16/09/14 ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εκτός το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και στις δύο προτάσεις του ΣΑΣ

Για τις «ορφανές» γραμμές της ΝΕΛ.
      Pin It

Αυτή την εβδομάδα αναμένεται να δοθεί λύση για την κάλυψη των ακτοπλοϊκών γραμμών του ΒΑ Αιγαίου, που παραμένουν «ορφανές» μετά την έκπτωση της ΝΕΛ, καθώς μετά τις προσφορές που θα καταθέσουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, ο υπουργός Ναυτιλίας, σύμφωνα με τον νόμο, θα είναι αυτός που θα αποφασίσει και θα προχωρήσει στην τρίμηνη απευθείας ανάθεση. Θα ακολουθήσει ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός.

 

Ηδη την Παρασκευή το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) γνωμοδότησε και κατέληξε σε δύο προτάσεις. Η πρώτη αφορά την εκτέλεση δύο δρομολογίων την εβδομάδα στη γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη- Χίος-Σάμος (Βαθύ) με μίσθωμα 130 ευρώ ανά ναυτικό μίλι για πλοίο τρίτης κατηγορίας, με ανάλογη προσαύξηση κατά 25% για πλοίο δεύτερης κατηγορίας και κατά 35% για πλοίο πρώτης κατηγορίας. Η δεύτερη αφορά την εκτέλεση ενός δρομολογίου την εβδομάδα στη γραμμή Καβάλα-Λήμνος- Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος (Βαθύ) και ενός δρομολογίου την εβδομάδα στη γραμμή Μυτιλήνη-Λήμνος-Καβάλα με το ίδιο μίσθωμα όπως και στην πρώτη πρόταση, με την υποχρέωση σύνδεσης από τον ανάδοχο των Ψαρών με τη Χίο μία φορά την εβδομάδα με προέκταση του δρομολογίου από Πειραιά.

 

Και στις δύο προτάσεις του ΣΑΣ παρατηρούμε ότι καταργείται η σύνδεση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κάτι που από τον περασμένο Ιούλιο είχε προαναγγείλει ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, λέγοντας ότι η σύνδεση με τη Β. Ελλάδα θα πρέπει να περιορίζεται στο δρομολόγιο της Καβάλας, καθώς η οδική σύνδεση της Καβάλας με τη Θεσσαλονίκη είναι πολύ πιο μικρή διαδρομή και με πολύ φτηνότερο κόστος.

 

Στη συνεδρίαση του ΣΑΣ την Παρασκευή εκπρόσωποι της «Hellenic Seaways» υπέβαλαν πρόταση το πλοίο «Νήσος Μύκονος» (πρώτης κατηγορίας) να εξυπηρετεί τη γραμμή Ικαρία-Σάμος-Λήμνος-Καβάλα και σύνδεση με τον Πειραιά, δύο φορές την εβδομάδα. Να σημειωθεί πάντως ότι ήδη υπάρχουν αντιδράσεις για τις δύο προτάσεις του ΣΑΣ από βουλευτές και φορείς. Αντιδρούν στη μείωση των δρομολογίων, στην κατάργηση της σύνδεσης των νησιών με τη Θεσσαλονίκη και σημειώνουν ότι όποια πρόταση και αν επιλεγεί από τις δύο θα αποτελέσει υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στο Βόρειο Αιγαίο.

 

Χριστίνα Παπασταθοπούλου

 

Scroll to top