Pin It

Σοβαρές παραβάσεις στις εργασιακές συνθήκες των ναυτεργατών αλλά και στις οργανικές συνθέσεις των πλοίων που δραστηριοποιούνται στην πορθμειακή γραμμή Αργοσαρωνικού διαπίστωσε κλιμάκιο της ΠΝΟ, που με πρωτοβουλία και πρόταση της Πανελλήνιας Ενωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) στις 31 Ιουλίου πραγματοποίησε ελέγχους. Σύμφωνα με την ΠΕΝΕΝ, καθώς στο κλιμάκιο που έκανε τους ελέγχους συμμετείχε και ο γ.γ. της Ενωσης, Νίκος Κροκίδης, διαπιστώθηκε μέγιστη παραβίαση της ΔΣΕ 180, που αφορά τα όρια εργασίας και ανάπαυσης και ορίζει το μέγιστο όριο εργασίας 72 ωρών σε περίοδο επτά ημερών και ελάχιστες ώρες ανάπαυσης 77 ωρών σε περίοδο επτά ημερών. Αναλυτικότερα στον έλεγχο που έγινε για τα πλοία της πορθμειακής γραμμής διαπιστώθηκαν τα εξής:

 

•Στο επιβατηγό – οχηματαγωγό «Αγιος Νεκτάριος», 97 ώρες εργασίας εβδομαδιαίως, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος εργασίας για συντήρηση, καθαρισμό, πετρέλευση, γυμνάσια πληρώματος.

 

• Στο επιβατηγό – οχηματαγωγό «Αχαιός», 90 ώρες εβδομαδιαίως, χωρίς να συμπεριλαμβάνεται ο χρόνος εργασίας για συντήρηση, καθαρισμό, πετρέλευση, γυμνάσια πληρώματος.

 

• Στο επιβατηγό – οχηματαγωγό «Αλέξανδρος», 80 ώρες εργασίας εβδομαδιαίως.

 

Παράλληλα διαπιστώθηκε ότι στα παραπάνω πλοία δεν τηρείται η ωριαία διακοπή μεταξύ 3ης και 6ης ώρας, όπως προβλέπει η ΣΣΕ Πορθμείων.

 

Σε έλεγχο όλων των πλοίων που δραστηριοποιούνται στην παραπάνω γραμμή το κλιμάκιο της ΠΝΟ διαπίστωσε μειωμένες οργανικές συνθέσεις, όπου δόκιμοι μηχανικοί και δόκιμοι πλοίαρχοι χρησιμοποιούνται παράνομα σε καθήκοντα οργανικής σύνθεσης. Επίσης, σε όλα τα πλοία ο αριθμός πρωτοκόλλου επιβατών περιλαμβάνει από 800 έως 1.500 άτομα. Οπως υποστηρίζουν οι συνδικαλιστές, είναι επικίνδυνο με τις μειωμένες αυτές οργανικές συνθέσεις να επανδρωθούν τα σωστικά μέσα των πλοίων και η εξάντληση από την υπερεργασία του πληρώματος θέτει σε σοβαρό κίνδυνο την ασφάλεια πληρώματος και επιβαινόντων. Μετά τις διαπιστώσεις αυτές, οι ναυτεργάτες ζητούν από το υπουργείο Ναυτιλίας και τις υπηρεσίες του, που, όπως τονίζουν, αδιαφορούν και θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, να προβούν σε συστηματικούς ελέγχους όπως προβλέπεται και να εφαρμόσουν άμεσα την προβλεπόμενη νομοθεσία προς αποφυγή ναυτικού ατυχήματος.

 

Χρ. Παπασταθοπούλου

 

Scroll to top