20/07/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Γκολ και στην τηλεθέαση

Το Μουντιάλ της Βραζιλίας «δρόσισε» για τα καλά τη δημόσια τηλεόραση, «τσουρουφλίζοντας» βέβαια τα ιδιωτικά κανάλια εθνικής εμβέλειας, που είδαν τα ποσοστά τους να κατακρημνίζονται.
      Pin It

Του Σωτήρη Μανιάτη

 

Ενας μήνας με ποδοσφαιρικές αναμετρήσεις από το Μουντιάλ ήταν υπεραρκετός για να ανατρέψει πλήρως τα δεδομένα στη μικρή οθόνη. Σύμφωνα με τις καταμετρήσεις της Nielsen Audience Measurement, το χρονικό διάστημα διεξαγωγής του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου στη Βραζιλία, από τις 12 Ιουνίου δηλαδή έως και τις 13 Ιουλίου, η δημόσια ραδιοτηλεόραση βρέθηκε στην κορυφή της τηλεθέασης. Το μερίδιο της ΝΕΡΙΤ (Ν ΕΝΑ και Ν Sports) έφτασε συνολικά το 18,6% κατά μέσο όρο (Ν ΕΝΑ 11,1% και Ν Sports 7,5%), ενώ σύμφωνα με τη Nielsen, η τηλεθέαση του N HD (υψηλής ευκρίνειας) προσμετράται στον τηλεοπτικό σταθμό που μεταδίδει το ίδιο περιεχόμενο. Τα υπόλοιπα κανάλια, όπως ήταν αναμενόμενο, κατρακύλησαν για τα καλά, με τον ΑΝΤ-1 να βρίσκεται δεύτερος με 14% και να ακολουθούν: το MEGA (13,8%), ο ALPHA (14,5%), το STAR (10,3%), ενώ οι υπόλοιποι τηλεοπτικοί σταθμοί παρέμειναν σε μονοψήφια ποσοστά.

 

Τους περισσότερους τηλεφιλάθλους καθήλωσε βέβαια μπροστά στις μικρές τους οθόνες η κρίσιμη αναμέτρηση της εθνικής ομάδας με την Κόστα Ρίκα στη φάση των 16, όπου η Ελλάδα δεν κατάφερε να πάρει το εισιτήριο για τους οκτώ χάνοντας στα πέναλτι. Το ματς είδαν κατά μέσο όρο 2.897.000 τηλεθεατές, ενώ το δεύτερο ημίχρονο προσέλκυσε το ενδιαφέρον 3.302.000 ατόμων κατά μέσο όρο (δηλαδή του 32,6% του πληθυσμού). Ποσοστό βέβαια που απέχει αρκετά από το ρεκόρ όλων των εποχών του τελικού του Euro 2014, που το κατέκτησε η εθνική μας ομάδα κερδίζοντας για δεύτερη φορά στην ίδια διοργάνωση την Πορτογαλία. Τότε το ποσοστό τηλεθέασης του Β’ ημιχρόνου έφτασε το 36,4% του πληθυσμού! Πάντως τον τελευταίο αγώνα της εθνικής μας ομάδας με την Κόστα Ρίκα τουλάχιστον για ένα λεπτό τον παρακολούθησαν 4.880.000 (ποσοστό 40,5% του πληθυσμού), ενώ το μέσο τηλεμερίδιο έφτασε το 74,8%, κάτι που σημαίνει ότι 15 στους 20 που είχαν εκείνη την ώρα ανοικτούς τους δέκτες τους έβλεπαν το ματς. Και στη δεύτερη θέση του Τοπ-20 των αναμετρήσεων του Μουντιάλ της Βραζιλίας βρίσκεται και πάλι αγώνας της Εθνικής, αυτός με την Ακτή Ελεφαντοστού, με το αντιπροσωπευτικό μας συγκρότημα να κερδίζει και να παίρνει και το εισιτήριο για τους 16. Το ματς είδαν κατά μέσον όρο 2.496.000. Αμέσως μετά ακολουθεί ο μεγάλος τελικός ανάμεσα στην Αργεντινή και τη Γερμανία, η οποία στέφθηκε πρωταθλήτρια κόσμου για τέταρτη φορά. Τον τελικό που κρίθηκε στην παράταση παρακολούθησαν κατά μέσον όρο 2.390.000 τηλεφίλαθλοι, ενώ έστω για ένα λεπτό τον είδαν 4.109.000 άτομα (ποσοστό 40,5% του πληθυσμού). Ο τελικός του Μουντιάλ ακολούθησε ανοδική πορεία ως προς την τηλεθέαση, με τη μέγιστη τιμή να καταγράφεται στις 00.26, με το 30,6% των τηλεθεατών να έχουν καθηλωθεί μπροστά στις μικρές τους οθόνες όταν είχε ήδη ξεκινήσει η παράταση της αναμέτρησης.

 

Αυτές οι τρεις αναμετρήσεις είναι και οι μόνες… δισεκατομμυριούχες, δηλαδή που καθήλωσαν μπροστά από τις μικρές τους οθόνες πάνω από δύο εκατομμύρια τηλεθεατές. Αλλα 11 ματς προσέλκυσαν πάνω από ένα εκατομμύριο τηλεθεατές, ενώ τα υπόλοιπα έξι που συμπληρώνουν το Τοπ-20 της Nielsen κυμάνθηκαν από τις 880.000 έως και τις 980.000 τηλεθεατές κατά μέσο όρο.

 

[email protected]

 

Scroll to top