26/08/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι «δεσμεύσεις» Βαρβιτσιώτη…

Ο υπουργός Ναυτιλίας, ακούγοντας στη Μυτιλήνη τους δημάρχους του Βορείου Αιγαίου να βάλλουν κατά της ΝΕΛ, τους παρέπεμψε, εμμέσως πλην σαφώς, στη Δικαιοσύνη και «αναρωτήθηκε» αν μετά από αυτό θα υπάρχουν πλοία να εξυπηρετήσουν τα νησιά της περιοχής! Κατά τα λοιπά, πολλά «θα».
      Pin It

Της Ανθής Παζιάνου

 

Δύο εβδομάδες διορία, όπως εμμέσως ζήτησε από τους δημάρχους Βορείου Αιγαίου, έχει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, για να κηρύξει έκπτωτη τη Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ) από τις γραμμές του Βορείου Αιγαίου. Ο κ. Βαρβιτσιώτης, πριν και μετά την άφιξή του στη Μυτιλήνη, δέχτηκε σειρά καταγγελιών από τους τοπικούς φορείς της Αυτοδιοίκησης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση, η οποία ήταν και το επίμαχο θέμα της ημερίδας που διοργανώθηκε χθες και συνεχίζεται σήμερα στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

 

«Είναι ένα πρώτο βήμα», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο δήμαρχος Λήμνου, Αντώνης Χατζηδιαμαντής, αναφορικά με τις εξαγγελίες του υπουργού να εξετάσει εντός 15ημέρου την απολογία της ΝΕΛ. «Μετά από τριάμισι χρόνια στην Αυτοδιοίκηση, φεύγω με μεγάλη πίκρα που δεν έγινε τίποτα, παρά τις συνεχείς μας διαμαρτυρίες και οχλήσεις στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Δεν ζητήσαμε τίποτα παραπάνω από το να εφαρμοστεί ο νόμος.

 

»Ακούσατε τους νησιώτες, υπουργέ, αλλά κατανοήσατε τα προβλήματα των εταιρειών και πήγατε να νομοθετήσετε συμβάσεις προς όφελος των εργολάβων! Δεν δημιουργούν ευθύνες όλα αυτά; Η εταιρεία πρέπει να κηρυχθεί έκπτωτη από τη γραμμή του Βορείου Αιγαίου και να εξασφαλιστεί σύνδεση με ασφάλεια και άνεση. Αυτός είναι όρος επιβίωσης των νησιών του Βορείου Αιγαίου», ανέφερε χαρακτηριστικά.

 

Καταγγελίες

 

Την έλλειψη σχεδιασμού που θα φέρει επί της ουσίας λύσεις διαπίστωσαν και επισήμαναν οι δήμαρχοι Λέσβου, Δημήτρης Βουνάτσος, Χίου, Εμμανουήλ Βουρνούς, και ο δήμαρχος Φούρνων. «Δεκαεπτά υπουργοί πέρασαν από το υπουργείο Ναυτιλίας, συσκέψεις επί συσκέψεων έγιναν, αλλά τίποτα επί της ουσίας. Επαληθεύτηκε το ρητό του γέρου Παπανδρέου ότι οι εφοπλιστές έχουν το κεφάλαιο στην προπέλα τους. Δεν πιστεύω ότι θα βγει κάτι από την ημερίδα και εκτιμώ ότι είναι βάσιμος ο σκεπτικισμός μου,» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Δ. Βουνάτσος.

 

Εντύπωση προκάλεσαν στο ακροατήριο οι δικαιολογίες των εταιρειών για τα ανεκτέλεστα δρομολόγια: «Εχουν επικαλεστεί επίσχεση εργασίας. Λένε ότι αργούν γιατί συναντούν αλιευτικά σκάφη στον δρόμο, ότι έχουν πρόβλημα με τον ανεφοδιασμό καυσίμων ή, και το πιο γελοίο, ότι οι καιρικές συνθήκες είναι δυσμενέστερες από αυτές που λέει η ΕΜΥ. Μετά από όλα αυτά και ενώ έχουμε απευθυνθεί στους αρμοδίους και σε εισαγγελέα, το μόνο που έχει επιβληθεί είναι ένα πρόστιμο 300 ευρώ», ανέφερε ο αντιδήμαρχος Λήμνου, Π. Τσανταρλιώτης.

 

Εξαγγελίες

 

Ο υπουργός Ναυτιλίας κάλεσε όλους τους αυτοδιοικητικούς να υπερασπιστούν τα λεγόμενά τους και σε ενδεχόμενη δικαστική διαμάχη με την εταιρεία, ενώ δεν δίστασε να αμφιβάλει για το κατά πόσον θα βρεθούν πλοία πρώτης ή δεύτερης κατηγορίας να εξυπηρετήσουν το Βόρειο Αιγαίο. Επίσης έβαλε κατά του ΣΥΡΙΖΑ σε ό,τι αφορά το θέμα της επίμαχης τροπολογίας που ήθελε να περάσει ο ίδιος «να διακοπεί αζημίως η σύμβαση με κάποιες εταιρείες που δεν εξυπηρετούν το συγκοινωνιακό έργο που έχουν αναλάβει εξοικονομώντας πόρους για άλλες γραμμές». Είχε προηγηθεί η παρέμβαση του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Ν. Συρμαλένιου που εξηγούσε ότι, αν περνούσε η τροπολογία, «για τρεις μήνες θα εξυπηρετούνταν τα νησιά το καλοκαίρι και τους υπόλοιπους εννιά δεν θα υπήρχε πλοίο στα νησιά»…

 

Ο κ. Βαρβιτσιώτης πρόσθεσε ότι «όλη η αρμοδιότητα των θαλάσσιων συγκοινωνιών θα περάσει στον Πειραιά». Τόνισε ότι η Λήμνος θα πρέπει να ενταχθεί στον κορμό της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Βορείου Αιγαίου, όπως και ότι θα πρέπει να υπάρχουν ακτινωτές συνδέσεις, ώστε «να μην καταλήγουν κάθε μέρα όλα τα πλοία στο λιμάνι του Πειραιά». Τέλος, επανέλαβε την εξαγγελία για τη χρήση του LNG καυσίμου, σημειώνοντας ότι «του χρόνου θα υπάρχει πλοίο με τέτοιο καύσιμο που είναι αρκετά φτηνότερο».

 

…………………………

 

…και η επίμονη πραγματικότητα

 

Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου

 

Τα περιστατικά βλαβών ή άλλων προβλημάτων του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου της ΝΕΛ «European Express», σημαίας Κύπρου, είναι τόσο συχνά πλέον, που υπάρχει κίνδυνος να γίνουν συνήθεια. Γεγονός που επιβάλλεται να προβληματίσει σοβαρά την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και να αναζητήσει επειγόντως λύσεις.

 

Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν περνά εβδομάδα που να μη δημιουργείται ένα νέο πρόβλημα, μια νέα εμπλοκή. Μηχανικές βλάβες, δυσκολίες στον εφοδιασμό καυσίμων, επισχέσεις εργασίας κ.ά. Το βράδυ της Κυριακής μια νέα ταλαιπωρία περίμενε 641 επιβάτες, οι οποίοι επέβαιναν στο πλοίο, αλλά και άλλους 226 που περίμεναν, για να επιβιβαστούν σ’ αυτό από το λιμάνι του Εύδηλου στην Ικαρία.

 

Το πλοίο αναμενόταν να καταπλεύσει στο λιμάνι του Εύδηλου στις 9.20 το βράδυ της Κυριακής, έφτασε όμως με μία ώρα καθυστέρηση (στις 22.30), κατάφερε να δέσει σχεδόν μετά από μια ώρα, γύρω στις 23.30, και τα μεσάνυχτα αναχώρησε, ώστε να συνεχίσει το ταξίδι του για Σύρο και Πειραιά.

 

Ποιο ήταν το πρόβλημα αυτή τη φορά και ποιος ο λόγος των καθυστερήσεων; Η κατάσταση είναι θολή…

 

Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, αρχικά ο πλοίαρχος δήλωσε μηχανική βλάβη, αλλά ήταν άγνωστο μέχρι αργά το βράδυ της Κυριακής τι ακριβώς βλάβη είχε, πώς και εάν αποκαταστάθηκε και πώς τελικά αναχώρησε στις 24.00, για να συνεχίσει το δρομολόγιό του. Το «European Express» εκτελούσε το δρομολόγιο Βαθύ – Καρλόβασι – Φούρνοι – Αγιος Κήρυκος – Εύδηλος – Σύρος – Πειραιάς και επέβαιναν 641 επιβάτες, 111 Ι.Χ., 21 φορτηγά και 50 δίκυκλα, ενώ στον Εύδηλο επιβιβάστηκαν 226 άτομα, 48 Ι.Χ., 7 φορτηγά και 17 δίκυκλα.

 

Μόνο το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν συμβεί τα εξής περιστατικά με το «European Express»:

 

*Στις 17 Αυγούστου πολύωρη καθυστέρηση στο λιμάνι των Φούρνων λόγω βλάβης στον καταπέλτη.

*Στις 9 Αυγούστου δεκάωρη καθυστέρηση στην Καβάλα λόγω επίσχεσης εργασίας.

*Στις 5 Αυγούστου καθυστέρηση 19 ωρών λόγω προβλήματος με τα καύσιμα.

*Την 1η Αυγούστου βλάβη στην πρωραία βοηθητική έλικα.

*Στις 22 Ιουλίου βλάβη στον καταπέλτη.

 

Για τους λόγους αυτούς πρόσφατα η βουλευτής Σάμου του ΣΥΡΙΖΑ, Αγνή Καλογερή, ζήτησε την παρέμβαση του εισαγγελέα, τόσο για το συγκεκριμένο πλοίο, αλλά και για τα άλλα δύο πλοία της ΝΕΛ, το «Θεόφιλος» και το «Μυτιλήνη».

 

[email protected]

 

Scroll to top