Pin It

ΒΕΡΟΛΙΝΟ Του Παντελή Βαλασόπουλου

 

Η καγκελάριος Μέρκελ είναι γνωστή για την αναποφασιστικότητά της στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει στην πολιτική της. Η ίδια ονομάζει την αναποφασιστικότητα αυτή «προσεκτική, βήμα βήμα, πολιτική». Οπως όμως τώρα αποκαλύπτεται, η Μέρκελ έχει πυξίδα των πολιτικών της αποφάσεων τις μυστικές δημοσκοπήσεις.

 

Σύμφωνα με το περιοδικό «Σπίγκελ», η καγκελάριος, προτού πάρει οποιαδήποτε σοβαρή απόφαση, θέλει να γνωρίζει τι κλίμα επικρατεί στην κοινή γνώμη και γι’ αυτό παραγγέλνει μυστικές δημοσκοπήσεις. Μόνο σε μια περίπτωση, σημειώνει το «Σπίγκελ», πήγε κόντρα στη θέληση της κοινής γνώμης, όταν, παρά το αντίθετο κλίμα, αποφάσισε να βοηθήσει την Ελλάδα.

 

150 δημοσκοπήσεις τον χρόνο!

 

Οπως αποκαλύπτει το περιοδικό, από το 2009 έως το 2013 η Μέρκελ παρήγγειλε 600 δημοσκοπήσεις, όλες μυστικές και από διαφορετικές εταιρείες. Δηλαδή, έχει ζητήσει 150 ετησίως, ή αλλιώς τρεις την εβδομάδα. Οι αναθέσεις των δημοσκοπήσεων γίνονται από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Τύπου και κοστίζουν 2 εκατ. ευρω ετησίως.

 

Η υπόθεση με τις δημοσκοπήσεις έγινε γνωστή, διότι ένας πολιτικός του κόμματος των Πρασίνων, ο Μάλτε Σπιτς, με δικαστική απόφαση που κέρδισε, κατάφερε να γίνει κάτοχος των δημοσκοπήσεων αυτών, οι οποίες και αναφέρονται σε όλα τα θέματα εσωτερικής και εξωτερικής πολιτικής.

 

Οπως αναφέρει το «Σπίγκελ», παρά το γεγονός ότι η Μέρκελ τις περισσότερες φορές ακολουθούσε το πνεύμα της κοινής γνώμης, στο θέμα της Ελλάδας πήγε κόντρα στην πλειοψηφία, που ζητούσε να μη στηριχθεί οικονομικά η χώρα. Ομως, παράλληλα, είπε όχι στην αμοιβαιοποίηση του χρέους, όπως πρόσταζε η γερμανική κοινή γνώμη.

 

Scroll to top