Να σταματήσει η διαδικασία έγκρισης του «Φιλικού Διακανονισμού» ΟΛΠ-Cosco αλλά και της πώλησης του ΟΛΠ ζήτησαν την Πέμπτη οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των εργαζομένων στα λιμάνια (ΟΜΥΛΕ και Λιμενεργάτες του ΟΛΠ) από τον υπουργό Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη σε συνάντηση που είχαν μαζί του αμέσως μετά τη συγκέντρωση που πραγματοποίησαν στην πλατεία Καραϊσκάκη και την πορεία που έκαναν προς το υπουργείο. Απαίτησαν επίσης την παρέμβαση της κυβέρνησης για να σταματήσουν οι προκλήσεις με κλιμάκια εταιρειών που επισκέπτονται τον ΟΛΠ, κυρίως της Cosco, γιατί θα υπάρξουν ανεξέλεγκτες αντιδράσεις από την πλευρά των εργαζομένων.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτης Λαφαζάνης, που ήταν παρών στη συνάντηση χαρακτήρισε τόσο τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ στην Cosco, όσο και τις υπόλοιπες διαδικασίες που αφορούν τον «Φιλικό Διακανονισμό» αλλά και την αποκρατικοποίηση του λιμανιού ως «απανωτά σκάνδαλα» τα οποία, όπως είπε, θα διερευνηθούν σε βάθος από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ.
«Δεν γίνεται να έχουμε αυτό το γκέτο της Cosco, γιατί πρόκειται για ένα γκέτο. Έχετε διαμορφώσει ένα γκέτο από όλες τις απόψεις, με μια σκανδαλώδης σύμβαση, την οποία και καταψηφίσαμε στη Βουλή. Εμείς είμαστε κατά και της εκχώρησης δραστηριοτήτων του λιμανιού του Πειραιά, αλλά και κατά του συνόλου εκποίησης του λιμανιού σε ιδιωτικά συμφέροντα» πρόσθεσε ο Π.Λαφαζάνης.
Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Συρμαλένιος, στάθηκε μεταξύ άλλων, στην έλλειψη νομιμοποίησης της κυβέρνησης να παίρνει αποφάσεις για το μέλλον της χώρας, σημειώνοντας ότι: «Περνάμε μία φάση πολιτική, η οποία είναι μία φάση μεταβατική. Όλοι καταλαβαίνουμε ότι η Κυβέρνηση αυτή δεν έχει τη νομιμοποίηση να προχωρήσει σε τέτοιες συμφωνίες που θα δεσμεύσουν την Ελλάδα για τις επόμενες δεκαετίες. Δεν είναι δυνατόν σε μία κατάσταση ρευστότητας στο πολιτικό σκηνικό, έως ότου ο ελληνικός λαός να αποφανθεί για το ποια κυβέρνηση θέλει να χειριστεί τις τύχες του, να προχωράτε σε αυτές τις αποφάσεις».
Ο Μ. Βαρβιτσιώτης αναφορικά με την πολιτική που ακολουθεί στο θέμα του φιλικού διακανονισμού για τη συμφωνία με την Cosco για νέες επενδύσεις στον Πειραιά, ξεκαθάρισε ότι προοδευτική πολιτική για εκείνον είναι η πολιτική που καθιστά έναν τόπο επίκεντρο σημαντικών επενδύσεων. «Επενδύσεις οι οποίες φέρνουν πολλαπλά οφέλη όχι μόνο σε έσοδα, αλλά και σε θέσεις εργασίας. Τα νούμερα, άλλωστε, αποδεικνύουν ότι έχω απόλυτο δίκιο», σημείωσε.
Στη συνέχεια τόνισε ότι ο λιμένας του Πειραιά αποτελεί τη μοναδική επιχείρηση που από το 2009 παραμένει σε διαρκή ανάπτυξη, σε αντίθεση με όλους του δείκτες της οικονομίας στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια και επεσήμανε ότι ο μοναδικός τρόπος να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας για τη νέα γενιά είναι οι διεθνείς συνεργασίες και η προσέλκυση επενδύσεων.
Σχετικά με τη διαδικασία αποκρατικοποίησης του λιμανιού, έδωσε ιδιαίτερη σημασία στο να ολοκληρωθεί η διαδικασία του Φιλικού Διακανονισμού πριν από τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης. «Αυτό το πιστεύω για ένα και μόνο λόγο: Γιατί έτσι μεγαλώνουμε την υπεραξία που μπορεί να πάρει το λιμάνι», σημείωσε. Τόνισε δε ότι για να διασφαλιστεί το δημόσιο συμφέρον στη διαδικασία αποκρατικοποίησης το υπουργείο Ναυτιλίας προχώρησε σε δύο σημαντικές ενέργειες:
«Πρώτα από όλα συστήσαμε τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων για να επιβλέπει τη λειτουργία της σύμβασης παραχώρησης. Δεύτερον, έχουμε ξεκινήσει τη διαδικασία της αναθεώρησης της σύμβασης παραχώρησης που ισχύει σήμερα με τον ΟΛΠ. Ο στόχος μας είναι να περιγραφούν ξεκάθαρα ποιες είναι αρμοδιότητες που έχει το ελληνικό κράτος και ποιοι είναι οι ελεγκτικοί μηχανισμοί. Για αυτό το λόγο», συνέχισε, «έχουμε προχωρήσει σε πολύ βάθος στην περιγραφή τους. Ώστε να μην είναι απλώς μια οικονομική συμφωνία. Να είναι μια θεσμική συμφωνία, που θα περιγράφει το πώς θα ελέγχεται η λειτουργία του λιμανιού από το ελληνικό κράτος την ώρα που ο διαχειριστής του θα είναι μια εταιρεία. Εξάλλου, στην αναθεωρημένη Σύμβαση θα προβλέπεται η υποχρέωση του διαχειριστή για μελλοντικές επενδύσεις, κάτι που σήμερα δεν ισχύει για τον ΟΛΠ», κατέληξε.
Χριστίνα Παπασταθοπούλου
efsyn.gr