14/09/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ - ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΣΑΣ

Πρόταση της «Hellenic Seaways» για τις «ορφανές» γραμμές της ΝΕΛ

      Pin It

Η «ναυμαχία» που έχει ξεκινήσει από την προηγούμενη εβδομάδα ανάμεσα στη ναυτιλιακή εταιρεία ΝΕΛ και το υπουργείο Ναυτιλίας, με αφορμή την απόφαση του Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη να κηρύξει έκπτωτες τη ΝΕΛ και τη θυγατρική της από δύο επιδοτούμενες γραμμές του Β. Αιγαίου, συνεχίστηκε και χθες κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ). Στη συνεδρίαση του ΣΑΣ, που πραγματοποιήθηκε προκειμένου να γνωμοδοτήσει και να προχωρήσει ο υπουργός Ναυτιλίας, όπως έχει δικαίωμα από τον νόμο, σε τρίμηνη απ’ ευθείας ανάθεση των «ορφανών» γραμμών σε άλλη εταιρεία και η οποία βρισκόταν σε εξέλιξη μέχρι αργά το απόγευμα, η μόνη ναυτιλιακή εταιρεία που κατέθεσε πρόταση για την εκτέλεση των συγκεκριμένων δρομολογίων ήταν η «Hellenic Seaways» με το πλοίο της «Νήσος Μύκονος» (ναυπηγήθηκε το 2005). Ωστόσο, δεν αποκλείεται μετά τη γνωμοδότηση του ΣΑΣ να υπάρξουν προσφορές και από άλλες εταιρείες.

 

Αγνωστο πάντως παρέμενε μέχρι χθες το απόγευμα πώς θα διαμορφωθούν τα τελικά δρομολόγια, εάν καταργηθεί η σύνδεση των νησιών με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, εάν παραμείνουν στις συνδέσεις οι Φούρνοι, ποιο θα είναι το μίσθωμα και άλλες λεπτομέρειες. Οριστική λύση στο πρόβλημα θα δοθεί το επόμενο τρίμηνο με την προκήρυξη διαγωνισμού, προκειμένου να κατακυρωθεί η Σύμβαση Δημόσιας Υπηρεσίας. Η συνεδρίαση του ΣΑΣ ξεκίνησε το μεσημέρι και στο πρώτο μέρος της παραβρέθηκαν και τοποθετήθηκαν βουλευτές, τοπικοί παράγοντες των ενδιαφερόμενων νησιών αλλά και ο νομικός σύμβουλος της ΝΕΛ.

 

Ο τελευταίος, σύμφωνα με πληροφορίες, υποστήριξε ότι δεν έχει δικαίωμα το υπουργείο να προχωρήσει στην τροποποίηση της σύμβασης και να αναθέσει τις δρομολογιακές γραμμές σε άλλη εταιρεία, πως η ΝΕΛ θα κινηθεί νομικά εναντίον του Δημοσίου και πως η απόφαση του υπουργού είναι έωλη και εκκρεμής.

 

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Αγνή Καλογερή (Σάμου) και Νίκος Συρμαλένιος (Κυκλάδων) δήλωσαν ότι «η διαφαινόμενη κατάληξη της σημερινής (σ.σ. χθεσινής) συνεδρίασης επιβεβαιώνει για άλλη μία φορά τους φόβους μας για την περαιτέρω υποβάθμιση της συγκοινωνίας στο Βόρειο Αιγαίο», εξηγώντας πως στη συνεδρίαση έγινε λόγος για δύο δρομολόγια την εβδομάδα αντί για τρία, για εξαίρεση της σύνδεσης των νησιών με τη Θεσσαλονίκη (παραμένει μόνον η Καβάλα) και αποκλεισμό των Φούρνων από την απευθείας συγκοινωνία με τη Β. Ελλάδα αλλά και τον Πειραιά. Αισιόδοξος εμφανίστηκε πάντως χθες σε συνέντευξη που έδωσε στο δημοτικό ραδιόφωνο του Πειραιά «Κανάλι 1» ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, λέγοντας πως θα βρεθεί λύση και το Β. Αιγαίο θα αποκτήσει καλύτερες συνδέσεις από αυτές που έχει.

 

Ξεκαθάρισε επίσης ότι το υπουργείο, τουλάχιστον για το διάστημα που είναι αυτός υπουργός, δεν έχει καμία οφειλή σε εκκρεμότητα προς τη ΝΕΛ, πλην των δρομολογίων του Αυγούστου, για τα οποία η εταιρεία κατέθεσε τα αντίστοιχα τιμολόγια μόλις την περασμένη Δευτέρα. Δήλωσε ακόμα πως εάν η ΝΕΛ, η οποία εκπληρούσε πλημμελώς τις συνδέσεις που της είχαν ανατεθεί, αποφασίσει να προσφύγει στη Δικαιοσύνη, ας το κάνει, η Δικαιοσύνη είναι κυρίαρχη.

 

Χριστίνα Παπασταθοπούλου

 

Scroll to top