά του και επιδιώκοντας τη διασφάλιση των πόρων των φορολογούμενων πολιτών, άσκησε αίτηση ακύρωσης ενώπιον του αρμόδιου Εφετείου Αθηνών, η οποία συζητήθηκε στις 13 Μαΐου 2014, πλην όμως δεν έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα κάποια απόφαση. Τούτων δοθέντων, απαιτείται η δρομολόγηση βιώσιμης λύσης για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας του ΟΑΣΘ. Προς αυτή την κατεύθυνση δρομολογείται πρωτοβουλία από το υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών».

 

Ταλαιπωρία

 

Πάντως, αποτέλεσμα όλης αυτής της κατάστασης είναι η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, καθώς η Θεσσαλονίκη δεν διαθέτει ούτε μετρό ούτε τρόλεϊ ούτε κάποιο άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς.

 

Οι πολίτες αναγκάστηκαν χθες να χρησιμοποιούν μαζικά ταξί που μετατράπηκαν σε… αστικά λεωφορεία με διπλές και τριπλές μισθώσεις για να εξυπηρετήσουν τον κόσμο, ενώ οι περισσότεροι κατέφυγαν στη λύση του Ι.Χ., προκαλώντας πολύωρα μποτιλιαρίσματα στους κεντρικούς δρόμους και αναπόφευκτη ατμοσφαιρική ρύπανση που ενισχύθηκε από τις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού.

 

Πολλοί ήταν και οι άνθρωποι που δεν είχαν ενημερωθεί για την επίσχεση εργασίας στον ΟΑΣΘ κι έχαναν τον χρόνο τους περιμένοντας στις στάσεις μέσα στη ζέστη, στην πλειονότητά τους επισκέπτες από άλλες πόλεις και ξένοι τουρίστες.

 

Scroll to top