panepistimia-diadilosi-dioikitikoi-ipalliloi

09/08/14 ONLINE ΕΚΔΟΣΗ

ΕΛΛΑΔΑ

Το «business plan» του υπουργείου Παιδείας

Οι μεγάλες και συστηματικές παρεμβάσεις στα Πανεπιστήμια αντιμετωπίζουν το εκπαιδευτικό πεδίο ως εμπόρευμα , τους φοιτητές ως πελάτες που αγοράζουν αυτό το εμπόρευμα και τους φορείς που το παράγουν ως επιχειρήσεις.
      Pin It

Με διπλωματικά ευέλικτη γλώσσα που αποκρύπτει επιμελώς -με τις περίτεχνες διατυπώσεις της- την αλήθεια, παρουσιάζονται ως… φυσικές αναγκαιότητες οι καθαρά οικονομικές επιλογές που διαμορφώνουν τα σχέδια της κυβέρνησης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ωστόσο όσοι -από εμπειρία- μπορούν και διαβάζουν πίσω από το «ειδικό λεξιλόγιο» των δηλώσεων των κυβερνητικών παραγόντων, κατανοούν τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας κ. Ανδρέα Λοβέρδου για τα Πανεπιστήμια ως ένα εγχειρίδιο μάρκετινγκ για μαθητευόμενους πωλητές.

Οι μεγάλες και συστηματικές παρεμβάσεις που εξαγγέλλονται την περίοδο αυτή για τα Πανεπιστήμια, αφενός αποτελούν συνέχεια και εμβάθυνση των αλλαγών στην ανώτατη εκπαίδευση που έγιναν τα τελευταία χρόνια και αφετέρου επιταχύνουν, με όχημα την οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια, την προσαρμογή των Πανεπιστημίων στην υπηρεσία των στρατηγικών επιλογών πανίσχυρων ιδιωτικών συμφερόντων, με στόχο τη μετάλλαξη του ακαδημαϊκού και δημόσιου χαρακτήρα των ιδρυμάτων.

Στον κεντρικό πυρήνα τους, αυτές οι παρεμβάσεις αντιμετωπίζουν το εκπαιδευτικό πεδίο ως λεία, ως εμπόρευμα (και ως τέτοιο πρέπει να υπόκειται στους «κανόνες της αγοράς»), τους φοιτητές ως πελάτες που αγοράζουν αυτό το εμπόρευμα και τους φορείς που το παράγουν ως επιχειρήσεις.

 

foitites

Η επιμονή στη διαγραφή δεκάδων χιλιάδων «αργοπορημένων» φοιτητών συνδέεται ευθέως με τη λογική μιας επιχείρησης που εξυγιαίνεται μέσω του εξοστρακισμού του «πλεονάζοντος» προσωπικού της.

 

* Ολόκληρη η έρευνα του Χρήστου Κάτσικα, στις σελ. 60-61 της «Εφημερίδας των Συντακτών-Σαββατοκύριακο» που κυκλοφορεί σήμερα και αύριο (9 και 10 Αυγούστου).

 

efsyn.gr

Scroll to top