Φρένο στη «μαύρη» εργασία Ελλήνων ναυτεργατών επιδιώκει να βάλει η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) με παρέμβασή της σε επιβατηγά πλοία, που εκτελούν δρομολόγια από και προς την Ηγουμενίτσα. Ετσι, την περασμένη εβδομάδα κλιμάκιο της ΠΝΟ, στο οποίο συμμετείχε ο γενικός γραμματέας της Ενωσης Ναυτών (ΠΕΝΕΝ) Νίκος Κροκίδης αλλά και εκπρόσωποι των ενώσεων μηχανικών (ΠΕΜΕΝ) και κατωτέρων πληρωμάτων μηχανής «Ο Στέφενσων» έκανε «απόβαση» στο λιμάνι της Θεσπρωτίας και πραγματοποίησε ελέγχους σε μια σειρά από επιβατηγά πλοία.
«Εφοπλιστές, κυβέρνηση, υπουργείο Ναυτιλίας συνεχίζουν την επίθεση σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, καταπατούν ΣΣΕ, οργιάζει η «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία, οφείλονται δεδουλευμένες αποδοχές μηνών, συνεχείς βλάβες των πλοίων, εντατικοποίηση της εργασίας από τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις και τα δρομολόγια με κίνδυνο την ασφάλεια ναυτεργατών – επιβαινόντων», καταγγέλλουν σε κοινή ανακοίνωσή τους η ΠΕΜΕΝ και «Ο Στέφενσων».
Οπως έγινε γνωστό από την ΠΕΝΕΝ στη διάρκεια των ελέγχων διαπιστώθηκαν τα εξής:
● Στο με σημαία Μάλτας επιβατηγό – οχηματαγωγό «BRIDGE» υπηρετούν 44 ναυτικοί υπήκοοι τρίτων χωρών και 7 Ελληνες ναυτικοί, «που δεν είναι ασφαλισμένοι στο ΝΑΤ και δεν αμείβονται με την ελληνική ΣΣΕ».
● Στο επιβατηγό «LARKS» διαπιστώθηκε ότι υπηρετούν 2 αλλοδαποί και 30 Ελληνες ναυτικοί «χωρίς να είναι ασφαλισμένοι στο ΝΑΤ με αποδοχές υποδεέστερες της ελληνικής ΣΣΕ».
● Σε πλοία στην πορθμειακή γραμμή Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας – Λευκίμμης, όπως κατήγγειλε ο κ. Κροκίδης, στα λιμεναρχεία Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας διαπιστώθηκαν παραβάσεις για υπέρβαση ωραρίου εργασίας, μη εφαρμογή των οργανικών συνθέσεων κ.ά.
Ακολούθησαν συσκέψεις στο Λιμεναρχείο Ηγουμενίτσας μεταξύ του κλιμακίου της ΠΝΟ και εκπροσώπων των πλοιοκτητριών εταιρειών, κατά τις οποίες ζητήθηκε από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου «BRIDGE» να εφαρμόσει την υπάρχουσα έγγραφη συμφωνία πλοιοκτήτριας – ΠΝΟ για την επάνδρωση του πλοίου με Ελληνες εν ενεργεία ναυτικούς που θα είναι ασφαλισμένοι στο ΝΑΤ και θα αμείβονται με τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Επιβατηγών Μεσογειακών Πλοίων και από την πλοιοκτήτρια του Ε/Γ «LARKS» ζητήθηκε η ασφάλιση των ναυτικών στο ΝΑΤ και η εφαρμογή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
Αδιέξοδος στο «BRIDGE»
Η ΠΝΟ είχε και νέα συνάντηση, στον Πειραιά, με τους εκπροσώπους της πλοιοκτήτριας εταιρείας του «BRIDGE», η οποία κατέληξε σε «αδιέξοδο» με τις δύο πλευρές να εμμένουν στις θέσεις τους. Παράλληλα, ζήτησε από το υπουργείο Ναυτιλίας να γίνει πλήρης έλεγχος των πλοίων και η εφαρμογή της διεθνούς και της ελληνικής νομοθεσίας.
Επειτα από αυτό συνολικά τέσσερα ναυτεργατικά σωματεία (η ΠΕΜΕΝ, «Ο Στέφενσων», η Ενωση Ναυτομαγείρων και η ΠΕΝΕΝ) ζητούν με ανακοινώσεις τους από τη Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας να προχωρήσει σε κινητοποιήσεις σε όσα πλοία παραβιάζονται οι εργασιακές συνθήκες.