giannis-glezos

07/08/14 ONLINE ΕΚΔΟΣΗ

ART

Ανακοινώσεις-απαντήσεις από τον Γιάννη Γλέζο

Τι απαντάει ο συνθέτης στον γενικό διευθυντή του ΕΚΚ και στα δυο σωματεία «Ένωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου» και «Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικού Έργου».
      Pin It

Ο συνθέτης Γιάννης Γλέζος, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, με δύο συνεχείς προσωπικές του ανακοινώσεις προς τον Τύπο, απαντά πρώτον στον γενικό διευθυντή του ΕΚΚ, Γρηγόρη Καραντινάκη και δεύτερον στα δυο σωματεία (Ένωση Σκηνοθετών Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου και Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικού Έργου), που κατήγγειλαν τις πρόσφατες αποφάσεις του Δ.Σ ως παράνομες αλλά και εχθρικές προς το ελληνικό σινεμά.

Παραθέτουμε τις επιστολές του κ. Γλέζου.

Η πρώτη απευθύνεται στον Γρηγόρη Καραντινάκη, η δεύτερη σε ΕΣΠΕΚ και ΣΑΠΟΕ.

«Κάποιοι είτε δεν καταλαβαίνουν ή δεν θέλουν να καταλάβουν ή κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν γι' αυτό κι εγώ τα επεξηγώ όλα και πάλι από την αρχή:

1. Το Δελτίο Τύπου του ΕΚΚ ήταν σαφές: τα 5 παρόντα μέλη του ψήφισαν ομόφωνα τις χρηματοδοτήσεις. Το έκτο ήταν σε επαφή μαζί μας μέσω SKYPE και ψήφισε λευκό. Ο πρόεδρος απουσίαζε αλλά ήταν ενήμερος και δεν είχε αντίρρηση να γίνει το ΔΣ.

2. Το έκτακτο ΔΣ δεν έγινε επειδή δήθεν πιεστήκαμε από τον Γενικό Διευθυντή (ΓΔ) να εγκρίνουμε περισσότερα χρήματα αλλά για να απαντήσουμε στην παραπληροφόρηση των ιστοσελίδων και να προλάβουμε τη διαστρέβλωση της απόφασής μας με τον τρόπο που ήθελε να την εφαρμόσει ο ΓΔ.

3. Ο ΓΔ, όπως τεχνηέντως απέκρυψε από το νέο ΔΣ ότι υπήρχαν εγκρίσεις από το προηγούμενο ΔΣ ύψους 488.500 € (και τα χρήματα ήταν ήδη δεσμευμένα), τώρα τεχνηέντως και δημόσια με την επιστολή του αποκρύπτει ότι αυτά τα χρήματα βαρύνουν τον προϋπολογισμό του 2014 και μάλιστα το πρώτο του τρίμηνο! Αντιθέτως δηλώνει ψευδέστατα ότι δήθεν δεν έχουν αξιολογηθεί αυτές οι προτάσεις, όταν μόνος του παραδέχεται ότι έχουν αναρτηθεί στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ κι επομένως είναι αμετάκλητες! Άβυσσος ο νους του ΓΔ! Αν λοιπόν προσθέσουμε αυτό το ποσό των 488.500 € στα 809.000 €, που ζητούσε ο ΓΔ με την εισήγησή του να εγκρίνουμε, το συνολικό ποσόν (μαζί με τις 80.000 € που έπρεπε να εγκριθούν για την Κοσοβίτσα προκειμένου να μην χαθεί η Γαλλική της χρηματοδότηση για την ξένη παράγωγη που θα γυριστεί στην Ελλάδα και μαζί με τις 80.000 € για τις ταινίες Μικρού Μήκους που ο ΓΔ τις είχε αγνοήσει εντελώς) θα έφθανε σε ένα ποσόν περίπου 1.500.000 € μόνον για το πρώτο τρίμηνο του 2014 και μάλιστα για προτάσεις μέχρι 31.1.2014 (!) πράγμα απαγορευτικό για μας γιατί θα μας άφηνε μόνο με το ποσόν του 1.000.000 € για όλο το υπόλοιπο έτος και για περίπου άλλα 150 αιτήματα χρηματοδοτήσεων!!! Αυτά είναι απλή αριθμητική που και ένα παιδί τού Δημοτικού την καταλαβαίνει, εκτός από τον ΓΔ. Αναρωτιέμαι λοιπόν γιατί δεν γίνεται κατανοητή και σε κάποιες ιστοσελίδες ή μάλλον δεν χρειάζεται να αναρωτιέμαι γιατί τώρα πια είναι σαφής η λογική τους: «δώστε όλα τα λεφτά τώρα και μετά βλέπουμε για αργότερα: θα μπορούμε πάντα να λέμε ότι το κακό ΔΣ σπατάλησε όλα τα χρήματα του ΕΚΚ από το πρώτο τρίμηνο όταν τους βρίζουν οι επόμενοι αιτούντες!».

4. Το να επιμένει ο ΓΔ να κρατήσει όλες τις εγκρίσεις της εισήγησης του αλλά με μειωμένες καταβολές προς όλους (κάνοντας δηλαδή οριζόντιες περικοπές 40- 60% σε όλους) είχε τον προφανή στόχο να εκθέσει το «κακό» ΔΣ (που αυτό έβαλε όρια στις χρηματοδοτήσεις) και να εκθειάσει τον «καλό» ΓΔ που αυτός ενέκρινε τους πάντες αλλά τι μπορούσε να κάνει; Ενώ αυτό που έπρεπε να κάνει ήταν αυτό που του είπαμε να κάνει: να συνεργαστεί με τις Υπηρεσίες του ΕΚΚ και να αποφασίσει μαζί τους για το ποιες ταινίες θα εγκριθούν και ποιες όχι, στα όρια των χρημάτων που θέσαμε. Αυτό δεν το έκανε και έτσι αναγκαστήκαμε να το κάνουμε εμείς. Αλλιώτικα θα έπρεπε (οι 3 ταινίες μεγάλου μήκους που εισηγήθηκε) να πάρουν από 60.000 € η κάθε μία και όχι από 180.000 € ως είθισται και όσοι έγραψαν αρχικά σενάρια να πάρουν από 1500 € και όχι από 3000 € και ούτω καθεξής για όλες τις κατηγορίες. Ο κ. Καραντινάκης προφανώς ήθελε εμείς να δυσαρεστήσουμε τούς πάντες. Εμείς αντιθέτως ευχαριστήσαμε τούς πάντες εκτός από δύο. Αλλά ακόμα και σ' αυτούς τους δύο που δυσαρεστήσαμε δώσαμε μια δεύτερη ευκαιρία.

5. Σε ποια χώρα τού κόσμου που έχει Κέντρο Κινηματόγραφου μπορεί κάποιος χωρίς προέγκριση ή έγκριση να ξεκινήσει γυρίσματα ταινίας και μετά να απαιτεί από το Κέντρο χρήματα ακριβώς επειδή είχε ξεκινήσει τα γυρίσματα με δική του πρωτοβουλία; Δεν πρόκειται λοιπόν να απολογηθούμε εμείς που ακολουθήσαμε την εισήγηση της Υπηρεσίας (με την οποία είχε συμφωνήσει και ο ΓΔ) και εγκρίναμε μόνον την ταινία του Ντούρου. Ο κανονισμός του ΕΚΚ μας δίνει το δικαίωμα να επιχορηγήσουμε τελειωμένη ταινία ενώ δεν μας το δίνει για ταινία που ξεκίνησε χωρίς έγκριση του ΔΣ και απαιτεί χρήματα ακριβώς και μόνο από το γεγονός ότι ξεκίνησε από μόνη της, χωρίς απόφαση του ΕΚΚ για χρηματοδότηση της.

6. Η επανεγγραφή σημαίνει ότι έχει δικαίωμα να κατατεθεί εκ νέου η ταινία της Εξάρχου και ότι δεν έχει απορριφθεί: απλώς δεν υπήρχαν τώρα αλλά χρήματα για χρηματοδότηση και δεύτερης ταινίας μεγάλου μήκους. (Το ποσό των 5.000 € είναι σύνηθες για τέτοιες περιπτώσεις).

7. Τι παραπονιέστε για καθυστερήσεις και για δυσπραγία του ΔΣ όταν ο ίδιος ο ΓΔ μάς διάβασε τις εισηγήσεις του καθυστερημένα κι αφού πρώτα τις είχε στείλει σπίτι μας στις 12.30 μετά τα μεσάνυχτα της προηγούμενης μέρας, με αποτέλεσμα να κάνει ακόμα και τον Πρόεδρο να του πει ότι δεν μπορεί να στέλνει καθυστερημένα σε μας τις εισηγήσεις του κι έτσι θα αναβάλει τη συζήτηση τους για το επόμενο ΔΣ.

8. Μέχρι τώρα δεχόμασταν κριτική για τις δήθεν καθυστερήσεις μας. Τώρα που ανακοινώθηκαν οι χρηματοδοτήσεις δεχόμαστε κριτική γιατί κάποιοι δεν συμφωνούν με τις επιλογές μας που τις θεωρούν «τσιγκούνικες» (αυτοί που είναι τόσο γενναιόδωροι με τα λεφτά των άλλων!). Δεν γνώριζα ότι πρέπει να συνυπολογίζουμε στις αποφάσεις του ΔΣ και τις απόψεις κάποιων ιστοσελίδων ή τις απόψεις κάποιων με πασίγνωστες διασυνδέσεις με ορισμένους παραγωγούς, κάποιων δηλαδή που κόπτονται δήθεν για το καλό του Ελληνικού Κινηματογράφου αλλά ασχολούνται αποκλειστικά και μόνο με το καλό τού εαυτού τους.

9. Ακόμα και οι πιο φανατικοί υποστηρικτές του ΓΔ πώς θα ένιωθαν αν καταθέτανε προτάσεις για το επόμενο διάστημα και δεν θα υπήρχαν στο τέλος χρήματα για τις χρηματοδοτήσεις τους; Εμείς πάλι θα φταίγαμε αν είχαμε ακολουθήσει την ισοπεδωτική πολιτική του ΓΔ; Εμείς κάναμε αυτό που κρίναμε σωστό. Σε ένα προϋπολογισμό 2.500.000 € για το 2014 εγκρίναμε μέχρι τώρα χρηματοδοτήσεις 1.122.500 € κι έτσι μείνανε αρκετά χρήματα και για τα επόμενα τρίμηνα. Αφήστε μας λοιπόν να κάνουμε τη δουλειά μας και να μας κρίνετε στο τέλος της θητείας μας και όχι προτού ξεκινήσουμε γιατί τότε αυτό δεν λέγεται κριτική αλλά μισαλλοδοξία που εξυπηρετεί αλλότρια συμφέροντα και πάντως όχι του ΕΚΚ και του Ελληνικού Κινηματογράφου.

10. Το ΔΣ ήταν μέχρι σήμερα πολύ διακριτικό απέναντι στον ΓΔ παρά τις τρομερές πιέσεις που δεχόταν από τους οργανωμένους οπαδούς του και δεν απαντούσαμε μέχρι σήμερα στις προκλήσεις του (τους). Αν όμως θέλει ο ΓΔ να απαξιώνει το ΔΣ δημόσια και να αναζητάει μετωπική σύγκρουση μαζί του τότε θα την έχει:

Ας ακούσει λοιπόν:

Δουλειά τού άμισθου ΔΣ είναι να διαχειρίζεται τα χρήματα του Δημοσίου ακριβοδίκαια και με γνώμονα το καλό όλου του Ελληνικού Κινηματογράφου (και ιδιαίτερα των νέων και ακόμα άγνωστων κινηματογραφιστών) και όχι μόνο μιας ομάδας που επί 9 χρόνια έχει την προτίμηση του ΕΚΚ στις χρηματοδοτήσεις του.

Δουλειά τού αδρά αμειβόμενου ΓΔ είναι όταν το ΔΣ τον καλεί στη συνεδρίαση του να έρχεται αλλιώς διαπράττει πειθαρχικό παράπτωμα που επισύρει κυρώσεις.

Επίσης δουλειά του ΓΔ είναι να σέβεται τις αποφάσεις του ΔΣ και να τις τηρεί επακριβώς και να μην τις διαστρεβλώνει πόσον μάλιστα να τις κριτικάρει δημόσια και μάλιστα παραπληροφορώντας τον χώρο. Τον προειδοποιώ ότι αν επαναληφθεί αυτή η συμπεριφορά θα είναι σοβαρός λόγος για μια πρόταση προς τον Υπουργό με αίτημα την απόλυση του αφού μ' αυτόν τον τρόπο μειώνει το κύρος του ΕΚΚ. Ας μην ξεχνάει ότι είναι υποψήφιος και πάλι για τη θέση του ΓΔ και θα πρέπει να μάθει να συνεργάζεται με το νέο ΔΣ (σε περίπτωση που τον εισηγηθούμε).

 Καταλαβαίνω βέβαια ότι είχε μάθει διαφορετικά από τα προηγούμενα ΔΣ που του είχαν δώσει εν λευκώ εξουσιοδοτήσεις για τα πάντα αλλά αυτές δεν ισχύουν πλέον και πρέπει να μάθει να προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες (που είναι ένα από τα προσόντα που πρέπει να έχει ένας καλός ΓΔ).

 Πάντως η προσωπική μου άποψη (που δεν εκφράζει απαραίτητα και τα άλλα μέλη του ΔΣ) είναι ότι οι έμμισθοι μεγαλοϋπάλληλοι-managers στους Οργανισμούς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Πολιτισμού πρέπει να ξέρουν ότι δεν είναι απαραίτητο να μένουν αιωνίως στις θέσεις τους, όσο καλή δουλειά και να κάνουν (αν κάνουν) γιατί τότε δυστυχώς αποκτούν καθεστωτική νοοτροπία και δημιουργούν αναπόφευκτα σχέσεις διαρκούς εξάρτησης με τον πολύ ευαίσθητο και με συνεχείς ανάγκες καλλιτεχνικό χώρο και ότι η δικαιολογία: «πρέπει να ολοκληρώσω το έργο μου» μάλλον θυμίζει Καίσαρα που ταυτίζει τον εαυτό του με τον Οργανισμό παρά Υπηρέτη του Δημοσίου Συμφέροντος που απλώς κάνει το αυτονόητο (και καλοπληρωμένο) καθήκον του.

11.Τέλος: επειδή ο ΓΔ έκανε το μεγάλο ατόπημα να γράψει ότι το ΔΣ νομίζει ότι είναι υπεράνω τού νόμου και ότι έχει υπερβεί δήθεν τις αρμοδιότητες που του δίνει ο νόμος θα ήθελα να του δώσω μια τελευταία φιλική αλλά και προειδοποιητική συμβουλή:

 ΔΕΝ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΣΧΟΙΝΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ ΚΡΕΜΑΣΜΕΝΟΥ!!! (και ο νοών νοείτω)»

 

 

Η δεύτερη επιστολή του Γιάννη Γλέζου είναι η εξής:

 

«ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο Γ.Γ;

ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
Ή ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΑΣ;

ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΤΕ ΤΟΣΟ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Ο ΠΕΡΊΦΗΜΟΣ ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΜΕΛΙΝΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΨΗΦΙΣΤΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΥ ΔΕΝ ΈΧΕΤΕ ΜΠΕΙ ΚΑΝ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΝΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ;

ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΠΙΣΤΕΨΑΤΕ ΟΤΙ ΘΑ ΣΑΣ ΛΥΣΕΙ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΔΡΑ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΟ;

ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΝΟΜΟ ΣΑΣ ΠΟΥ ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΤΟΝ ΤΗΡΗΣΕΤΕ:

ΑΡΘΡΟ 14.3β: «Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ (ΓΔ) ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ (ΔΣ)

ΑΡΘΡΟ 14.3 ιδ: «Ο ΓΔ ΕΙΣΗΓΕΊΤΑΙ ΣΤΟ ΔΣ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΩΝ»

ΑΡΘΡΟ 14.3η: «Ο ΓΔ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΕΙ ΚΑΘΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΔΣ’.

ΑΡΘΡΟ 13.7η: «ΤΟ ΔΣ ΕΓΚΡΙΝΕΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΓΔ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΩΝ» .

ΑΡΘΡΟ 13.7θ: «ΤΟ ΔΣ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙ ΕΛΕΓΧΟ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΓΔ».

Πού λοιπόν είδατε στο νόμο 3905/10 ή στη Νομική Επιστήμη ότι αυτός που εισηγείται (ο ΓΔ) δεσμεύει (το ΔΣ) και ότι αυτός που εγκρίνει (δηλαδή το ΔΣ) δεν έχει το δικαίωμα να μην εγκρίνει την εισήγηση (του ΓΔ); Μήπως στην Ουγκάντα;

Με την ίδια λογική όταν η Κυβέρνηση εισηγείται ένα νόμο αυτός θα πρέπει να περνάει χωρίς καν να ψηφίζεται από την Βουλή. Αυτά συμβαίνουν μόνο στις Δικτατορίες και όχι στις Δημοκρατίες εκτός κι αν επιτρέπεται στους Οργανισμούς να έχουν δικό τους καθεστώς κατ' εξαίρεση αλλά τότε δεν χρειάζονται τα ΔΣ. Καταργείστε τα λοιπόν κι αυτά όπως καταργήσατε και τις Γενικές Συνελεύσεις για να είσθε ανενόχλητοι. Αλλά μέχρις ότου γίνει αυτό εμείς θα διοικούμε (σύμφωνα με τον παρόντα νόμο) ως ισχυρό ΔΣ και όχι ως παιχνίδι στα χέρια τού ΓΔ, όπως αυτός είχε συνηθίσει με τις εξουσιοδοτήσεις που του παρείχαν αφειδώς τα δύο προηγούμενα ΔΣ, είτε από σκοπιμότητα (το πρώτο) είτε από αδυναμία (το δεύτερο).

Μήπως έχετε διαβάσει την Έκθεση των Ορκωτών Λογιστών για το 2012 όπου μεταξύ πολλών άλλων «ενδιαφερόντων ευρημάτων» για το ΕΚΚ ρητώς αναφέρει ότι έχουν συγκεντρωθεί υπέρμετρα πολλές εξουσίες στα χέρια τού ΓΔ (χωρίς να του τις δίνει ο νόμος!!!!);

Για να ανακεφαλαιώσουμε: η εισήγηση τού ΓΔ είναι απλώς μια εισήγηση και δεν είναι δεσμευτική για το ΔΣ γιατί με αυτή τη λογική και η Διεύθυνση Παραγωγής-Ανάπτυξης τού ΕΚΚ που εισηγείται τις χρηματοδοτήσεις στον ΓΔ θα έπρεπε να τον δεσμεύει με την εισήγηση της ενώ αντιθέτως ο ΓΔ προσθέτει και αφαιρεί κατά βούληση και μετά κάνει τη δική του εισήγηση στο ΔΣ. Θέλετε δηλαδή να μας πείτε ότι το ΔΣ έχει λιγότερα δικαιώματα από τον ΓΔ; Πού το βρήκατε αυτό γραμμένο; Ο,τι μας βολεύει αποκτάει και την ισχύ νομού; Από πότε; Αν περάσει αυτό που θέλετε θα καταργηθεί η Διοικητική Ιεραρχία των Οργανισμών και αυτοί θα μεταβληθούν από Οργανισμοί σε Όργανα των πλουσιοπάροχα αμειβομένων managers (τα ευλόγως εννοούμενα παραλείπονται).

Αυτό θέλετε να γίνεται με το Δημόσιο Χρήμα; Δεν θα περάσει όχι επειδή το θέλουμε εμείς αλλά επειδή το απαιτεί η νομιμότητα που έχουμε κληθεί να υπηρετήσουμε και αυτή εδώ είναι μια απο τις περιπτώσεις όπου η Νομιμότητα συμπίπτει ακριβώς και με την Ηθική και με το Νόμο (που εσείς ψηφίσατε!)

(Επί τη ευκαιρία η Νομική Υπηρεσία του ΕΚΚ συμφωνεί απολύτως μαζί μας)»

 

efsyn.gr

Scroll to top