Με επιφανειακή χάραξη και υπογειοποίηση μόνο σε ορισμένα τμήματα που θα κριθούν απαραίτητα, θα γίνει η σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με το υπό κατασκευή βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Αυτό αποφασίστηκε κατά τη χθεσινή σύσκεψη, υπό τον Μ. Χρυσοχοΐδη, των αρμοδίων της ΕΡΓΟΣΕ και του ΟΣΕ. Η λύση της πλήρους υπογειοποίησης, που είναι η καλύτερη για τη λειτουργία της πόλης, απορρίφθηκε για οικονομικούς λόγους.
Η προκαταρκτική μελέτη αφορά γραμμή μήκους 12,9 χλμ., με υπόγεια τμήματα σε επιλεγμένες διασταυρώσεις με βασικούς δρόμους, που υπολογίζεται να κοστίσει 150 εκατ. ευρώ. Θα ακολουθεί την παλιά σιδηροδρομική γραμμή ώς το ύψος της εκκλησίας του Αγίου Ανδρέα και από εκεί θα κινείται κατά μήκος της παραλιακής ζώνης μέχρι το λιμάνι. Ο βασικός σταθμός χωροθετείται στον Αγιο Διονύσιο, απ’ όπου θα συνεχίζει η μελλοντική γραμμή προς Πύργο-Ολυμπία η οποία προορίζεται στο μέλλον να φτάνει ώς την Καλαμάτα.
Στην ίδια σύσκεψη εξετάστηκε η πορεία των έργων στον σιδηροδρομικό άξονα Κιάτο-Πάτρα, που προβλέπεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2020 μετά τον νέο… εκτροχιασμό των χρονοδιαγραμμάτων. Το τελευταίο τμήμα των 11 χλμ. από τον Ψαθόπυργο ώς τα Μποζαΐτικα, με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ, αναμένεται να δημοπρατηθεί ώς το τέλος του χρόνου.
Υπό κατασκευή είναι το κομμάτι Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος, μήκους 22 χλμ. και με προϋπολογισμό 300 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνει τις σήραγγες στην Παναγοπούλα. Μόλις ανατέθηκε η εργολαβία στο προηγούμενο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη, ύστερα από πολύμηνες καθυστερήσεις λόγω δικαστικών προσφυγών μεταξύ των υποψήφιων αναδόχων.
Η μονή γραμμή των 120 χλμ. στη διαδρομή Πάτρα-Πύργος βρίσκεται ακόμη στη φάση της μελέτης. Σε ένα μεγάλο μέρος προβλέπεται αναβάθμιση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής γραμμής.
Σε προχωρημένο στάδιο είναι τα πρώτα 52 χλμ. ώς τα Καβάσιλα, ενώ για το υπόλοιπο κομμάτι οι οριστικές προτάσεις αναμένεται να παραδοθούν στα τέλη του 2015 και να ακολουθήσει η δημοπράτηση όλων των νέων έργων που υπολογίζονται σε 300 εκατ. ευρώ.
Χ.ΤΖ.