Σύμφωνα με την απόφαση, ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κηρύσσει έκπτωτη την εταιρεία ΝΕΛ A.E. από τη δρομολογιακή γραμμή Θεσσαλονίκη/Καβάλα – Λήμνος – Μυτιλήνη – Χίος – Σάμος – Ικαρία, καθώς και την εταιρεία ΣΙ ΛΙΝΚ ΦΕΡΡΙΣ Ν.Ε. από τη γραμμή Λαύριο – Ψαρά – Μεστά Χίου.
Παράλληλα, στην απόφαση προβλέπεται ότι οι δύο εταιρείες αποκλείονται από τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε δημόσιους διαγωνισμούς για ένα έτος.

O υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, δήλωσε ότι «δεν γίνονται ανεκτά φαινόμενα ασυνέπειας σε εκτέλεση δρομολογίων».
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, οι συγκεκριμένες εταιρείες είχαν κληθεί σε απολογία το προηγούμενο χρονικό διάστημα με το αιτιολογικό της πλημμελούς εκτέλεσης των δρομολογίων για τη γραμμή Θεσσαλονίκη/Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος-Ικαρία και την αδικαιολόγητη μη εκτέλεση των δρομολογίων για τη γραμμή Λαύριο – Ψαρά – Μεστά Χίου επί τρεις σχεδόν μήνες.
Από το ΥΝΑ διευκρινίζεται ότι καμία οφειλή του Δημοσίου δεν βρίσκεται σε εκκρεμότητα προς τις δύο εταιρείες, πλην των μισθωμάτων του μήνα Αυγούστου που βρίσκονται σε διαδικασία εκταμίευσης. Τονίζεται επίσης ότι οι υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας καταβάλλουν άμεσα τα μισθώματα προς τις εταιρείες, εφόσον και εκείνες από την πλευρά τους προσκομίσουν τα απαραίτητα από τον νόμο δικαιολογητικά. Γι' αυτό τον λόγο καμία άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία από όσες εξυπηρετούν δρομολογιακές γραμμές δημόσιας υπηρεσίας δεν έχει εκφράσει αντίστοιχη διαμαρτυρία.
Παράλληλα με την υπογραφή της απόφασης ο Μ. Βαρβιτσιώτης προχώρησε σε υπογραφή πρόσκλησης ενδιαφέροντος για την κάλυψη των εν λόγω γραμμών, δρομολογώντας έτσι την άμεση εξυπηρέτησή τους από άλλα πλοία.
Με αφορμή τις εξελίξεις αυτές ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε:
«Θεωρώ εθνικό και προσωπικό καθήκον να κάνω ό,τι είναι δυνατόν για τη βελτίωση του ακτοπλοϊκού μας δικτύου. Από την πρώτη στιγμή ξεκαθάρισα ότι η διασύνδεση μεταξύ των νησιών και η εδαφική συνοχή της χώρας αποτελεί για μένα αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα που θα διαφυλάξω με κάθε τρόπο και κάθε κόστος. Η εξυπηρέτηση και η συγκοινωνία των νησιών μας υλοποιείται με χρήματα των Ελλήνων πολιτών.
»Δική μας ευθύνη είναι να διασφαλίσουμε ότι τα χρήματα αυτά πιάνουν τόπο. Φαινόμενα ασυνέπειας σε εκτέλεση δρομολογίων που τα θέτουν σε απομόνωση δεν γίνονται ανεκτά. Σήμερα βάζουμε τέλος σε μια κατάσταση που ταλαιπωρούσε χρόνια τους νησιώτες του Βορείου Αιγαίου και ειδικά τους κατοίκους της Λήμνου. Για το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου η ενίσχυση του αναπτυξιακών δυνατοτήτων των νησιών μας και του εθνικού ρόλου που επιτελούν αποτελεί κυρίαρχο μέλημα».
Να σημειωθεί ότι την προηγούμενη εβδομάδα οι δύο εταιρείες είχαν προχωρήσει σε καταγγελία σύμβασης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βορείου Αιγαίου, υποστηρίζοντας ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΝΑ αρνούνται να εξυπηρετήσουν τις συμβατικές υποχρεώσεις και να αποδώσουν εμπροθέσμως τα οφειλόμενα μισθώματα, να καταβάλουν επίσης τα οφειλόμενα ποσά από τις υποχρεωτικές εκπτώσεις κατά την περίοδο από το 2005 έως το πρώτο εξάμηνο του 2012 κ.ά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Γιάννης Αβραντίνης, σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ είχε υποστηρίξει ότι η εταιρεία έφτασε σ’ αυτή την κατάσταση λόγω της αδυναμίας της πολιτείας να εκτελέσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις.
Χριστίνα Παπασταθοπούλου
efsyn.gr