Της Χριστίνας Παπασταθοπούλου
Η ναυτιλιακή εταιρεία «Hellenic Seaways», με το πλοίο «Νήσος Μύκονος», απ’ ό,τι φαίνεται θα αναλάβει για τους επόμενους τρεις μήνες να εκτελεί τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια στο Βόρειο Αιγαίο, από τα οποία πρόσφατα, με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας, κηρύχτηκαν έκπτωτες η ΝΕΛ και η θυγατρική της «Σι Λινκ Φέρις», καθώς μόνο αυτή υπέβαλε σχετικό αίτημα στο υπουργείο Ναυτιλίας. Σήμερα ο Μ. Βαρβιτσιώτης θα ανακοινώσει την τρίμηνη απ’ ευθείας ανάθεση στην εταιρεία της εκτέλεσης των δρομολογίων στις δυο «ορφανές» άγονες γραμμές.
Το αίτημα της «Hellenic Seaways» αφορά τη δεύτερη πρόταση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), η οποία περιλαμβάνει δυο δρομολόγια την εβδομάδα στη γραμμή Καβάλα-Λήμνος-Βαθύ Σάμου. Η πρώτη πρόταση του ΣΑΣ περιλαμβάνει ένα δρομολόγιο την εβδομάδα στη γραμμή Μυτιλήνη-Λήμνος-Καβάλα και ένα δρομολόγιο στη γραμμή Βαθύ Σάμου-Χίος-Μυτιλήνη-Λήμνος-Καβάλα και επιστροφή.
Την ίδια ώρα η ΝΕΛ προσέφυγε στα διοικητικά δικαστήρια και με αίτημά της ζητά να ακυρωθεί η απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας για την έκπτωση της εταιρείας, την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής και τον αποκλεισμό της από μελλοντικούς δημόσιους διαγωνισμούς για ένα χρόνο. Στην προσφυγή της, σύμφωνα με πληροφορίες, αναφέρει ότι η απόφαση να κηρυχθεί έκπτωτη η εταιρεία είναι «ανυπόστατη, αφού ελήφθη από αναρμόδιο όργανο άνευ ειδικής προ τούτο εξουσιοδοτήσεως χωρίς να υπάρξει γνωμοδότηση και να κληθεί υποχρεωτικά ο ενδιαφερόμενος να παράσχει εξηγήσεις και να ασκήσει παράλληλα κάθε ένδικο μέσο». Προσθέτει επίσης ότι το υπουργείο προχώρησε στη διαδικασία ανάθεσης των γραμμών κατόπιν αναμόρφωσης της δομής τους και του τρόπου των δρομολογίων, με αναπροσαρμογή των καταβαλλόμενων μισθωμάτων κατά 112,50%, ενώ προχώρησε σε αδικαιολόγητη μείωση των χαρακτηριστικών του πλοίου που εκτελούσε τη γραμμή πριν από την έκπτωση της εταιρείας, βάζοντας ως ελάχιστο αριθμό κλινών επιβατών του συμμετέχοντος πλοίου 100, από 250 που ήταν μέχρι σήμερα. Ωστόσο εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι, ενώ η ΝΕΛ προσέφυγε κατά του ΥΝΑ και της εκδήλωσης ενδιαφέροντος του υπουργείου, την ίδια ώρα υπέβαλε αίτημα για να συμμετέχει στη διαδικασία με τη δρομολόγηση του πλοίου «Μυτιλήνη» για κάλυψη δύο γραμμών του Β. Αιγαίου, από τις οποίες έχει κηρυχτεί έκπτωτη και βάσει της απόφασης του ΥΝΑ δεν έχει το δικαίωμα να συμμετάσχει σε διαγωνισμούς για ένα χρόνο.