trapeza

18/09/14 ONLINE ΕΚΔΟΣΗ

Παράπονα καταναλωτών για προϊόντα και… τράπεζες

Πρώτα στη λίστα των παραπόνων-καταγγελιών βρίσκονται τα ελαττωματικά προϊόντα (εγγυήσεις), ενώ ακολουθεί η ρύθμιση χρεών των υπερχρεωμένων νοικοκυριών .
      Pin It

Ελαττωματικά προιόντα και… ελαττωματικές τράπεζες, στην κορυφή της πυραμίδας παραπόνων των καταναλωτών, από την αρχή του 2014. Τη λίστα έχει συντάξει το ΚΕΠΚΑ (Κέντρο Προσταςίας Καταναλωτών) που δέχθηκε φέτος σχεδόν 4000 τηλεφωνήματα για παράπονα, καταγγελίες και ερωτήματα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΚΕΠΚΑ, Νίκο Τσεμπερλίδη, από τον Ιανουάριο έως και τον Αύγουστο, δέχθηκε συνολικά 3.996 τηλεφωνήματα, από τα οποία 310 ήταν καταγγελίες, 2.634 παράπονα και 1.052 ερωτήματα καταναλωτών.
Πρώτα στη λίστα των παραπόνων-καταγγελιών βρίσκονται τα ελαττωματικά προϊόντα (εγγυήσεις), αντιπροσωπεύοντας το 21,27%, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν:

  • Η ρύθμιση χρεών των υπερχρεωμένων νοικοκυριών (746 ή 18,67%)
  • Οι υπηρεσίες κοινωνικού ενδιαφέροντος (730 ή 18,27%)
  • Ο ι τουριστικές υπηρεσίες (204 ή 5,11%) και
  • Οι πωλήσεις από απόσταση (194 ή 4,75%).

Μικρότερος αριθμός παραπόνων-καταγγελιών καταγράφηκε αναφορικά με θέματα εκπτώσεων, παραβίασης προσωπικών δεδομένων και ιδιωτικής ζωής, εισπρακτικών εταιριών, ασφάλειας προϊόντων -που καθένα ξεχωριστά αντιπροσώπευε το 0,45% επί του συνόλου- και σούπερ μάρκετ (με 0,25%).

Οι καταναλωτές, με τη μεσολάβηση του ΚΕΠΚΑ, γλίτωσαν το ποσό των 184.563,67 ευρώ, από χρέη που διαγράφηκαν σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείων, ενώ συνολικά για διάφορα ζητήματα αποζημιώθηκαν με 251.055,05 ευρώ.

Μεταξύ άλλων, το ΚΕΠΚΑ καλεί τους καταναλωτές να γίνουν μέλη του και να στηρίξουν την ύπαρξη και λειτουργία του, ως ανεξάρτητου φορέα, ώστε να μπορούν να απευθύνονται σε αυτό και να δικαιώνονται όταν έχουν κάποιο πρόβλημα.

 

Νίκος Φωτόπουλος

 

efsyn.gr

Scroll to top