25/08/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

      Pin It

Μέγας Αλέξανδρος

 

Αν συμφωνήσουμε, όσοι συμφωνήσουμε και ανεξαρτήτως αν το είπε ή δεν το είπε έτσι ο Ισοκράτης, ότι Ελληνας είναι εκείνος που έχει ελληνική παιδεία, όπως αυτή διαμορφώθηκε πριν από δυόμισι χιλιάδες χρόνια και νωρίτερα από τη συνάντηση σε τούτο τον τόπο ταξιδευτών από και προς όλα τα σημεία του ορίζοντα, φορτωμένων πείρα, γνώσεις και απ’ αυτές σκέψεις ανταλλάξιμες, τότε ο Μέγας Αλέξανδρος είναι η περίπτωση ενός τυπικού Ελληνα. Και τούτο από την ομολογία του ιδίου στην περίφημη φράση του «στον πατέρα μου χρωστάω το ζην, στον δάσκαλό μου το ευ ζην». Λέει, δηλαδή, απλά χωρίς να επαίρεται για την καταγωγή του, ότι την ύπαρξή του την οφείλει στον πατέρα του (εποχή φαλλοκρατίας στα ύψη), ενώ τον όμορφο, γεμάτο και άξιο τρόπο ζωής τον οφείλει στον δάσκαλό του, τον Ελληνα φιλόσοφο Αριστοτέλη. Ηταν και αποδεικτικά αντιρατσιστής.

 

Με την ενσωμάτωση στον στρατό του πολλών ανδρών από τις κατακτημένες χώρες, μέχρι που απετέλεσαν την πλειοψηφία, δυσαρέστησε πολλούς παλιούς συναγωνιστές του εθνικιστές, από τους οποίους απαλλάχτηκε δολοφονώντας τους (Παρμενίων, Κλείτος) ή εμπλέκοντάς τους σε συνωμοσία εναντίον του (Φιλώτας, Κλεισθένης). Υπήρξε και πρόδρομος της πανανθρώπινης συνεννόησης και συνένωσης με την παραίνεση στους Μακεδόνες να νυμφευτούν αλλοδαπές δίνοντας ο ίδιος το παράδειγμα. Εκανε σύζυγό του τη Βακτριανή Ρωξάνη και αργότερα τη θυγατέρα του Δαρείου Στάγειρα και την κόρη του Πέρση ευγενή Ωχου, την Παρύσατη. Είπαμε, η εποχή της φαλλοκρατίας στην ακμή της.

 

Παράτολμος, γλίτωσε πολλές φορές από αφοσιωμένους φίλους. Αποτίνοντας φόρο τιμής στους ανδρείους που προηγήθηκαν, μόλις πέρασε στη Μικρά Ασία θυσίασε στην Τροία στον Πρίαμο και τον Αχιλλέα. Πανέξυπνος, όχι μόνο δεν καταπίεσε, αλλά σεβάστηκε τις θρησκευτικές πεποιθήσεις των άλλων, μέχρι που όταν έφτασε στην όαση του Αμμωνα, στη Λιβύη, οι ιερείς τον χαιρέτισαν σαν «γιο του Αμμωνος Διός», όπως έκαναν με τους βασιλιάδες της Αιγύπτου. Με την παιδεία -στην οποία γαλουχήθηκε από τον Αριστοτέλη- καταλάβαινε την αξία και τη δύναμη του πολιτισμού των τόπων που καταλάμβανε. Τιμώρησε τους Θηβαίους που επαναστάτησαν, κατέστρεψε την πόλη τους αλλά εξαίρεσε το σπίτι του ποιητή Πίνδαρου. Ενδιαφερόταν όχι μόνο να κατακτήσει αλλά και να μάθει. Εστειλε τον ναύαρχό του Νέαρχο να εξερευνήσει τα παράλια του Ινδικού ωκεανού. Μεγάθυμος στους νικημένους αντιπάλους του, υπήρξε σκληρός τιμωρός στους διασαλευτές της τάξης που αυτός επέβαλλε και στη διαφθορά των τοποτηρητών που εγκαθιστούσε. Κυρίαρχος του τότε κόσμου, πίστεψε ίσως πρώτος στην τελική λύση της ειρηνικής συνύπαρξης των λαών με εντολές από πάνω. Η ιδέα από τότε αποδείχτηκε λαθεμένη. Αμέσως μετά τον θάνατό του άρχισε το αλληλοφάγωμα.

 

Βιογράφοι του τού καταλόγισαν και αδυναμίες. Παρ’ όλο που το έπαιζε ή και το πίστεψε ο ίδιος ότι ήταν θεός ή ημίθεος, ήταν και άνθρωπος! Και οι θεοί τότε ανθρωπόφερναν… Στο μεταξύ, καθώς ήταν εραστής του ανακατώματος των φυλών και πολέμιος του μπαλωμένου παπουτσιού από τον τόπο του, όπου πάτησε το πόδι του τού αποδίδουν πατρότητα και τον διεκδικούν. Πουλάει!

 

Εμένα μου αρέσει η μουσική που έγραψε για τον Αλέξανδρο ο Σταμάτης Σπανουδάκης και μου αρκεί…

 

Μπάμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος, συνταξιούχος του ΤΣΑΥ, Βριλήσσια

 

…………………………………………….

 

Ισραήλ-Χαμάς

 

Είμαι αναγνώστρια της εφημερίδας σας από τις πρώτες μέρες της κυκλοφορίας της και παρακολουθώ την εξέλιξή της με ενδιαφέρον. Τον διευθυντή κ. Νικόλα Βουλέλη δεν τον γνωρίζω προσωπικά, όμως γνωρίζω τη δημοσιογραφική του πορεία.

 

Διάβασα στο φύλλο της Δευτέρας 11/8/14 τόσο την επιστολή της επιτετραμμένης της ισραηλινής πρεσβείας στην Αθήνα, κ. Τάμμυ Μπεν-Χάιμ, όσο και τις απαντήσεις των κ.κ. Ε. Αυδίκου και Ε. Βουλγαράκη-Πισίνα, άρθρα των οποίων δημοσιεύτηκαν στις 8/8/14, τα οποία αποδοκιμάζει η πιο πάνω κυρία για τις συγκρίσεις που κάνουν οι αρθρογράφοι μεταξύ του Ολοκαυτώματος και των πρόσφατων εχθροπραξιών «του Ισραήλ και της Χαμάς στη Γάζα», ως και την απαντητική επιστολή της εφημερίδας σας (σελ. 15) με τίτλο «Γιατί δεν λέτε την αλήθεια;».

 

Η απάντηση της εφημερίδας σας, την οποία υπογράφει ο διευθυντής κ. Βουλέλης, βρίσκω ότι ικανοποιεί τους περισσότερους Ελληνες, αν όχι όλους, και τούτο επειδή υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, ότι η κ. επιτετραμμένη αποφεύγει να αναφερθεί στη βάρβαρη-απάνθρωπη πολιτική της κυβέρνησης του Ισραήλ στη Γάζα, δεν αναφέρει πουθενά τη λέξη Παλαιστίνη, παραπληροφορεί τον κόσμο γράφοντας για «ειρηνευτική διαδικασία», ενώ παραβιάζονται συστηματικά οι συμφωνίες του Οσλο του 1993 από τον κ. Νετανιάχου, που δεν πίστεψε ποτέ στην ειρηνική συνύπαρξη Παλαιστινίων-Ισραηλινών κ.λπ.

 

Τονίζει ιδιαίτερα, άλλωστε, η εφημερίδα σας, αναφερόμενη στο Ολοκαύτωμα, ότι γνωρίζει καλά το έγκλημα της συστηματικής εξόντωσης των Εβραίων και έχει τιμήσει με αλλεπάλληλα δημοσιεύματα τη μνήμη τους. Δεν κρύβω ότι η -αποκαλυπτική και με στοιχεία- πιο πάνω απαντητική επιστολή μάς κάνει όλους, τουλάχιστον τους αναγνώστες, να νιώσουμε ικανοποίηση γιατί λέγονται πράγματα που η πλειονότητα των λοιπών εφημερίδων δεν αναφέρουν, ίσως ακολουθώντας τις κυβερνητικές επιλογές.

 

Εχω τη γνώμη ότι οι ελάχιστοι επιζώντες του Ολοκαυτώματος και οι διάδοχοί τους είναι εκ των διοργανωτών των διαδηλώσεων που γίνονται στις πόλεις του Ισραήλ κατά των επιθέσεων στη Γάζα, όπου σκοτώνονται καθημερινά άμαχοι και παιδάκια Παλαιστινίων στα βομβαρδιζόμενα σχολεία και νοσοκομεία. Είναι αλήθεια ότι τα θύματα του Ολοκαυτώματος μπορούν να νιώσουν τον πόνο των κατατρεγμένων Παλαιστινίων γιατί ένιωσαν στο πετσί τους το κνούτο και τους θαλάμους αερίων των ναζιστών και είναι προς τιμήν τους ότι σήμερα είναι εκ των διαδηλωτών κατά της κυβερνητικής πολιτικής του Μπ. Ντετανιάχου.

 

Ολυμπία Σταματιάδου-Στεργίου, Νέα Σμύρνη

 

[email protected]

 

Scroll to top