Της Χαράς Τζαναβάρα
Από τα μεσάνυχτα και χωρίς έγκαιρη ενημέρωση των οδηγών, ξεκίνησε η λειτουργία δύο νέων πλευρικών σταθμών διοδίων στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας, στους κόμβους του Μώλου και του Μπράλου (Θερμοπύλες). Το νέο «χαράτσι» θίγει τους κατοίκους της περιοχής που μπαίνουν στον αυτοκινητόδρομο από τα συγκεκριμένα σημεία και έχουν κατεύθυνση προς Αθήνα. Δεν θα υπάρχει προς το παρόν διόδιο για όσους κατευθύνονται προς τη Λαμία, ενώ δεν αλλάζει κάτι για όσους ήδη κινούνται στην εθνική οδό και προς τις δύο κατευθύνσεις.
Οι εργολάβοι του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου έσπευσαν να δικαιολογήσουν τη νέα επιβάρυνση με το «επιχείρημα» ότι οι τοπικοί δρόμοι θα πάψουν να αποτελούν εύκολη λύση για τους οδηγούς φορτηγών, που τους χρησιμοποιούν για να αποφεύγουν την πληρωμή διοδίων.
Ρίχνουν τις ευθύνες στο Δημόσιο
«Ξέχασαν» όμως να αναφέρουν ότι επιβαρύνονται οι κάτοικοι των περιοχών. Ρίχνουν και κάποιες «μπηχτές» στο Δημόσιο, αφού του καταλογίζουν καθυστέρηση στην απαλλοτρίωση ακινήτων στην περιοχή της Αγίας Τριάδας, όπου έχουν αναλάβει την κατασκευή παράπλευρου οδικού δικτύου χωρίς διόδια για τις τοπικές μετακινήσεις. Γι’ αυτόν τον λόγο, οι μόνιμοι κάτοικοι Μώλου έχουν εφοδιαστεί με κάρτες ελεύθερης διέλευσης, που θα συνεχίσουν να ισχύουν ώς την ολοκλήρωση των έργων στον παράδρομο. Να σημειωθεί ότι το κόστος των καρτών καλύπτεται από το Δημόσιο, δηλαδή από το σύνολο των φορολογουμένων της χώρας!
Οι δύο πλευρικοί σταθμοί βρίσκονται στο «πέταλο» του Μαλιακού, όπου απομένει η κατασκευή ορισμένων έργων για να ολοκληρωθεί η διαδρομή των 74 χλμ. τα οποία έπρεπε να έχουν παραδοθεί το 2009. Τα έσοδα από τους σταθμούς διοδίων, με βάση τη σύμβαση του 2008, διατίθενται για τη χρηματοδότηση του νέου αυτοκινητόδρομου Ε-65 που διασχίζει τη δυτική Θεσσαλία. Χθες οι εργολάβοι ανακοίνωσαν ότι τα έργα έχουν υλοποιηθεί κατά 33% και ότι εργοτάξια λειτουργούν σε Ανάβρα, Καρδίτσα και γέφυρα Πηνειού, όπου εργάζονται περισσότερα από 800 άτομα.