Περισσότερες από 500 αναφορές από πολίτες έχει δεχθεί η υπηρεσία «Διαφάνεια Τώρα!», της Διεθνούς Διαφάνειας – Ελλάς (ΔΔ-Ε), από τον Σεπτέμβριο του 2013, οπότε ξεκίνησε τη λειτουργία της, έως σήμερα.
Πρόκειται για μια υπηρεσία την οποία λειτουργεί η Οργάνωση σε συνδυασμό με τη Γραμμή Υποστήριξης 10190, με στόχο την υποδοχή καταγγελιών για υποθέσεις διαφθοράς, η οποία έχει «ήδη σημαντικά αποτελέσματα να επιδείξει», σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΔ-Ε, Κωνσταντίνο Μπακούρη.
«Στην ουσία αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να πείσουμε τους πολίτες ότι δεν πρέπει να τα ανεχόμαστε (σ.σ. θέματα διαφθοράς) ως κοινωνία και ότι είναι δικό μας καθήκον, για να λειτουργεί η Δημοκρατία, να καταγγέλλουμε και να μην επιτρέπουμε περιπτώσεις διαφθοράς. Διότι αυτές δεν δημιουργούν προβλήματα μόνο στο κράτος, αλλά τόσο στον ίδιο μας τον εαυτό όσο και στην κοινωνία γενικότερα», δήλωσε ο ίδιος στο πλαίσιο συνάντησής του με τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκο Μητσοτάκη.
Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, οι υποθέσεις που έχουν αναφερθεί στην υπηρεσία αφορούν κυρίως: αναποτελεσματικότητα των υπηρεσιών του δημόσιου τομέα (μη απόκριση ή μη ικανοποιητική αντιμετώπιση αιτημάτων πολιτών, χαμηλή παραγωγικότητα υπαλλήλων, χαμηλή ποιότητα υπηρεσιών), «μαύρη» εργασία (μη απόδοση ασφαλιστικών εισφορών, υπερωριακή εργασία χωρίς αποδοχές, μικρότερα ποσά σε συμβάσεις, έκδοση παράνομων συντάξεων και επιδομάτων), αδιαφανείς διαδικασίες διαγωνισμών (προσλήψεων ή προμηθειών) στο δημόσιο τομέα (κυρίως σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης), φοροδιαφυγή, αδικαιολόγητο πλουτισμό και μη έκδοση αποδείξεων, καθώς και χρηματισμό δημοσίων υπαλλήλων (γιατρών, εξεταστών οδήγησης).
«Η καταπολέμηση της διαφθοράς απαιτεί την ενεργή συμμετοχή των πολιτών. Ο πολίτης δεν πρέπει να φοβάται πια να καταγγείλει φαινόμενα διαφθοράς. Χωρίς τη δική του ενεργό συμμετοχή η προσπάθεια αυτή θα μείνει ημιτελής», δήλωσε ο υπουργός.
Στ.Ζ.