27/07/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι ανατροπές των ειδήσεων

      Pin It

Του Σωτήρη Μανιάτη

 

045_grafimaΗ τηλεοπτική σεζόν κατέβασε αυλαία και τα στελέχη των τηλεοπτικών σταθμών μετρούν κέρδη και ζημίες, αναλύουν αποτελέσματα και σχεδιάζουν τις κινήσεις τους για την επόμενη περίοδο.

 

Στον τομέα των λεγόμενων κεντρικών δελτίων ειδήσεων που θεωρούνται οι «ναυαρχίδες» των τηλεοπτικών σταθμών τη σεζόν που πέρασε υπήρξαν ίσως οι μεγαλύτερες ανατροπές και ανακατατάξεις. Τις καθημερινές το Μega έχασε έπειτα από καιρό την παγιωμένη πρωτοκαθεδρία του, είναι άλλωστε κι αυτός ένας από τους λόγους που τα στελέχη του καναλιού της Μεσογείων ετοιμάζονται για αλλαγές και στη δομή.

 

Χαρακτηριστικό της σεζόν βέβαια είναι και η απουσία της ΕΡΤ, με τη μεταβατική ΔΤ αρχικά να αποκτά αργά ένα κάπως ολοκληρωμένο δελτίο ειδήσεων (γι' αυτό και οι μετρήσεις ξεκινούν από τον Ιανουάριο και λόγω Μουντιάλ ολοκληρώνονται τον Μάιο του 2014) και τη ΝΕΡΙΤ μετέπειτα να συνεχίζει με τον ίδιο τρόπο καθώς δεν διαθέτει δικό της προσωπικό αλλά ουσιαστικά «ενοικιάζει» αυτό της ΔΤ. Το Star επίσης άλλαξε πορεία και από το εναλλακτικό του δελτίο πέρασε σε ένα κανονικό πολιτικο-οικονομικο-κοινωνικό δελτίο ειδήσεων, με τη Μάρα Ζαχαρέα να αναλαμβάνει την παρουσίαση και τον Νίκο Χατζηνικολάου να παίρνει θέση σχολιαστή στο δελτίο. Τα Σαββατοκύριακα, πάλι, η εικόνα φαίνεται να είναι αρκετά διαφορετική για τα κεντρικά δελτία ειδήσεων των καναλιών

 

Οι πρώτες μετρήσεις της Nielsen Audience Measurement για το χρονικό διάστημα 1/10/13 έως 30/6/2014 δείχνουν ότι στα δελτία ειδήσεων τις καθημερινές η ανατροπή έγινε από τον ΑΝΤ1, με τη Μαρία Χούκλη στην παρουσίαση. Σύμφωνα με τις καταγραφές, κατά μέσον όρο το δελτίο του καναλιού του Αμαρουσίου καθήλωνε μπροστά στις μικρές τους οθόνες 727.000 τηλεθεατές καπαρώνοντας την πρώτη θέση, με το Mega και την Ολγα Τρέμη (η οποία και αποχαιρέτησε έπειτα από εννέα χρόνια το κανάλι της Μεσογείων) να πέφτει στη δεύτερη θέση με 660.000 άτομα κατά μέσον όρο. Τρίτος έρχεται ο Alpha (478.000), αλλά αμέσως μετά και πολύ κοντά έρχεται το Star (471.000), λαμβάνοντας βεβαίως υπόψη ότι τα κεντρικά τους δελτία μεταδίδονται σε διαφορετικές ώρες από τον βασικό ανταγωνισμό (στις 18.30 ο πρώτος, στις 19.45 το δεύτερο).

 

Η δημόσια τηλεόραση κάνει χαμηλές πτήσεις με 201.000 (επίσης σε διαφορετική ώρα 18.00) και 248.000 τηλεθεατές κατά μέσον όρο τα Σαββατοκύριακα. Εδώ όμως υπάρχει και ανακατάταξη. Στην κορυφή των μετρήσεων της Nielsen τα Σαββατοκύριακα βρίσκεται το δελτίο ειδήσεων του Alpha (799.000 άτομα) και έπονται του Μega (716.000) και του ΑΝΤ1 (702.000).

 

[email protected]

 

Scroll to top